Kırmızı et tüketimi insanların sağlıklı
beslenmesinde ve ülkelerin gelişmişlik düzeyinin belirlenmesinde önemli bir
faktördür. Bu çalışma Siirt ili Merkez ilçede kırmızı et tüketim alışkanlığını
ve tüketimi etkileyen faktörleri incelemek amacıyla yapılmıştır. Veriler
tesadüfi örnekleme metoduyla belirlenen 161 kişi ile yüzyüze anket yapılarak
elde edilmiştir. Deneklerin yaklaşık olarak yarısı kadınlardan oluşmakta ve
çoğunluğu Siirt ilinde sadece ikamet ettiklerini belirtmiştir. Araştırmaya
katılanların çoğunluğu lise-lisans derecesine sahip, evli ve orta yaşlı
insanlardan oluşmaktadır. Katılımcılar genellikle koyun etini, orta fiyatlı
etleri ve alım yeri olarak da kasabı tercih etmektedirler. Katılımcıların
kırmızı eti tercih etmesinde alışkanlık başta olmak üzere lezzetli ve sağlıklı
olması gibi faktörler de etkili olmuştur. Tüketiciler kırmızı et satın alırken
alım yerinin hijyenik olmasına ve ürünlerin etiketli olmasına daha çok dikkat
etmişlerdir. Tüketicilerin et tüketim miktarları üzerine ailedeki birey sayısı,
aylık ortalama gelir ve aylık ortalama gıda harcaması etkili olmuştur. Sonuç
olarak Siirt ilinde daha çok koyun etinin tüketildiği ve bu durumun bölgede
küçükbaş hayvancılığın yaygın olmasından ve dolayısıyla alışkanlıktan
kaynaklandığı düşünülmektedir.
Red meat
consumption is an important factor in healthy eating of people and determining
the level of development of countries. This study was conducted to investigate the red meat consumption habits
and the factors affecting red meat consumption in Siirt City Center. Data were obtained by surveying face
to face from 161 people which are determined with random sampling method. Approximately half of the participants consisted of women and the majority
stated that they lived only in Siirt province. The majority of the participants
were married and middle-aged people with a high-school degree. Participants
generally prefer sheep meat, medium-priced meats and butchers as their place of
purchase. Factors such as being delicious and healthy, especially habit, were effective
in the participants' preference for red meat. Consumers have paid more
attention to the hygienic place of purchase and labeling of products when
buying red meat. The number of individuals in the family, average monthly
income and average monthly food expenditure were effective on the meat
consumption of consumers. As a result, sheep meat is consumed more in Siirt
province and this situation is thought to be due to the widespread sheep and
goat breeding in the region.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 16, 2019 |
Submission Date | February 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 4 |