Bu araştırmanın amacı, Lise 9-12. sınıflar Fizik Dersi Öğretim Programlarını, kuantum paradigması bağlamında, öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmektir. Araştırma 2013–2014 eğitim-öğretim yılında, Adana, Bartın, Elazığ, Hatay, Kayseri, Malatya, Trabzon il merkezlerindeki resmi liselerde görev yapan fizik öğretmenleri üzerinde yürütülmüştür. Veriler, likert tipi maddelerden oluşan ölçeklerle elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistiki teknikler kullanılmıştır.Araştırmada, verilerin analizinden ulaşılan sonuçlar şu şekilde özetlenebilir: Lise 9-12. sınıflar Fizik Dersi Öğretim Programları, kuantum ve Newton paradigmalarından sadece birisine göre değil, her iki paradigma da dikkate alınarak holistik bir epistemolojik yaklaşımla geliştirilmiştir. Program kazanımları ile içerik öznel bilgi anlayışına daha yakındır. Ancak programların bu doğası, uygulamaya tam olarak yansıtılamamaktadır. Bunun sebepleri olarak öngörülen sürenin yetersizliği gösterilmiştir. Öğretmenler, fizik derslerini öğrenci odaklı, işlerken; programın ölçme-değerlendirme öğesini, kısmen uygulamaktadırlar.
Other ID | JA88GJ87BA |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Submission Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 2 |