This study was conducted to determine what kinds of e-mails an education leader (school principal) sent to
the parents of the students at the beginning, during, and end of the term during the COVID-19 pandemic
process. In this study, the expression “educational leader” was used instead of the school principal.
The reason for this is that the school principal fully assumes the role of educational leadership during
the pandemic period. The subject of the study is the transformation process in communication due to
the pandemic. This transformation is e-mails, one of the digital communication tools that aim to reach
everyone at the same time. The e-mails in this study were chosen from non-personal and non-private
e-mails. The data included from 74 e-mails sent to the parents by an educational leader in Ohio State in
the United States. E-mails were analyzed using document and content analysis method. Most of the e-mails
contained more than one subject. In each of the e-mails was written the education leader’s good wishes and
not be hesitate from contact. The education leader sent e-mails about health, and cleaning, technology,
information, activities, family-related, and other topics. At the end of the study, recommendations such as
sending a survey to the parents to determine communication preferences at the beginning of the school
year, and e-mails translated into their own language were offered who did not speak English.
Bu çalışma, COVID-19 salgını sürecinde bir eğitim liderinin (okul müdürünün) dönem başında, esnasında
ve sonunda öğrencilerin velilerine ne tür e-postalar gönderdiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada okul müdürü yerine “eğitim lideri” ifadesi kullanılmıştır. Bunun nedeni, ilgili okul müdürünün
pandemi sürecinde eğitim liderliği rolünü tam olarak üstlenmesidir. Çalışmanın konusu salgın nedeniyle
iletişimde yaşanan dönüşüm sürecidir. Bu dönüşüm herkese aynı anda ulaşmayı hedefleyen dijital iletişim
araçlarından birisi olan e-postalardır. Araştırmadaki e-postalar kişisel ve özel olmayan e-postalardan
seçilmiştir. Veriler, Amerika Birleşik Devletleri’nin Ohio Eyaletindeki bir eğitim lideri tarafından
ebeveynlere gönderilen 74 e-postayı içermektedir. E-postalar, dokuman ve içerik analizi yöntemi ile
analiz edilmiştir. Maillerin çoğu birden fazla konu içermektedir. E-postaların her birinde eğitim liderinin
iyi dilekleri ve velilerin iletişimden çekinmemeleri yazılmıştır. Eğitim lideri velilere sağlık ve temizlik,
teknoloji, bilgi, faaliyetler, aile ile ilgili ve diğer konularda e-posta göndermiştir. Çalışmanın sonunda okul
yılı başında iletişim tercihlerinin belirlenmesi için velilere anket gönderilmesi ve İngilizce bilmeyen velilere
e-postaların kendi dillerine çevrilmesi gibi öneriler sunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | May 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 38 |
All articles published in the Turkish Review of Communication Studies are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.