Bilim tarihine bakıldığında matematik ile mantığın birbiriyle çok fazla ilişkili olduğu görülmüştür. Çünkü iki biliminde temel amacı aklını etkin olarak kullanan ve muhakeme gücü gelişmiş bireyler yetiştirmektir. Matematik-mantık ilişkisi matematik eğitimine de yansıtılmalıdır. Bu araştırmada, matematik öğretiminde matematik-mantık ilişkisini ve bu ilişkinin 6.sınıf ders kitabındaki uygulanma düzeyini tespit etmek için önce 6.sınıf ders kitabı incelenmiştir. Daha sonra matematik öğretiminde mantığın önemi ve 6. sınıf ders kitaplarındaki uygulanma düzeyi ölçeği (MÖMDÖ) uygulanmıştır. Ölçek formu Elazığ il ve ilçe merkezinde görev yapan 217 ilköğretim matematik öğretmenine ulaştırılmıştır. Ölçek formlarının analizi yapıldıktan sonra 6.sınıf ders kitaplarının matematik-mantık ilişkisi açısından yeterli olmadığı görülmüş ve bu sonuç doğrultusunda bazı önerilerde bulunulmuştur.
While referring to the history of science it can be seen that mathematics and
logic has a close relationship. Because the basic aim of these sciences is to bring
up individuals who can use their mind actively and have an advanced reasoning
power. In this research, firstly 6th grade mathematics course books are analysed to
identify the the relationship between mathematics and logic in maths education and
the applicability of this relation in 6th grade maths course books. Later a scale is
applied , which is named (ılmea)the importance of logic in maths education and its
applicability in 6th grade course books. Scale form is delivered to 217 mathematics
teachers in the city center, in Elazığ. After analysing the scale forms it is seen that
6
th grade course books are not sufficient enough in terms of the mathematics-logic
relation and some suggestions are proposed according to the results.
Other ID | JA55AD77GD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Submission Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 3 |