Bu makale, halkla ilişkilerin geleceğine yönelik yenilikçi bir iletişim paradigması olan yapay zekânın rolünü incelemektedir. Yapay zekâ, iletişim sektöründe önemli değişiklikler ve dönüşümlere yol açan bir faktör olarak öne çıkmaktadır. Bu makalede, bilgi işleme, veri analizi ve karar alma süreçlerini optimize etmek için kullanılan yapay zekânın halkla ilişkiler alanında nasıl geliştirici bir etki sağlayabileceği, iş verimliliğini nasıl artırabileceği ve daha etkili iletişim stratejilerinin oluşturulmasına nasıl katkıda bulunabileceği konuları ayrıntılı bir şekilde ele alınmaktadır. Makale, yapay zekânın medya izleme, kriz yönetimi, itibar yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi ve içerik üretimi gibi konularda halkla ilişkiler uygulamalarını değiştirme ve geliştirmesine odaklanmaktadır. Ayrıca, yapay zekânın veri analizi ve tahmin yeteneklerini özellikle vurgulayarak, daha iyi hedefleme ve iletişim stratejilerinin geliştirilmesine yardımcı olabilecek potansiyeli üzerinde durmaktadır. Bu makale, halkla ilişkiler profesyonellerine, işletmelere ve iletişim sektörü paydaşlarına, yapay zekâ teknolojisinin potansiyelini anlamalarına katkı sağlayacak kapsamlı bir değerlendirme sunmaktadır. Ayrıca, gelecekteki iletişim trendlerini ve yapay zekânın etik boyutuyla ilgili mevcut ve potansiyel soruları ele alarak, halkla ilişkilerin bu yenilikçi teknolojiyle nasıl entegre edilebileceği konusunda rehberlik sunmaktadır.
This article examines the role of artificial intelligence, an innovative communication paradigm for the future of public relations. Artificial intelligence stands out as a factor that leads to significant changes and transformations in the communications industry. This article extensively examines how artificial intelligence, utilized to optimize information processing, data analysis, and decision-making processes, can have a transformative impact within the field of public relations. The article focuses on how artificial intelligence changes and improves public relations practices in areas such as media monitoring, crisis management, reputation management, customer relationship management and content production. It also focuses on the potential of AI to help develop better targeting and communication strategies, with particular emphasis on its data analysis and predictive capabilities. This article provides a comprehensive evaluation that will help public relations professionals, businesses and communications industry stakeholders understand the potential of artificial intelligence technology. It also addresses future communications trends and current and potential questions regarding the ethical dimension of artificial intelligence, offering guidance on how public relations can be integrated with this innovative technology.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | New Communication Technologies, Public Relations |
Journal Section | Review Articles |
Authors | |
Publication Date | March 18, 2024 |
Submission Date | September 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: Cumhuriyetin 100. Yılında Geleceğin İletişimi Özel Sayısı |
All articles published in the Turkish Review of Communication Studies are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.