BibTex RIS Cite

Attitudes of High School Students towards Geometry

Year 2014, Volume: 5 Issue: 3, 304 - 317, 24.12.2014

Abstract

In this research, attitudes of high school students towards geometry were investigated in terms of gender, grade, types of the field and school. Population of research includes students who were studying at high school in five distincs of Mersin in 2013-2014 academical year. Sample of research includes 935 students from twelve high schools. Attitude scale which was developed by Su-Özenir (2008) was used for data collection. For data analysis, mean, standart deviation, t test and ANOVA were used. A meaningful difference between students’ attitudes towards geometry and variance of gender and grade level wasn’t observed, on the other hand a meaningful difference according to field and school type is observed.

Key Words:    Attitudes towards geometry, high school geometry lesson, attitude scale

References

  • Aktaş, C. ve A., Aktaş, D.Y. (2012). Lise öğrencilerinin geometriye karşı tutumlarının çeşitli değişkenlere gore incelenmesi: Ordu İli örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 156-167
  • Atasoy, B. (2004). Fen Öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Asıl Yayın Dağıtım
  • Atkinson, R., Atkinson, R. C. & Hilgard, E. R. (1995). Psikolojiye Giriş I-II. (K. Atakay, M. Atakay, A. Yavuz, Çev.). Sosyal Yayınlar
  • Avcı, E., Coşkuntuncel, O. ve İnandı, Y. (2011). Ortaöğretim on ikinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlari. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 7(1), 50-58.
  • Bal, A. P. (2012). Öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri ve geometriye yönelik tutumlari. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 17 - 34
  • Bindak, R. (2004). Geometri tutum ölçeği geçerlik güvenirlik çalışması ve bir uygulama (Doktora tezi). Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş. ve Atar, H.Y. (2014a). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu – 4. sınıflar. İşkur Matbaacılık, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş. ve Atar, H.Y. (2014b). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu – 8. sınıflar. İşkur Matbaacılık, Ankara.
  • Duatepe Paksu, A. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının geometri hazırbulunuşlukları, düşünme düzeyleri, geometriye karşi özyeterlikleri ve tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 203-218.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme. Ankara: PEGEM Akademi Yayınları
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kılıç, Ç. (2003). İlköğretim 5.sınıf matematik dersinde Van Hiele düzeyine göre yapilan geometri öğretimin öğrencilerin akademik başarilari, tutumlari ve hatirda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Kılıç, H. (2013). Lise öğrencilerinin geometrik düşünme, problem çözme ve ispat becerileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen veMatematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 222 - 241
  • MEB. (2010). Ortaöğretim geometri dersi 9-10. sınıflar öğretim programı. Ankara
  • Mumcu, H.Y., Mumcu, İ. ve Aktaş, M. C. (2012). Meslek lisesi öğrencileri için matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 180-195 – ÖSYM. (2013). 2013 Lisans yerleştirme sınavı sayısal veriler. http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2014/LYS/2014_LYS_SB.pdf 21.08.2014 tarihinde erişilmiştir. adresinden
  • Peker, M. ve Dede, Y. (2005). Matematik öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ve geometri tutumlari arasindaki ilişki. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 61 – 69.
  • Su-Özenir, Ö. (2008). Likert tipi ölçeklerde madde analizinde kullanilan iki farklı korelasyon tekniğinin farklı dağılımlı örneklemlerde incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Mersin.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (İkinci baskı). Nobel Yayınları, Ankara.
  • Yılmaz, S., Turgut, M. ve Alyeşil Kabakçı, D. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi: Erdek ve Buca Örneği, Üniversite ve Toplum Dergisi, 8(1). http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=354 adresinden edinilmiştir. Kaynak Gösterme
  • Avcı, E., Su-Özenir, Ö., Özcihan, H.G. ve Su, G. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinin geometri dersine yönelik
  • tutumları. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(3), 304-317.
  • Citation Information
  • Avcı, E., Su-Özenir, Ö., Özcihan, H.G., & Su, G. (2014). Attitudes of high school students towards geometry.
  • Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 5(3), 304-317.

Ortaöğretim Öğrencilerinin Geometri Dersine Yönelik Tutumları

Year 2014, Volume: 5 Issue: 3, 304 - 317, 24.12.2014

Abstract

Bu araştırma, ortaöğretim öğrencilerinin geometri dersine yönelik tutumlarını, cinsiyet, sınıf seviyesi, alan türü ve okul türü değişkenlerine göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni, 2013 – 2014 eğitim öğretim yılında, Mersin ilinin 5 ilçesinde bulunan ortaöğretim kurumlarında okumakta olan öğrencilerdir.   Araştırmanın örneklemi bu okulların 12 tanesinde okumakta olan 935 öğrencidir. Verilerin toplanması, Su-Özenir (2008) tarafından geliştirilmiş likert tipi “Geometri Dersine İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t Testi ve ANOVA kullanılmıştır. Öğrencilerin geometri dersine yönelik tutumları ile cinsiyet ve sınıf seviyesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık görülmezken, alan türü ve okul türü değişkenlerine göre anlamlı farklılık görülmüştür.

Anahtar Kelimeler:    Geometriye yönelik tutum, ortaöğretim geometri dersi, tutum ölçeği

References

  • Aktaş, C. ve A., Aktaş, D.Y. (2012). Lise öğrencilerinin geometriye karşı tutumlarının çeşitli değişkenlere gore incelenmesi: Ordu İli örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 156-167
  • Atasoy, B. (2004). Fen Öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Asıl Yayın Dağıtım
  • Atkinson, R., Atkinson, R. C. & Hilgard, E. R. (1995). Psikolojiye Giriş I-II. (K. Atakay, M. Atakay, A. Yavuz, Çev.). Sosyal Yayınlar
  • Avcı, E., Coşkuntuncel, O. ve İnandı, Y. (2011). Ortaöğretim on ikinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlari. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 7(1), 50-58.
  • Bal, A. P. (2012). Öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri ve geometriye yönelik tutumlari. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 17 - 34
  • Bindak, R. (2004). Geometri tutum ölçeği geçerlik güvenirlik çalışması ve bir uygulama (Doktora tezi). Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş. ve Atar, H.Y. (2014a). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu – 4. sınıflar. İşkur Matbaacılık, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş. ve Atar, H.Y. (2014b). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu – 8. sınıflar. İşkur Matbaacılık, Ankara.
  • Duatepe Paksu, A. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının geometri hazırbulunuşlukları, düşünme düzeyleri, geometriye karşi özyeterlikleri ve tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 203-218.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme. Ankara: PEGEM Akademi Yayınları
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kılıç, Ç. (2003). İlköğretim 5.sınıf matematik dersinde Van Hiele düzeyine göre yapilan geometri öğretimin öğrencilerin akademik başarilari, tutumlari ve hatirda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Kılıç, H. (2013). Lise öğrencilerinin geometrik düşünme, problem çözme ve ispat becerileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen veMatematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 222 - 241
  • MEB. (2010). Ortaöğretim geometri dersi 9-10. sınıflar öğretim programı. Ankara
  • Mumcu, H.Y., Mumcu, İ. ve Aktaş, M. C. (2012). Meslek lisesi öğrencileri için matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 180-195 – ÖSYM. (2013). 2013 Lisans yerleştirme sınavı sayısal veriler. http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2014/LYS/2014_LYS_SB.pdf 21.08.2014 tarihinde erişilmiştir. adresinden
  • Peker, M. ve Dede, Y. (2005). Matematik öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ve geometri tutumlari arasindaki ilişki. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 61 – 69.
  • Su-Özenir, Ö. (2008). Likert tipi ölçeklerde madde analizinde kullanilan iki farklı korelasyon tekniğinin farklı dağılımlı örneklemlerde incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Mersin.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (İkinci baskı). Nobel Yayınları, Ankara.
  • Yılmaz, S., Turgut, M. ve Alyeşil Kabakçı, D. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi: Erdek ve Buca Örneği, Üniversite ve Toplum Dergisi, 8(1). http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=354 adresinden edinilmiştir. Kaynak Gösterme
  • Avcı, E., Su-Özenir, Ö., Özcihan, H.G. ve Su, G. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinin geometri dersine yönelik
  • tutumları. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(3), 304-317.
  • Citation Information
  • Avcı, E., Su-Özenir, Ö., Özcihan, H.G., & Su, G. (2014). Attitudes of high school students towards geometry.
  • Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 5(3), 304-317.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Esat Avcı

Özgül Su Özenir

Orkun Coşkuntuncel

Hasibe Özcihan This is me

Gülcihan Su This is me

Publication Date December 24, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Avcı, E., Su Özenir, Ö., Coşkuntuncel, O., Özcihan, H., et al. (2014). Ortaöğretim Öğrencilerinin Geometri Dersine Yönelik Tutumları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 5(3), 304-317. https://doi.org/10.16949/turcomat.49922
AMA Avcı E, Su Özenir Ö, Coşkuntuncel O, Özcihan H, Su G. Ortaöğretim Öğrencilerinin Geometri Dersine Yönelik Tutumları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). December 2014;5(3):304-317. doi:10.16949/turcomat.49922
Chicago Avcı, Esat, Özgül Su Özenir, Orkun Coşkuntuncel, Hasibe Özcihan, and Gülcihan Su. “Ortaöğretim Öğrencilerinin Geometri Dersine Yönelik Tutumları”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 5, no. 3 (December 2014): 304-17. https://doi.org/10.16949/turcomat.49922.
EndNote Avcı E, Su Özenir Ö, Coşkuntuncel O, Özcihan H, Su G (December 1, 2014) Ortaöğretim Öğrencilerinin Geometri Dersine Yönelik Tutumları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 5 3 304–317.
IEEE E. Avcı, Ö. Su Özenir, O. Coşkuntuncel, H. Özcihan, and G. Su, “Ortaöğretim Öğrencilerinin Geometri Dersine Yönelik Tutumları”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 5, no. 3, pp. 304–317, 2014, doi: 10.16949/turcomat.49922.
ISNAD Avcı, Esat et al. “Ortaöğretim Öğrencilerinin Geometri Dersine Yönelik Tutumları”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 5/3 (December 2014), 304-317. https://doi.org/10.16949/turcomat.49922.
JAMA Avcı E, Su Özenir Ö, Coşkuntuncel O, Özcihan H, Su G. Ortaöğretim Öğrencilerinin Geometri Dersine Yönelik Tutumları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2014;5:304–317.
MLA Avcı, Esat et al. “Ortaöğretim Öğrencilerinin Geometri Dersine Yönelik Tutumları”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 5, no. 3, 2014, pp. 304-17, doi:10.16949/turcomat.49922.
Vancouver Avcı E, Su Özenir Ö, Coşkuntuncel O, Özcihan H, Su G. Ortaöğretim Öğrencilerinin Geometri Dersine Yönelik Tutumları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2014;5(3):304-17.