Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının lineer denklem sistemleri öz-yeterlilik algılarını belirlemeye yönelik Likert tipi bir ölçek geliştirmektir. Bu amacı gerçekleştirmek için 22 maddelik deneme formu hazırlanmıştır. Bu form, değişken sayısının denklem sayısı ile olan durumlarına göre (mn) üç alt ölçekten oluşmaktadır. Deneme formu Marmara Üniversitesi Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği ve Matematik bölümü 2. Sınıf öğrencilerinden oluşan 87 kişilik bir gruba uygulanmıştır. Deneme formu oluşturulan ölçeğin öncelikle faktör analiz çalışması yapılmış, daha sonra da madde analiz çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Ölçek m=n ve m≠n oluş durumlarına göre iki ayrı ölçeğe bölünerek incelenmiştir. Oluşan ölçeklerden ilkinin (m=n) beş farklı yapıdan, ikincisinin (m≠n) üç farklı yapıdan oluştuğu gözlenmiştir. Güvenirlik çalışmaları tamamlanan, ölçekler için madde analizi yapılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda ölçekte yer alan tüm maddelerin, madde kalan ve madde ayırt edicilik indeksleri açısından kabul edilebilir seviyede oldukları gözlenmiştir. Cronbach Alfa katsayısı birinci ölçek için 0.860, ikincisi için 0.835 olarak belirlenmiştir. Sonuç olarak Ölçek geçerli ve güvenilirdir.,>
The difficulties in the process of learning and teaching of system of linear equations (SLE) have been the focal point of widespread interest worldwide. Most of difficulties faced in linear algebra course are related to SLA. A study of self efficacy perceptions (SEP) would help in the in the investigation of the relationships in between SEP and other related variables in teaching and learning process. Moreover, the existence of a valid and reliable scale increases our knowledge about the teaching of linear algebra. The aim of the study is to report the stages in the development of the scale measuring mathematics teacher candidates’ self efficacy perceptions in solving systems of linear equations (SEPSLE)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 6, 2013 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 2 Issue: 2 |