Bu çalışmada; lisans seviyesinde bir ders için, e-öğrenme materyalleri hazırlanarak, Kocaeli Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (UZEM) sunucuları üzerindeki ATUTOR sisteminde açılan kurs dizinine yüklenerek internet ortamına aktarılmıştır. Sistemin etkileri belirlenen bir öğrenci grubu üzerinde deneysel yöntemlerle gözlemlenmiştir. Bu amaçla Kocaeli Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Kimya Mühendisliği Bölümü Sayısal Analiz dersinin uygulama bölümü öğrencileri üzerinde sistemin etkileri denenmiştir. Çalışmanın temel amacı eğitim-öğretimde başarıyı arttırmak için web destekli eğitim yönteminin, geleneksel eğitime nasıl katkı yaptığını bilimsel yöntemlerle ölçmektir. Ayrıca, eğitim sonunda yapılan anket ile web destekli öğrenme ortamının öğrenme, öğretme ve iletişim yönünden öğrenciler üzerindeki etkisini gözlemlemektir. Araştırmada kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Kontrol grubundaki öğrenciler sadece geleneksel eğitime devam ederken, deney grubundaki öğrenciler ek olarak geliştirilen web destekli eğitim sistemini kullanmışlardır. Yapılan çevrimiçi çoktan seçmeli sınav ile kontrol ve deney grubunun test puanları t-testi yöntemi ile istatistiksel yönden analiz edilmiştir. Böylelikle web destekli eğitimin öğrenmeye etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda deney ve kontrol gruplarının aritmetik başarı ortalamaları arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Çoktan seçmeli testin güvenilirliğinin, testteki bütün maddelerin aynı güçlük derecesinde olduğu kabulü ile Kuder-Richardson KR-21 kriterine göre analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre test güvenirliliğinin kabul edilebilir sınırlar içerisinde olduğu görülmüştür. Web destekli eğitim sonuçlarını değerlendirmek için uygulanan anket sonuçları; genel olarak uygulamada kullanılan web teknolojilerinin öğrenciler tarafından olumlu bulunduğunu, fakat geliştirilmesi gerektiğini göstermiştir. Web teknolojisi aracılığı ile görselleştirilen programlama animasyonlarının ilgili konunun kavranmasında etkili olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Web destekli eğitim, Atutor, Matlab, Öğrenme İçerik YönetimSistemi (ÖİYS)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 6, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 3 Issue: 1 |