Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Motivasyonu Ölçeğinin Geliştirilmesi

Year 2020, Volume: 7 Issue: 2, 16 - 41, 25.05.2020
https://doi.org/10.33907/turkjes.706146

Abstract

Öğretmenlerin ihtiyaçlarının, hedeflerinin ve inançlarının öğretmen motivasyonun oluşmasında öncüller olduğu gözlenmektedir. Bu kapsamda araştırmada öğretmen motivasyon ölçeği (ÖMÖ) geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma 2017-2018 akademik yılında Erzurum merkez ilçe okullarında görev yapan iki farklı öğretmen grubu ile yürütülmüştür. Yapı geçerliği kapsamında 365 katılımcıdan alınan verilerle ölçeğin faktör yapısını belirlemek için açımlayıcı faktör analizi (AFA) yapılmıştır. Bunun devamında 255 kişiden oluşan ikinci gruptan alınan verilerle açımlayıcı faktör analizi sonuçlarında elde edilen verileri doğrulamak için doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. Öğretmen motivasyon ölçeğinde toplam 5 faktör ve 18 madde vardır. Ölçeğin iç tutarlığı belirlemek için Cronbach Alfa analiziyle hesaplanmıştır. Bu araştırma ile öğretmenlerin motivasyon düzeylerini belirlemek üzere kullanılacak bir ölçek geliştirilmiştir.

References

  • Akan, D., & Kılıç, M. E. (2020). Öğretmen Motivasyonu Ölçeğinin Geliştirilmesi
Year 2020, Volume: 7 Issue: 2, 16 - 41, 25.05.2020
https://doi.org/10.33907/turkjes.706146

Abstract

References

  • Akan, D., & Kılıç, M. E. (2020). Öğretmen Motivasyonu Ölçeğinin Geliştirilmesi
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Durdağı Akan

Muhammet Emre Kılıç 0000-0001-5511-8573

Publication Date May 25, 2020
Submission Date March 23, 2020
Acceptance Date April 22, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Akan, D., & Kılıç, M. E. (2020). Öğretmen Motivasyonu Ölçeğinin Geliştirilmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 7(2), 16-41. https://doi.org/10.33907/turkjes.706146