Instructional
models form based on the needs. To satisfy the needs specific targeted
instructions are presented. Teaching how a vehicle is used, is an example for
specific targeted courses. This study suggests and defines a new concept namely
“integrated instructional material”. Integrated structures are applications and
structures which contain integration for a specific purpose in a system
approach. Accordingly, integrated instructional material is an assistant system
for instruction. In other words, it is a supportive tool for teaching subjects
of different disciplines as a whole by integrating them. 33 Preservice
teachers, enrolled engineering class of Pedagogical Formation Education at a
Faculty of Education of a state university in the Mediterranean Region of
Turkey, performed the development process of integrated instructional material
in the context of Instructional Technology and Material Design course. Data
were collected through observation notes, open ended questionnaires, and
clinical interviews. Content analysis was used in order to analyze data.
Integrated instructional material Instructional material development STEM Education Integrated teaching Integration of disciplines
Öğretim
modelleri ihtiyaçlara göre şekillenmektedir. İhtiyaçların karşılanması için
özel amaçlı öğretimler gerçekleştirilmektedir. Bir cihazın kullanımının
öğretimi, özel amaçlı kurslara örnek olarak verilebilir. Bu çalışmada
“bütünleşik öğretim materyali” kavramı ortaya atılmakta ve tanımlanmaktadır.
Bütünleşik yapılar bir sistem yaklaşımı içerisinde belirli bir amaca yönelik
olarak ilişkilendirilmiş uygulama ve yapılardır. Buna göre bütünleşik öğretim
materyali öğretime yardımcı bir sistemdir. Bütünleşik öğretim materyali, belli
bir amaca yönelik olarak öğretilmek istenen iki veya daha fazla farklı
disipline ait konuların birbiri ile ilişkilendirilerek bir bütün olarak
öğretilmesini destekleyici bir araçtır. Akdeniz Bölgesinde bir devlet
üniversitesinin Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Eğitimi Mühendislik
sınıfındaki 33 öğretmen adayı, bütünleşik öğretim materyali geliştirilmesi
sürecini Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersi kapsamında
gerçekleştirmişlerdir. Veriler gözlem notları, açık uçlu sorular ve klinik
mülakatlar yoluyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik
analizi kullanılmıştır.
Bütünleşik öğretim materyali Disiplinlerin ilişkilendirilmesi Öğretim materyali geliştirme FeTeMM Eğitimi Bütünleşik öğretim
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2018 |
Acceptance Date | July 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 3 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0