Öğretmenlerin ihtiyaçlarının, hedeflerinin ve inançlarının öğretmen motivasyonun oluşmasında öncüller olduğu gözlenmektedir. Bu kapsamda araştırmada öğretmen motivasyon ölçeği (ÖMÖ) geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma 2017-2018 akademik yılında Erzurum merkez ilçe okullarında görev yapan iki farklı öğretmen grubu ile yürütülmüştür. Yapı geçerliği kapsamında 365 katılımcıdan alınan verilerle ölçeğin faktör yapısını belirlemek için açımlayıcı faktör analizi (AFA) yapılmıştır. Bunun devamında 255 kişiden oluşan ikinci gruptan alınan verilerle açımlayıcı faktör analizi sonuçlarında elde edilen verileri doğrulamak için doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. Öğretmen motivasyon ölçeğinde toplam 5 faktör ve 18 madde vardır. Ölçeğin iç tutarlığı belirlemek için Cronbach Alfa analiziyle hesaplanmıştır. Bu araştırma ile öğretmenlerin motivasyon düzeylerini belirlemek üzere kullanılacak bir ölçek geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2020 |
Submission Date | March 23, 2020 |
Acceptance Date | April 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |