The purpose of the study was to develop a valid and reliable scale in
order to evaluate curriculum. The research was carried out on elementary
and high school teachers (n = 200). In order to determine the validity of the scale the exploratory and confirmatory factor analyses were conducted.
According to the findings of the exploratory factor analysis, the scale
consisted of 35 items and four sub-dimensions. The scale was consisted of
aims, content, teaching-learning process, and measurement-evaluation subdimensions.
The Cronbach’s Alpha value of the total scale was found as 0.92
and the Spearman-Brown split half correlation of the scale was calculated as
0.90 in the study.
Bu çalışmanın temel amacı, eğitim programlarını değerlendirmek için kullanılabilecek olan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmada geliştirilen ölçek, Niğde ili merkez ilçesindeki ilköğretim okulları ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenler (n = 200) üzerinde uygulanmıştır. Alanyazın taranması ve alan uzmanlarının yardımıyla 35 maddelik bir madde havuzu oluşturulmuştur. Ölçeğin geçerliğini belirlemek üzere, açımlayıcı faktör analizi ile güvenirlik analizi yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre geliştirilen ölçek toplam dört boyuttan ve 35 maddeden oluşmuştur. Ölçeğin, KMO değeri 0.940 ve Bartlett testi sonucu ise 3710.726/sd = 595 olarak bulunmuştur. Ölçeğin madde faktör yükleri 0.787 ile 0.414 arasında değişiklik göstermiş olup, madde toplam korelasyon değerleri ise 0.715 ile 0.457 arasında değişmiştir. Ayrıca, araştırmada ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.95, Spearman-Brown iki yarı testi sonucu ise 0.90 olarak hesaplanmıştır. Bunun yanında, ölçeğin alt boyutlarına ilişkin Cronbach Alpha güvenirlik katsayıları ise 0.89 ile 0.78 arasında hesaplanmıştır.
Other ID | JA75RG72HP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Submission Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 1 |