Computer becomes an essential tool for teachers at schools, especially in teaching and learning processes. Therefore, teachers need to be informed about computer assisted instruction and develop various skills through both pre and in-service training courses they enrolled during their professional developments. Knowing how they could utilize this knowledge and skills they gained, and which and how software would be helpful in courses are among the questions that should be answered at the end of any pre-service course. Thus, this study aimed to examine the views of primary school mathematics teachers on the applicability of GeoGebra, as a dynamic mathematics software program for teaching mathematics. In this study, as it allows a deep investigation of a certain group and the data obtained from the data collection tools were investigated without making any generalizations case study method was preferred.
Bu araştırmada; ilköğretim matematik öğretmenlerinin, bir dinamik matematik yazılımı olan GeoGebra’nın derslerde uygulanabilirliği hakkındaki görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, Kırşehir ili merkezinde bulunan farklı ilköğretim okullarından seçilmiş 11 ilköğretim matematik öğretmeninin katıldığı 16 saatlik bir HİE düzenlenmiştir. HİE sonunda katılımcılarla yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Katılımcıların mülakata verdikleri yanıtlar yedi temada yoğunlaşmıştır. Bu temalar; öğrenme sürecinde, öğretme sürecinde, matematik dersine yönelik inançları değiştirmede, derse hazırlık sürecinde, sınıflarda, ders dışı etkinliklerle desteklendiğinde ve GeoGebra yazılımını kullanımda uygulanabilirlik şeklinde adlandırılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan ilköğretim matematik öğretmenleri, GeoGebra yazılımının; öğrencilerin öğrenme sürecine katkıda bulunabileceğine, derse hazırlık ve öğretim sürecinde yardımcı olabileceğine ve matematik dersine yönelik inançlarda değişiklikler oluşturabileceğine dair görüşlerini belirtmişlerdir. Buna karşın, yazılımdan daha fazla verim alınabilmesi
için ders saati dışındaki zamanın da ayıca değerlendirilmesi gerektiğini ve GeoGebra’nın kullanımı konusunda kendilerini yeterli düzeyde hissetmedikleri düşüncelerine yer vermişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 6, 2013 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 2 Issue: 2 |