Bu çalışmanın amacı, farklı bölümlerde öğrenim gören son sınıf öğretmen
adaylarının Web 2.0 araçlarının eğitim amaçlı kullanımı etkinliği kapsamında verilen
uygulamalar ile ilgili kendi alanlarında materyal geliştirmelerini sağlamak ve
aldıkları bu eğitimin onların TPAB öz güven düzeyleri üzerindeki etkisini
araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubu; 2015-2016 eğitim öğretim yılının güz
döneminde KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi dördüncü sınıfta öğrenim gören, 13 farklı alanda
toplam 46 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada deneysel yöntemlerden
“tek grup ön test – son test desen” kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama
aracı olarak Graham ve arkadaşları (2009) tarafından geliştirilen, Timur ve
Taşar (2011) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
Öz Güven Ölçeği ve çalışma kapsamında geliştirilen web 2.0 teknolojilerinin
eğitim amaçlı kullanımı etkinliğine yönelik görüş anketi kullanılmıştır.
Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının TPAB öz güven düzeylerinde anlamlı
bir artışın olduğu (t(45)=4,24, p<0,05) tespit edilmiştir. Uygulamaya
katılan öğretmen adaylarının powtoon, quiz maker ve edraw max uygulamalarını
beğendikleri ve mesleki hayatlarında kullanmayı düşündüklerini belirttikleri
görülmüştür.
The purpose of this study is to enable pre-service
teachers from various fields to develop materials in their fields through
practices introduced to enhance the use of web 2.0 tools for educational
purposes, and to investigate the impact of the training on the TPCK
self-confidence levels of the pre-service teachers. The study group is composed
of a total of 46 pre-service teachers in 13 distinct fields, enrolled in the
fourth year of KTÜ Fatih Faculty of Education in the fall semester of the
academic year 2015-2016. The study employed an experimental method, namely the
pre-test / post-test pattern used with a single group. The data used in the
study were gathered through an opinion survey regarding the effectiveness of
the use of Web 2.0 technologies for education purposes, and the technological
pedagogical content knowledge self-confidence (TPCKSC) scale. The TPCKSC scale
was developed originally by Graham et. al. (2009) and was adopted into Turkish
by Timur and Taşar (2011). At the end of the study, a significant increase
(t(45)=4,24, p<0,05) on TPCK self
confidence level of pre-service teacher was determined. The pre-service
teachers who took part in the study reported a preference for Powtoon, quiz
maker and edraw max applications, as well as an intention to use them in their
professional lives.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 12, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 3 |