Bu çalışma ile Türkiye’deki devlet ve vakıf üniversitelerinin web sayfalarında yer alan
değer ifadelerinin analizinin yapılması, üniversitelerin değerlere yönelik algısını ve hangi değer
ifadelerinin ön plana çıktığının belirlemesi amaçlanmaktadır. Üniversitelerin değerler başlığı
altında yer alan ifadelerin belirlenmesi amacıyla, üniversitelerin internet sayfalarına ve internet
sayfalarında yer verilen stratejik planlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın evrenini 103
devlet ve 65 vakıf üniversitesi oluşturmaktadır. Yapılan analiz sonucu 83 üniversitenin web
sayfalarında değer ifadelerine ulaşılmış ve bu üniversiteler çalışma grubunu oluşturmuştur.
Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş, tema ve kategoriler altında
değerlendirilmiştir. Üniversitelerin değerleri adalet, bilimsellik, dürüstlük ve şeffaflık, insan
odaklılık, evrensellik, gelişim ve iyileştirme, katılımcılık, liderlik, özgürlük, toplumsallık
ve üretkenlik olmak üzere 11 tema etrafında toplanmış ve toplamda 1022 değer ifadesine
rastlanmıştır. Üniversiteler, en çok toplumsallık değer ifadelerine, en az ise üretkenlik değer
ifadelerine yer vermişlerdir. Üniversitelerin değerlerinin birbirine benzediği, üniversitelerin
kendini diğer üniversitelerden ayırt etmek yerine ortak değerleri kullandıkları, vizyon, misyon
ve değer ayırımına ilişkin farkındalığın tam anlamı ile oluşmadığı anlaşılmaktadır.
The purpose of this study is to analyze the expressions of value as written on the web
pages of the state and private universities in Turkey, and to establish how universities conceive
values and which of the expressions of value are highlighted. An attempt has been made to have access to web pages of the universities as well as the strategic plans provided on the web
pages in order to establish the expressions under the heading of values of the universities. The
scope of this study consists of 103 state and 65 private universities. As a result of the analysis,
value expressions were accessed on the web pages of 83 universities, and these universities
comprised the study group. The data obtained was subjected content analyses and evaluated
creating themes and categories. The values of the universities gathered around 11 themes,
which are justice, scientific approach, honesty and transparency, being human oriented,
being universal, development and improvement, participation, leadership, freedom, sense
of community and productivity, and in total 1022 expressions of value were found. The
universities mentioned community value expressions the most, and productivity value
expressions the least.
Other ID | JA27TS52JE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Submission Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 3 |