Turizm Akademisyenlerinin “Kongre” Kavramı ile İlgili Kullandıkları Metaforlar Aracılığıyla Kongrelere İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi
Yıl 2021,
Cilt: 1 Sayı: 1, 71 - 95, 01.01.2021
Murat Göral
Üzeyir Kement
Aziz Bükey
Öz
Turizm akademisyenlerinin kongrelere yönelik algılarını “kongre” kavramı için kullanılan metaforlarla ortaya çıkarmayı amaçlayan
bu çalışmada, nitel araştırma deseni ile fenomenoloji kullanılmıştır. Bu kapsamda toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur.
Katılımcıların kullandıkları metaforlar tematik olarak sosyalleşme, bilimsel bilginin paylaşılması/bilimsel bilgiye erişilmesi ve
dinlenme/eğlenme olmak üzere üç kategoride değerlendirilmiştir. Ayrıca tutumsal olarak da kullanılan metaforlar olumlu, olumsuz
ve her ikisi de/belirsiz olmak üzere üç kategoriye ayrılmıştır. Daha sonra bu kategoriler çapraz bağlanmıştır. Çalışmada önemli
sayıda akademisyenin kongreleri bilimsel bilgiye erişim / paylaşım ve sosyalleşme aracı olarak algıladıkları görülmüştür. Ayrıca
katılımcıların kongrelere ilişkin genel tutumlarının olumlu olduğu sonucuna varılmıştır.
Kaynakça
- Aydın Ş. (1997). Kongre Turizmi ve Türkiye`deki Kongre Turizmi Potansiyel, Yüksek Lisans Tezi Çanakkale
Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Çanakkale.
- Arsever, R. L. (2003). Dil felsefesinin geleceğine bir bakış, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
20(2), 127-140.
- Aymankuy, Y. (1996). Kongre Turizminin Gelişimi ve Türkiye’de Kongre Turizmi, Turizmde Seçme Makaleler
24, İstanbul: TUGEV Yayını.
- Behdioğlu, S. & Çilesiz, N. (2017). Akademisyenlerin kongre tercih kriterlerinin konjoint analizi ile
belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 23-37.
- Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand
Oaks, CA: Sage.
- Crompton, J. (1992). Structure of vacation destination choice sets, Annals of Tourism Research, 19, 420-434.
- Çakıcı, C. (2006). Toplantı Yönetimi Kongre, Konferans, Seminer ve Fuar Organizasyonları. Ankara:
Detay Yayıncılık.
- Erdem, M. (2003). Türkmen Türkçesinde Metaforlar, KÖKSAV Yayınları, Ankara.
- Ersun, N. & Arslan, K. (2009). Alternatif turizm çeşidi olarak Kapadokya Bölgesi’nde Kongre turizmini
geliştirme olanakları. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 34(Temmuz/
Aralık), 139-164.
- ICCA (2019). The International Association Meetings Market 2019, https://www.iccaworld.org/knowledge/
article.cfm?artid=701. Erişim tarihi: 02.03.2020.
- İçöz, O. (2003). Seyahat Acantaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Ankara: Turhan Kitabevi.
- Kutsal, F. Y. (2019). Evrensel bilimin paylaşımında dergiler ve kongreler. JARSS Anestezi Dergisi, 27(4), 235-
244.
- Jago, L. K. & Deery, M. (2005). Relationships and factors influencing convention decision-making. Journal
of Convention and Event Tourism, 7(1), 23-42.
- Lakoff, G. (1993). The Contemporary Theory of Metaphor. A. Ortony (Ed.), Metaphor and thought (2nd ed.).
Cambridge: Cambridge Univ. Press.
- Mair, J. & Thompson, K. (2009). The UK association conference attendance decisionmaking process, Tourism
Management, 30(3), 400-409.
- Mair, J., Lockstone-Binney, L. & Whitelaw, P. A. (2018). The motives and barriers of association conference
attendance: Evidence from an Australasian tourism and hospitality academic conference. Journal of
hospitality and tourism management, 34, 58-65.
- Oppermann, M. & Chon, K. S. (1997). Convention participation decision-making process. Annals of tourism
Research, 24(1), 178-191.
- Ortony, A. (1979). Metaphor and Thought. Cambridge: Cambridge University Press.
- Rittichainuwat, B., Beck, J. A. & Lalopa, J. (2001). Understanding motivators, inhibitors and facilitators of
association members in attending international conferences. Journal of Convention and Exhibition
Management, 3(3), 45-62.
- Podilchak, W. (1988). The neglect of fun in leisure: Denying social interaction. Leisure Information
Quarterly, 14(3), 3-5.
- Rogers, T. (2012). Conferences and Conventions. Abingdon, UK: Routledge.
- Şaban, A. (2005). Çoklu Zekâ Teorisi ve Eğitim. Ankara: Nobel Yayınları.
- Severt, D., Wang, Y, Chen, P, & Breiter, D. (2007). Examining the motivation, perceived performance,
and behavioral intentions of convention Attendees: Evidence from a regional conference. Tourism
Management, 28(2), 399-408.
- Shirmohammadi, S., Hu, S. Y., Ooi, W.T., Schiele, G. & Wacker, A. (2012). Mixing Virtual and Physical
Participation: the Future of Conference Attendance? İçinde, 2012 IEEE International Workshop on
Haptic Audio Visual Environments and Games, Proceedings (ss. 150-155), ABD & Kanada.
- Swarbrooke J. & Horner S. (2001). Business Travel and Tourism, England: Butterworth-Heinemann, Oxford.
Şerifoğlu, Y. (2012). Dil-Zihin ilişkisi çerçevesinde metaforlar. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 123-132.
- Tosun, N. (1994). Türkiye’de Kongre Turizminin Ekonomik, Sosyal ve Kurumsal Boyutlarıyla İncelenmesi,
Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Var, T., Ceasario, C. F. & Mauser, G. (1985). Convention tourism modelling, Tourism Management, 6(3),
194-204.
- Yüncü, K. D & Kozak, N. (2010). Türk akademisyenlerin kongre tercihleri üzerine bir Aaaştırma. Anatolia:
Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(1), 109-120