Bu çalışmanın amacı Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen Gürcistan’daki A2 düzey Türkoloji Bölümü öğrencilerinin yazılı anlatımlarının noktalama, yazım ve dil yönünden incelenmesidir. Çalışma grubunu 2021 yılının güz döneminde Batum Shota Rustaveli Devlet Üniversitesi Türkoloji Bölümü ikinci sınıfta öğrenim gören ve ana dilleri Gürcüce olan A2 düzey on üç öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek için uygulanan bir ders kapsamında çalışmanın verileri elde edilmiş ve araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman taramasından yararlanılmıştır. Serbest yazma etkinliği kullanılarak öğrenciler tarafından yazılan kompozisyonlar araştırmacılar tarafından noktalama işaretlerinden dilbilgisine kadar farklı kategorilerde incelenmiştir. Bu çalışmayla öğrencilerin yazma becerisinde karşılaştıkları sorunlar Türkçe ve Gürcüce arasındaki alfabe, ekler, dilbilgisi, söz varlığı gibi farklar merkeze alınarak ortaya konulmuş ve buna yönelik çeşitli çözüm önerileri geliştirilmiştir. Böylece Gürcistan’da Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten okutman ya da öğretmenlere başta yazma becerisi olmak üzere öğrencilerin Türkçe öğrenimlerinde hangi konularda sorunlar yaşayabilecekleri ve buna yönelik çözümlerin neler olabileceği konusunda bir fikir verilmesine çalışılmıştır.
Gürcistan’da Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi yazma eğitimi A2 düzey yazılı anlatımların incelenmesi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2021 |
Submission Date | December 19, 2021 |
Acceptance Date | December 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 2 |