Bu çalışmanın amacı, Muğla Sıtkı Koçman
Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
öğrencilerinin çevrimiçi teknolojiler kullanılarak harmanlanmış olarak
tasarlanan Kalkülüs-2 dersi bağlamında e-öğrenmeye dair beklenti, hazır
bulunuşluk ve memnuniyetlerini değerlendirmektir. Çalışmadan elde edilecek
sonuçların dersin tasarımının iyileştirilmesinde kullanılması planlanmaktadır.
İlişkisel tarama modeli kullanılan çalışmada, katılmıcıalrın beklenti, hazır
bulunuşluk ve memnuniyetleri cinsiyet, bölüm ve daha önceden e-öğrenme deneyimine
sahip olup olmama durumlarına göre incelenmiştir. Amaçlı örneklem
yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılan araştırmada, dönem başında yapılan
beklenti ve hazır bulunuşluk çalışmasına 102 öğrenci, dönem sonunda yapılan
memnuniyet çalışmasına 95 öğrenci katılmıştır.
Elde edilen verilere göre Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin
e-öğrenmeden beklenti, hazır bulunuşluk ve memnuniyet düzeylerinde devam
ettikleri bölüm, cinsiyet ve daha önceden e-öğrenme deneyimine sahip olma
durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu tür
çalışmalardan elde edilen bulguların, Türkiye’de uzaktan eğitim yöntemiyle
verilen ders ve programların niteliğinin artırılmasına katkı sağlayacağı
düşünülmektedir.
This study aims to examine
expectations, and readiness and satisfaction levels of on-campus engineering
students for a blended Calculus course, and to draw implications for course
improvement, through quantitative measurement tools on the basis of gender, department,
and prior exposure to online learning. Designed as a correlational survey, the
study was conducted at Muğla Sıtkı Koçman University with freshman students
enrolled in computer and civil engineering departments. Total 102 students
responded to expectancy and readiness survey administered at the beginning of
the semester whilst 95 responded to the satisfaction survey at the end of the
semester. Findings indicate no significant difference statistically for
expectation, readiness and satisfaction levels of the participants as of
gender, department and prior exposure to online learning. It is expected that
findings from such studies will help to improve the design, development and
implementation of online courses and programmes in Turkey.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |