Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda çalışan sınıf öğretmenlerinin sınıfta en sık karşılaştığı istenmeyen öğrenci davranışlarının neler olduğu ve karşılaştığı bu davranışların üstesinden gelmede nasıl bir strateji kullandıklarını ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini, Kahramanmaraş Türkoğlu ilçesi ilkokullarında görev yapan, uygun örnekleme yolu ile seçilmiş 102 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel çalışma olan bu araştırmadaki veriler, iki farklı anketten yararlanılarak, sınıf öğretmenlerinin sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla baş etmede kullandıkları stratejileri belirlemeye yönelik 20 sorudan oluşan bir anket tasarlanmış ve tasarlanan bu anket sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayar yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırmaya göre, öğrencilerin sınıf ortamında en çok yaptığı istenmeyen davranışlar arasında; arkadaşlarını şikâyet etmek, sınıfta izin almadan konuşmak, ders dışı şeylerle uğraşmak davranışları yer almıştır. Sınıf içerisinde istenmeyen davranışlarla karşılaşan sınıf öğretmenleri, bu davranışlara karşı sözlü uyarma, sınıf kurallarını hatırlatma, öğrenciye sorumluluk verme, öğrenciye ismi ile hitap etme, öğrenci ile göz teması kurma ve sevdiği şeylerden mahrum etme stratejilerini kullandıklarını belirtmişlerdir.
The purpose of this study is to set out what the most common undesirable
student behaviours are and what kind of strategies classroom teachers use to
overcome these behaviours. The sample of the research consists of 102 classroom
teachers working in primary schools in Türkoğlu, Kahramanmaraş who were
selected through convenience sampling method.
Data in this Qualitative research were developed benefiting from two
different surveys. in order to determine undesired student behaviours and the
strategies that classroom teachers use to cope with those behaviours in the class, a
survey consist of 28 questions was designed. And reliability analysis has been made
by applying to 100 teachers in the province of Hatay. As a result of the reliability
analysis,, 9 questions were removed from the questionnaire and the reliability of the
questionnaire which is the value of Cronbach Alpha, was calculated as 88. After
reliability analysis, the final form of the questionnaire is applied to teachers in the
sample. The data obtained in this study were analyzed with the help of computers.
According to the research, complaining about his/her classmates, talking without
permission in the class, dealing with things about out of class activities are among
the most common undesirable student behaviours. Classroom teachers who face
with undesirable behaviours in the classrooms stated that they use these strategies:
verbal warning, reminding classroom rules, giving responsibility to the students,
addressing the students by name, making eye contact, stripping the students of their
favourite things.
Other ID | JA73FE83KB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2014 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 2 |