Sanal alemdeki her bir paylaşım, durum güncellemesi, gezinti geride dijital bir ayak izi bırakır. Öğrenme yönetim sistemlerinin eğitimde kullanılması içerisindeki öğrenci etkileşimlerinin izlenebileceği sorusunu akla getirmiştir. Bu ihtiyaçtan dolayı “öğrenme analitikleri” alanı doğmuştur. Öğrenme analitikleri öğrenci hakkında yararlı bilgi elde etmek, kişinin önceki öğrenmelerini yansıtmak ve eğitim-öğretimi geliştirmek amacıyla kullanılabilir.Bu çalışmada öğrenme yönetim sistemlerinde kullanılan öğrenme analitikleri araçlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Alan yazındaki öğrenme analitikleri hakkındaki tüm çalışmalar derlenmiş ve özellikle öğrenme yönetim sistemlerinde kullanılan araçlar üzerinde durulmuştur. Yeni bir alan olması itibariyle 2006-2014 yılları arasında yayınlanan 15 makaleye ulaşılabilmiş ve bu makalelerde toplamda 7 aracın geliştirildiği ve/veya uygulandığı görülmüştür. Bu çalışmada öğrenme analitiklerinin tanımı, süreçleri ve bu araçlar kullanılarak şimdiye kadar yapılan çalışmalar hakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır. Bu araçları kullanan sistemlerin daha etkin olduğu ve öğrenci başarısını, etkileşim ve topluluk hissini arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Verilerin toplanması aşamasında ilgili konularda Türkçe herhangi bir akademik yayına rastlanmaması dikkat çekmiştir.
In the virtual world each share, each post leaves a digital footprint behind.
From this point on "learning analytics" term is born. Learning analytics get useful
information about students, reflecting their previous learning and improve
instruction using social interaction.
In this study we aimed to investigate learning analytics tools in which used
in learning management systems. For this purpose, all papers in literature compiled
and especially focused on the learning analytics tools used in LMS. As a new field
we reached 15 articles published between the years 2006-2014. Seven tools are
developed and / or applied in those articles. In this paper we gave information about
learning analytics’s definition, processes and we found that student achievement,
interaction and sense of community was higher in learning analytics tools used LMS
systems and also instruction was more effective. In the stage of data collection
noticed that there was no Turkish papers.
Other ID | JA58RN95TY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2015 |
Submission Date | April 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 1 |