İletişim araçlarının gelişmesi ve küreselleşmenin etkisiyle ortaya çıkan küresel medya işletmeleri, mevcut ekonomik sistemin devamlılığını sağlamak üzere hareket etmekte, ticari çıkarları için tüketici davranışlarını yönlendirmekte, tüketim toplumu oluşturulmasına katkıda bulunmakta, bağımsız ve ulusal medyanın yaşama alanlarını yok etmekte, haberin tek elden ve birbirine benzer bakış açılarıyla, taraflı yansıtılmasına sebep olmaktadır. Bu çalışmada küresel medya işletmelerinin ulusal ekonomiler üzerine yaptığı ekonomik etkiler ile sosyo kültürel ve siyasal etkileri incelenerek analiz edilmiştir. Çalışmada ikincil verilere yönelik literatür taraması yapılmış, üçüncül veri geliştirilmiş ve çalışmanın yöntemi olarak betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonunda küresel medya işletmelerinin ekonomik etkileri sonuçlarıyla birlikte tartışılmış, bu etkilere karşı alınabilecek önlemler sunulmuştur
Global media companies act to ensure the continuity of the current economic system, direct consumer behavior for their commercial interests, contribute to the formation and spread of the consumer society. These companies destroy the independent and national media and cause the news to be reflected with similar perspectives. In this study, the economic, socio-cultural and political effects of global media on national economies were analyzed and discussed, and the measures to be taken against these effects were presented. Literature review was made for secondary data, tertiary data were developed, and descriptive research method was used as the method of the study
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 57 |