Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının yükseköğretim
kurumlarında iyi bir eğitim için Chickering ve Gamson tarafından önerilen yedi
temel ilkenin uygulanması ile alakalı olarak öğretim üyelerinden beklentilerinin
neler olduğunu tespit etmektir. Çalışmada mülakat tekniği kullanılmıştır.
Araştırmaya, 2013-2014 öğretim yılında Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği programında öğrenim gören 15
öğretmen adayı katılmıştır.
Mülakat yönteminden elde edilen verilerin çözümlenmesi ile öğrencilerin
her bir ilkenin uygulanmasına yönelik öğretim üyelerinden beklentilerinin neler
olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, araştırmaya katılan
öğretmen adaylarının Chickering ve Gamson tarafından önerilen yedi temel ilkenin
uygulanması ile alakalı olarak öğretim üyelerinden toplamda 37 farklı
beklentilerinin olduğu tespit edilmiştir. Bu beklentilerden 5 tanesi öğrenci-fakülte
etkileşimi, 5 tanesi öğrenciler arası işbirliği, 7 tanesi aktif öğrenme, 5 tanesi
zamanında geribildirim, 4 tanesi görevleri zamanında yapmanın vurgulanması, 5
tanesi üst düzey beklentilerin ifade edilmesi ve 6 tanesi de değişik yeteneklere ve
öğrenme stillerine saygılı olunması ile ilgilidir.
Other ID | JA63JY72NA |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2015 |
Submission Date | April 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 1 |