BibTex RIS Cite

Ortaöğretim Öğrencilerinin Tarih Dersine İlişkin Tutumları: Ankara İli Kazan İlçesi Örneği

Year 2015, Volume: 2 Issue: 2, 103 - 118, 01.08.2015

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin tarih dersine ilişkin tutum düzeylerini ve bu düzeyler arasındaki farkı belirlemektir. Araştırma örneklemi, 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında Ankara-Kazan ilçesinde bulunan 5 ortaöğretim okulu arasından tesadüfi (random) yöntem ile seçilen 3 ortaöğretim okulunun 11. sınıf öğrenime devam eden, 131’i kız ve 109’ü erkek toplam 240 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin tarih dersine ilişkin tutumlarını belirlemek için 5’li Likert tipi derecelendirmenin esas alındığı, Tarih dersi tutum ölçeği (TDTÖ) kullanılmıştır. Ölçek, beş farklı okuldaki farklı bölümlerdeki 240 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışma grubundaki öğrencilerin tarih dersine yönelik tutum, düzeylerini saptamak amacıyla aritmetik ortalama ( ) ve standart sapma (S) kullanılmıştır. Cinsiyet bağlamında TDTÖ’den alınan puanların farklılaşmasını test etmek için T-testi; alan değişkeni için de tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Uygulamaya katılan öğrencilerin tarih dersine yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olumlu olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Cinsiyet açısından bakıldığında, erkek öğrencilerin tarih dersine yönelik tutumlarının kız öğrencilere göre, anlamlı düzeyde yüksek (olumlu) olduğu bulgusuna erişilmiştir. Lakin öğrencilerin tarih dersine yönelik tutumları öğrenim gördükleri alan türüne göre farklılaşmamıştır.

Turkish Journal of Educational Studies, 2 (2) Mayıs 2015

Year 2015, Volume: 2 Issue: 2, 103 - 118, 01.08.2015

Abstract

The purpose of the current study is to investigate the attitudes of the
11th grade students towards history lesson. Sample of the study was
chosen randomly from the pool of 3 secondary schools in Kazan
district of Ankara province as 3 schools in the academic year of 2009-
2010. The students’attitudes toward history lesson in this study have
been determined as highly positive. In terms of gender, it has been
seen that male students’ attitudes toward history lesson significantly
more positive than female students’. On the other hand, it has been
obtained that the students’ attitudes towards history lesson has not
significantly been differentiated in terms of chosen study field
(Literature-Mathematics, Social Science and Science).

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA43AA89AH
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Elban This is me

Publication Date August 1, 2015
Submission Date August 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Elban, M. (2015). Turkish Journal of Educational Studies, 2 (2) Mayıs 2015. Turkish Journal of Educational Studies, 2(2), 103-118.