Bir okulun etkililiğinin sağlanmasında okul yöneticilerinin etkisi oldukça yüksektir. İyi bir okul yöneticisinin kurumu amaçları doğrultusunda başarılı bir şekilde yönetmesi, kurum paydaşlarını ortak hedef doğrultusunda harekete geçirmesi beklenir. Bu nedenle okul yöneticilerinin seçilme ve atanması büyük öneme sahiptir. Bu araştırmada okul yöneticilerinin seçilme ve atanma kriterlerine ilişkin öğretmen görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar, okul yöneticilerinin hangi kriterlere göre seçilmesi ve atanması gerektiği hakkında ilgililere ışık tutması açısından önemli görülmektedir. Araştırma nitel desenlenmiştir. Araştırmada “içerik analizi” yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Elazığ il merkezindeki 5 eğitim bölgesinde görev yapan 45 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin görüşlerini almak üzere veri toplama aracı olarak 5 adet açık uçlu sorudan oluşan bir görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmen görüşlerinden elde edilen sonuçlarda, okul yöneticilerinin seçilme ve atanma ölçütlerinin öğretmenler tarafından yeterli bulunmadığıdır. Bir okul yöneticisinde olması gereken en önemli ölçütlerin, okul yöneticisinin eğitim düzeyi, mevzuat bilgisi, mesleki gelişimi, kendini yetiştirme ve yenilemesi, eğitim yönetimi alanında eğitim almış olmasıdır. Okul yöneticilerinin seçme ve atama yetkisinin MEB merkez teşkilatında olmasının daha objektif sonuçlar doğuracağı; okul yöneticilerinin eğitim yönetimi mezunu öğretmenler arasından Bakanlık tarafından yapılacak objektif bir yazılı sınav ve mülakatla seçilmeleri gerektiği, okul yöneticisinden liderlik yeteneğine ve etkili bir iletişim becerisine sahip olmasının istendiği görülmektedir
The effect of school administrators to the realization of effective school is quite high. A
good school administrator for the purposes of the institution, to manage a successful institution is
expected to pass the transaction in accordance with the common target stakeholders. For this
reason, the selection and appointment of school managers is of great importance methods. The
results of the research, selection and assignment criteria according to which school administrators
concerned about what seems important to shed light on. The study was qualitative. Research,
"content analysis" is made. The study group consists of 45 teachers who served in 4 training zone in
Elazığ city center. To get the views of teachers, an interview form which consisting of 5 open-ended
questions used as a means of data collection tool. As a result of research, for teachers, school
administrators are not sufficient criteria for the selection and appointment of the opinion that the
judge, the most important criteria that should be a school manager, school administrator's level of
education, legislation, information, professional development, self-cultivation and renewal, to be
trained in the field of educational administration that issues such as; Ministry of National Education
is the central organization of school administrators the authority of selection and appointment
being more objective consequences; educational administration graduate from school
administrators, teachers selected by the Ministry, should be an objective written test and interview,
the administrator of the school leadership and the ability to have effective communication skills are
desired
Other ID | JA95NU96TM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Submission Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 1 |