Matematiğin gerçek
hayatla ilişkilendirilmesi son yıllarda önemle üzerinde durulan bir konu olarak
dikkat çekmektedir. Yapılan çalışmaların birçoğu bu tür ilişkilendirmelerin
önemli olduğunu vurgularken, çok az bir kısmı öğretmenlerin ve öğretmen
adaylarının matematiği gerçek hayatla neden ve nasıl ilişkilendirdiğini
incelemektedir. Bu çalışmanın katılımcılarını, orta ölçekli bir devlet üniversitesinde
matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan ve 2015-2016 bahar
döneminde Özel Öğretim Yöntemleri-II dersini alan üçüncü sınıf matematik
öğretmeni adayları oluşturmaktadır. 57 ortaokul matematik öğretmeni adayından
kazanımlar doğrultusunda gerçek hayat ilişkilendirmeleri kurmaları ve
nedenlerini açıklamaları istenmiştir. Verilerin analizi aşamasında Gainsburg
(2008) ve Lee’nin (2012) gerçek hayat ilişkilendirmelerine yönelik kodları
kullanılmıştır. Sonuçlar, gerçek hayat ilişkilendirme çalışmalarıyla öğretmen
adaylarının üstü kapalı olarak değil açıkça ilişkilendirmeler yapabildiğini,
matematiğin gerçek hayatla ilişkisini kavrayabildiğini ve ilişkilendirmelerin
öğrenciler açısından yararını fark edebildiğini göstermektedir.
In
recent years, it has been drawn attention to the real life connections with
mathematics as an important topic. Although the majority of the studies in the
literature point that building the real life connection is vital, only some of
them examine how and why teachers and prospective teachers build this
connection. The participants of this study were the third-year prospective
mathematics teachers who were studying in the department of mathematics
teaching at a medium-sized state university and who take the Special Teaching
Methods-II course in spring 2015-2016. 57 prospective secondary mathematics
teachers were asked to establish real life connections in the direction of
objectives from the teaching program, and to explain their reasons. The codes
obtained from the study of Gainsburg (2008) and Lee (2012) were used for the
data analysis. The findings indicated that prospective teachers were able to
make explicit connections between mathematics and real life, understand the
relation of mathematics to real life, and appreciate the use of building
connections for the students.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 3 |