Günümüz dünyasında görsel okuma hızla yayılmaktadır. Televizyon, bilgisayar gibi araçların gelişmesi insanların öğrenme şekillerini de değiştirmiştir. İnsanlar görsellerden öğrenmeye, bilgiler edinmeye başlamışlardır. Görsellerin insan hayatında ki öneminin artması ile görsel okuma ve görsel sunu öğrenme alanı olarak Türkçe programında yer almıştır ve görsel okuma görsel sunu öğrenme alanlarına ait kazanımlarda programda yer almıştır.Bu çalışmanın amacı İlköğretim I. Sınıf Türkçe Dersi İlk Okuma Yazma Programı ses temelli cümle yönteminde yer alan görsel okuma ve görsel sunu kazanımlarının, öğrenci düzeyine uygunluğu, İlköğretim I. Sınıf Türkçe Dersi İlk Okuma Yazma Programı ses temelli cümle yönteminde yer alan görsel okuma ve görsel sunu kazanımlarını kazandırırken ne oranda problem yaşanıldığını belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Muş ilinde görev yapan birinci sınıf ve birinci sınıf okutmuş öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Muş ilinde görev yapan 310 birinci sınıf ve birinci sınıf okutmuş öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin istatistiksel çözümlemeleri bilgisayarda SPSS 16,0 (Statistical Package for the Social Sciences) kullanılarak yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde % ve frekans alınmış, t testi ve varyans analizi uygulanmıştır.Araştırmaya katılan öğretmenler, görsel okuma ve görsel sunu öğrenme alanına ait kazanımları genel olarak öğrenci seviyesine uygun bulmuşlardır. Yine araştırmaya katılan öğretmenler, görsel okuma ve görsel sunu öğrenme alanına ait kazanımların kazandırılması sürecinde genel olarak sorun yaşanmadığı görüşünü bildirmişlerdir. Genel olarak düşük kıdeme sahip öğretmenler, görsel okuma ve görsel sunu öğrenme alanına ait kazanımların öğrenci seviyesine uygun olduğunu, yüksek kıdeme sahip olan öğretmenlere göre daha fazla kabul etmişlerdir. İl merkezinde çalışan öğretmenler, ilçe merkezinde ve köyde çalışan öğretmenlere göre görsel okuma ve görsel sunu öğrenme alanına ait kazanımların kazandırılması sürecinde daha az sorun yaşadıklarını belirtmişlerdir.
Today visual reading is becoming widespread rapidly. Improvements
achieved in instruments like television, computer have changed the ways of
learning. People started to learn and gain information from images. Visual reading
and visual presentation have taken their place in the Turkish lesson program together
with the increase of significance of images in the human life, and visual reading and
visual presentation have taken their place in the program with the achievements they
provide in the learning areas.
The aim of this study is to determine the rate of problems which were faced
while receiving opinions of teachers about the peculiarities and the role of visual
aids in the first-grade Turkish lesson schedule at primary schools. The research
population was constituted out of the first- grade teachers and teachers who had
taught first-grade in the school year 2010-2011, in the province Muş. The
exemplification of the research was applied on 310 first- grade teachers and teachers
who had taught first-grade in the province Muş. A questionnaire was arranged in
three units for reaching the aims determined for the research. The statistical analysis
of research data was verified by using SPSS 16.0 (Statistical Package for the Social
Sciences) on PCs. % and frequency, “t “ tests and analysis of variance were utilized
for data analysis.
Female teachers had (when compared with the opinions of male teachers) a
general opinion that different and special visual aids were more impressive in
reading & writing courses. Teachers, who were just at the beginning of their career,
stated that visual aids played an important role in teaching reading & writing. The
fact that achievements gained in the fields of visual reading and visual presentation
were suitable for the pupils’ levels, was more appreciated by teachers of a lower
rank than by teachers of higher ranks. Finally it was concluded that, visual aids in
reading & writing courses were remarkable, and caused an increase in the interest
for the course.
Other ID | JA97VM89YT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2014 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 2 |