Öğretim programının temel öğelerinden biri içeriktir. Dolayısıyla program değişiklikleri, içeriği oluşturan kazanımları doğrudan etkilemektedir. Son yıllarda ortaokul matematik programının içeriğini oluşturan kazanımlar sıklıkla değişmektedir. En son yapılan değişikliklerle birlikte Türkiye’de 2018 ortaokul matematik programı uygulanmaktadır. Bu çalışmanın amacı 2018 ortaokul programında beş, altı ve yedinci sınıflarda zorlanılan ve rahat anlaşılan kazanımları ortaya çıkarmaktır. Bu nedenle veri toplama aracı olarak programdaki kazanımlardan oluşan zorluk indeksi anketi uygulanmıştır. Bu anket dörtlü likert tipindedir. Anket Elazığ ilinde 8 tane ortaokulda 225 tane altıncı sınıf, 234 tane yedinci sınıf ve 279 tane sekizinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin genel anlamda beşinci sınıf programındaki kazanımlarda zorlanmadıkları ve kolaylıkla anladıkları gözlemlenmiştir. Ama altı ve yedinci sınıf programındaki kazanımlardan yedişer tanesinde zorlandıkları sonucuna varılmıştır. Diğer kazanımları ise rahatça anladıkları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2020 |
Submission Date | July 2, 2020 |
Acceptance Date | August 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 3 |