COVID-19 salgını nedeniyle eğitim sistemimiz hem bireysel hem de toplumsal olarak değişime uğramıştır. Pandemi döneminin başında online eğitimin nasıl ilerleyeceği tam olarak bilinmese de zamanla düzene oturmuş ve insanların rutinlerinden biri olmaya başlamıştır. Bu çalışmada; Çanakkale'de yaşayan lise öğrencilerinin bakış açıları incelenerek çevrimiçi eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çanakkale Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü'nde öğrenim gören 235 lise öğrencisine uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler SPSS 24.0 ile analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin 183'ü (%77,9) kız, 162'si (%68,9) ise 15-19 yaş aralığındadır. Katılımcıların 57'si (%24.3) 9. sınıf öğrencisi, 74'ü (%31,5) mezundur. Araştırma sonucuna göre, kadın, 14 yaş grubu ve 11. sınıf öğrencilerinin Çanakkale ilindeki lise öğrencilerinin çevrimiçi eğitime yönelik tutum ve davranışlarının incelenmesi konusunda diğer gruplara göre daha olumlu yanıt verdikleri belirlenmiştir. Ayrıca online eğitim sisteminin tercih edilmesinde cinsiyet değişkeninin küçük (az), yaş değişkeninin orta, öğrenim düzeyi değişkeninin yüksek düzeyde etkili olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmada elde edilen sonuçlar literatürde daha önce yapılmış çalışmaların sonuçları ile karşılaştırılmış ve lise öğrencilerinin online eğitim sisteminde karşılaştıkları sorunları aşmalarına yardımcı olacak öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2022 |
Submission Date | December 6, 2021 |
Acceptance Date | May 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |