Araştırmanın amacı
Mersin-Erdemli ilçesindeki tüketicilerin Tropik meyve tercihlerini belirlenmek
ve tüketimi etkileyen sosyo-ekonomik faktörlerin analiz etmektir. Oransal
örnekleme yöntemi ile 271 tüketici ile görüşülmüştür. Bu araştırmanın amacı,
tüketicilerin tropik meyve satın alırkenki tutum ve davranışlarını belirleyen bazı
faktörlerin belirlenmesi ve ortaya konulmasıdır. İlkin tropik meyve satın
alımındaki bireylerin tutum, davranış ve bilgilerini ölçmek için 14 değişkeni
5’li likert ölçeği yardımı ile analiz edilmiş ve faktör analizi yardımı ile 4
faktör altında toplanmıştır. Sonra, tüketicilerin tropik meyve tüketim
tercihlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesinde Binary Logit modeli
kullanılmıştır ve Binary Logit analizinin sonuçlarına göre; tropik meyve
tüketimini etkileyen faktörler bireylerin gelirleri, ürünün işlenmişliği,
ürünün çekiciliği ve ürünün paketli oluşu olduğu belirlenmiştir.
The aim of the research
was to analyze preferences of consumers in Mersin-Erdemli district on tropical
fruit consumption and to determine socio-economic factors affecting their
consumption. Data were obtained from 271 consumers through questionnaire method
proportıonal sampling.
The purpose of the study is to determine the consumption of tropical
fruits by consumers. First, Consumers'
purchasing behavior in tropic fruit consumption was divided into groups by
factor analysis. Last, Binary Logit model was used to analyze the factors
affecting the tropical fruit consumption of the consumers and result of binary
logit show that income of the consumer processed product, attractiveness
product and packaged product were variables likely to affect the level of
consciousness.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 26, 2017 |
Submission Date | October 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 4 |