Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocukta Dil Gelişim Süreci

Yıl 2007, Sayı: 7, 169 - 176, 01.12.2007

Öz

Çocuğun dil gelişim süreci, psiko-motor gelişim süreciyle paralellik arz eder. Çocuktaki fiziki gelişim onun zihin ve dil gelişiminin temelini oluşturur. Eğitimde çocuğun dil gelişim aşamalarma göre hareket etmek onun dil gelişimini sağlıklı bir şekilde etkilemektedir. Çocukların dil gelişimi ile ilgili pek çok veri bulunmasma rağmen bakış açılarından kaynaklanan birtakım farklılıklara rastlanmaktadır. Çünkü çocuğun dil gelişimi başta tıp bilimi olmak üzere sosyal psikoloji veya dil bilim açılarından ele alınmaktadır.

Kaynakça

  • AKSAN, Doğan, (1975). "Ana dili", Türk Dili, 3 I, (285), 423-434.
  • AUSUBEL, D. P.; Novak, J. D.; Hanesian, H. (1978). Educational Psychology: A Cognitive View, New York.
  • BALTACIOGLU, İsmail Hakkı, (I 942). İçtimai Mektep, Ankara, Maarif Matbaası.
  • DÖNMEZ, Necati Baykoç; Arı, M., (I 987). "12-30 Aylık Türk Çocuklarında Dilin Kazanılması." Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, S. 2.
  • GUY, Jacguin, (1969). Çocuk Psikolojisinin Ana Çizgileri. (2. Bsk.). (Çev. Mehmet Toprak). İstanbul, Yükselen Matbaası.
  • GÜNÇE, Gülseren, (1973). Çocukta Zihin Gelişimi, Piaget Kurarnma Toplu Bakış, Ankara.
  • GÜR, Hakan, (1995). Dil Ediniminin Psiko-Sosyal Yönleri. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, S. 37.
  • GÜREL, Zeki- TEMİzYÜREK, Fahri- ŞAHBAZ, N. Kemal: Çocuk Edebiyatı, Ankara, Öncü Yayınevi.
  • JERSILD, Arthur, (1983). Çocuk Psikolojisi (Çev. Gülseren Günçe), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fak. Yayını, Ankara.
  • KÖKSAL, Hüseyin, (200I). Hayat Bilgisi Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Ankara, Nobel Yayınevi.
  • MARSHALL, Julia, (I 994). Ana Dili ve Yazın Öğretimi, (Çev. Cahit Külebi), Ankara, Başak Yayıncılık.
  • MCGHEE, Paul; Kopp E; Claire , B., (I 982).Cognitive Development, The Child, Development in a Social Context, Los Angeles.
  • ÖNCÜL, Remzi, (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü, İstanbul, MEB Yayınları.
  • ÖZBAY, Murat, (2001). "0-6 Yaş Grubu Çocuklarındaki Dil Gelişiminin Türkçe Öğretimi Açısından Önemi", Bilig, S. 17.
  • PIAGET, Jean, (I 959). The Language and Thought of the Child, London.
  • TOPSES, Gürsen, (2001) Hayat Bilgisi Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Ankara, Nobel Yayınevi.
  • VYGOTSKY, L. S. (1962). Thought and Language (I tıh edition), Cambridge, The MIT Pres.
  • YAVUZER, Haluk, (1993). Çocuk Psikolojisi, İstanbul, Remzi Kitabevi.
Yıl 2007, Sayı: 7, 169 - 176, 01.12.2007

Öz

Kaynakça

  • AKSAN, Doğan, (1975). "Ana dili", Türk Dili, 3 I, (285), 423-434.
  • AUSUBEL, D. P.; Novak, J. D.; Hanesian, H. (1978). Educational Psychology: A Cognitive View, New York.
  • BALTACIOGLU, İsmail Hakkı, (I 942). İçtimai Mektep, Ankara, Maarif Matbaası.
  • DÖNMEZ, Necati Baykoç; Arı, M., (I 987). "12-30 Aylık Türk Çocuklarında Dilin Kazanılması." Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, S. 2.
  • GUY, Jacguin, (1969). Çocuk Psikolojisinin Ana Çizgileri. (2. Bsk.). (Çev. Mehmet Toprak). İstanbul, Yükselen Matbaası.
  • GÜNÇE, Gülseren, (1973). Çocukta Zihin Gelişimi, Piaget Kurarnma Toplu Bakış, Ankara.
  • GÜR, Hakan, (1995). Dil Ediniminin Psiko-Sosyal Yönleri. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, S. 37.
  • GÜREL, Zeki- TEMİzYÜREK, Fahri- ŞAHBAZ, N. Kemal: Çocuk Edebiyatı, Ankara, Öncü Yayınevi.
  • JERSILD, Arthur, (1983). Çocuk Psikolojisi (Çev. Gülseren Günçe), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fak. Yayını, Ankara.
  • KÖKSAL, Hüseyin, (200I). Hayat Bilgisi Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Ankara, Nobel Yayınevi.
  • MARSHALL, Julia, (I 994). Ana Dili ve Yazın Öğretimi, (Çev. Cahit Külebi), Ankara, Başak Yayıncılık.
  • MCGHEE, Paul; Kopp E; Claire , B., (I 982).Cognitive Development, The Child, Development in a Social Context, Los Angeles.
  • ÖNCÜL, Remzi, (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü, İstanbul, MEB Yayınları.
  • ÖZBAY, Murat, (2001). "0-6 Yaş Grubu Çocuklarındaki Dil Gelişiminin Türkçe Öğretimi Açısından Önemi", Bilig, S. 17.
  • PIAGET, Jean, (I 959). The Language and Thought of the Child, London.
  • TOPSES, Gürsen, (2001) Hayat Bilgisi Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Ankara, Nobel Yayınevi.
  • VYGOTSKY, L. S. (1962). Thought and Language (I tıh edition), Cambridge, The MIT Pres.
  • YAVUZER, Haluk, (1993). Çocuk Psikolojisi, İstanbul, Remzi Kitabevi.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fahri Temizyürek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Gönderilme Tarihi 30 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Temizyürek, F. (2007). Çocukta Dil Gelişim Süreci. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD)(7), 169-176.

 32315  MLA   TR DİZİN    32307   EBSCO 

Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü
06532 Beytepe / Ankara
Tel: +90 312 297 67 71 / +90 312 297 67 72
Belgeç: +90 0312 297 71 71

Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi (HÜTAD)
Tel: +90 312 297 71 82
hutad@hacettepe.edu.tr