Letter to Editor
BibTex RIS Cite

İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin GeoGebra Yazılımının Derslerde Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri

Year 2011, Volume: 2 Issue: 2, 103 - 120, 06.11.2013

Abstract

Computer becomes an essential tool for teachers at schools, especially in teaching and learning processes. Therefore, teachers need to be informed about computer assisted instruction and develop various skills through both pre and in-service training courses they enrolled during their professional developments. Knowing how they could utilize this knowledge and skills they gained, and which and how software would be helpful in courses are among the questions that should be answered at the end of any pre-service course. Thus, this study aimed to examine the views of primary school mathematics teachers on the applicability of GeoGebra, as a dynamic mathematics software program for teaching mathematics. In this study, as it allows a deep investigation of a certain group and the data obtained from the data collection tools were investigated without making any generalizations case study method was preferred.

İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin GeoGebra Yazılımının Derslerde Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri

Year 2011, Volume: 2 Issue: 2, 103 - 120, 06.11.2013

Abstract

Bu araştırmada; ilköğretim matematik öğretmenlerinin, bir dinamik matematik yazılımı olan GeoGebra’nın derslerde uygulanabilirliği hakkındaki görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, Kırşehir ili merkezinde bulunan farklı ilköğretim okullarından seçilmiş 11 ilköğretim matematik öğretmeninin katıldığı 16 saatlik bir HİE düzenlenmiştir. HİE sonunda katılımcılarla yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Katılımcıların mülakata verdikleri yanıtlar yedi temada yoğunlaşmıştır. Bu temalar; öğrenme sürecinde, öğretme sürecinde, matematik dersine yönelik inançları değiştirmede, derse hazırlık sürecinde, sınıflarda, ders dışı etkinliklerle desteklendiğinde ve GeoGebra yazılımını kullanımda uygulanabilirlik şeklinde adlandırılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan ilköğretim matematik öğretmenleri, GeoGebra yazılımının; öğrencilerin öğrenme sürecine katkıda bulunabileceğine, derse hazırlık ve öğretim sürecinde yardımcı olabileceğine ve matematik dersine yönelik inançlarda değişiklikler oluşturabileceğine dair görüşlerini belirtmişlerdir. Buna karşın, yazılımdan daha fazla verim alınabilmesi
için ders saati dışındaki zamanın da ayıca değerlendirilmesi gerektiğini ve GeoGebra’nın kullanımı konusunda kendilerini yeterli düzeyde hissetmedikleri düşüncelerine yer vermişlerdir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Muharrem Aktümen

Avni Yıldız

Tuğba Horzum

Tuba Ceylan

Publication Date November 6, 2013
Published in Issue Year 2011 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Aktümen, M., Yıldız, A., Horzum, T., Ceylan, T. (2013). İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin GeoGebra Yazılımının Derslerde Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2(2), 103-120.
AMA Aktümen M, Yıldız A, Horzum T, Ceylan T. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin GeoGebra Yazılımının Derslerde Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). November 2013;2(2):103-120.
Chicago Aktümen, Muharrem, Avni Yıldız, Tuğba Horzum, and Tuba Ceylan. “İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin GeoGebra Yazılımının Derslerde Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 2, no. 2 (November 2013): 103-20.
EndNote Aktümen M, Yıldız A, Horzum T, Ceylan T (November 1, 2013) İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin GeoGebra Yazılımının Derslerde Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 2 2 103–120.
IEEE M. Aktümen, A. Yıldız, T. Horzum, and T. Ceylan, “İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin GeoGebra Yazılımının Derslerde Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 2, no. 2, pp. 103–120, 2013.
ISNAD Aktümen, Muharrem et al. “İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin GeoGebra Yazılımının Derslerde Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 2/2 (November 2013), 103-120.
JAMA Aktümen M, Yıldız A, Horzum T, Ceylan T. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin GeoGebra Yazılımının Derslerde Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;2:103–120.
MLA Aktümen, Muharrem et al. “İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin GeoGebra Yazılımının Derslerde Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 2, no. 2, 2013, pp. 103-20.
Vancouver Aktümen M, Yıldız A, Horzum T, Ceylan T. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin GeoGebra Yazılımının Derslerde Uygulanabilirliği Hakkındaki Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;2(2):103-20.