Year 2011, Volume 2 , Issue 2, Pages 159 - 140 2013-11-06

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları
Prospective Primary Teachers’ Metaphorical Perceptions Towards Mathematics

Ebru GÜVELİ [1] , A. İPEK [2] , Ercan ATASOY [3] , Hasan GÜVELİ [4]


Bu çalışmada, öğrencilerin matematikle ilk deneyimlerinde önemli roller üstlenecek sınıf öğretmeni adaylarının matematik kavramına yönelik algıları renk, besin türü, ulaşım aracı, oyun türü, mevsim ve canlı türü metaforları yardımıyla irdelenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 2010-2011 öğretim yılında Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören toplam 200 öğretmen adayından “Eğer matematik bir renk (besin türü, ulaşım aracı, oyun türü, mevsim ve canlı türü) olsaydı, ……… olurdu. Çünkü ……..” cümlelerini
tamamlamaları istenmiştir. Elde edilen verilerin nitel analizinden öğretmen adaylarının matematiğe yönelik algıları arasında özellikle “heyecan verici bir ders olarak matematik”, “zor ve sıkıcı bir ders olarak matematik” ve “birçok konudan oluşan matematik” algıları öne çıkmaktadır. 

For Lakoff and Johnson (2005), who believe that metaphorical relations form a considerable part of conceptual system, metaphor is to understand and experience a phenomena/fact according to a phenomena/fact. Being primarily a means of perception, metaphor includes a transfer of information from the known end to new/unknown end, in teaching of mathematics, abstractness of mathematical notions and pretty much hardness of these notions indirectly, accentuate metaphors as a powerful mental model in understanding of abstract, complex or theoretical fact, and in explaining metaphors as a powerful mental model. There are many research revealed that metaphors, in recent years, are said to be a powerful means of research determining perceptions (Inbar, 1996; Guerrero and Villamil, 2002; Saban et al. 2006). 

Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Research Articles
Authors

Author: Ebru GÜVELİ

Author: A. İPEK

Author: Ercan ATASOY

Author: Hasan GÜVELİ

Dates

Publication Date : November 6, 2013

Bibtex @letter { turkbilmat231443, journal = {Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)}, issn = {}, eissn = {1309-4653}, address = {}, publisher = {Türkbilmat Eğitim Hizmetleri}, year = {2013}, volume = {2}, pages = {159 - 140}, doi = {}, title = {Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları}, key = {cite}, author = {Güveli̇, Ebru and İpek, A. and Atasoy, Ercan and Güveli̇, Hasan} }
APA Güveli̇, E , İpek, A , Atasoy, E , Güveli̇, H . (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları . Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) , 2 (2) , 159-140 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/turkbilmat/issue/21564/231443
MLA Güveli̇, E , İpek, A , Atasoy, E , Güveli̇, H . "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları" . Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 2 (2013 ): 159-140 <https://dergipark.org.tr/en/pub/turkbilmat/issue/21564/231443>
Chicago Güveli̇, E , İpek, A , Atasoy, E , Güveli̇, H . "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 2 (2013 ): 159-140
RIS TY - JOUR T1 - Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları AU - Ebru Güveli̇ , A. İpek , Ercan Atasoy , Hasan Güveli̇ Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) JF - Journal JO - JOR SP - 159 EP - 140 VL - 2 IS - 2 SN - -1309-4653 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları %A Ebru Güveli̇ , A. İpek , Ercan Atasoy , Hasan Güveli̇ %T Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları %D 2013 %J Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) %P -1309-4653 %V 2 %N 2 %R %U
ISNAD Güveli̇, Ebru , İpek, A. , Atasoy, Ercan , Güveli̇, Hasan . "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 2 / 2 (November 2013): 159-140 .
AMA Güveli̇ E , İpek A , Atasoy E , Güveli̇ H . Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013; 2(2): 159-140.
Vancouver Güveli̇ E , İpek A , Atasoy E , Güveli̇ H . Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013; 2(2): 159-140.
IEEE E. Güveli̇ , A. İpek , E. Atasoy and H. Güveli̇ , "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları", Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 2, no. 2, pp. 159-140, Nov. 2013