Spor her insan için hayati önem taşımaktadır. Düzenli, planlı ve uygun sportif etkinlikler sağlıklı gelişim için etkilidir. Spor, çocukların hem beden hemde duygusal, zihinsel ve sosyal gelişimlerinde oldukça önemlidir. Bu çalışma ilkokul dördüncü sınıf düzeyindeki çocuklar için sporun ne anlama geldiğini bir çalışma grubu örnekleminde belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada betimsel ve nitel araştırma desenlerinden olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. 8-10 yaşları arasında olan 40 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş, yorumlanmış ve tablolarda gösterilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre çocuklar sporun yararlı olduğu konusunda hemfikirdirler. Fakat onlar düzenli spor yapmamaktadırlar. Çocuklar okullardaki beden eğitimi derslerinde veya arkadaşları ile birlikte spor yapma fırsatı bulmaktadırlar. Erkek ve kız öğrencilerin en çok tercih ettikleri spor yüzmedir. Aynı zamanda erkek öğrenciler futbol ve karateyi de tercih etmektedirler. Kız öğrenciler yüzmenin yanında jimnastik ve voleybolu da tercih etmektedirler. Öğrencilerin spor yapmalarının önündeki engeller ekonomik yetersizlikler, derslerin fazla olması ve spor tesislerinin yetersizliğidir.
Sport is vital for every human being including children and adults.
Regular, scheduled and appropriate sporting activities are effective in the healthy
development. Sport is very important in terms of both physical development and the
children's emotional, mental and social developments. This study aims to determine
what sport means in the lives of children in fourth class students of primary school.
A descriptive method and phenomenology design from qualitative research designs
were used in this research. 40 primary school children between 8-10 years of age
constituted the study group. The gathered data was subjected to content analysis; the
data were interpreted and presented in tables. According to research results, students
agree that sport is beneficial. But children do not do sports regularly. They find
opportunity to do sports with their friends or in the physical education course at
school. Swim is the most preferred sport by the male and female students. At the
same time, male students prefer volleyball and karate too. Girls also prefer sports
such as volleyball and gymnastics as well as swimming. The reasons for the students
to play sports are economic inadequacies, redundancy of lessons and inadequacy of
sports facilities.
Other ID | JA35YS69SD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Submission Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 1 |