The Effect of Online Education on High School Students' Attitudes: The Example of Çanakkale
Year 2022,
Volume: 9 Issue: 2, 355 - 372, 31.05.2022
Leyla Yeşilçinar
,
Orkun Dalyan
,
Hatice Dalyan
,
Mehmet Pişkin
References
- Ayan, F. (2020). Video Destekli Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Akademik Performansa Etki Eden Faktörler: İngilizce Dersi Örneği (Yüksek Lisans Tezi). Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
- Boz Yüksekdağ, B. (2016). Açık ve Uzaktan Eğitimde Öğrenme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 127-138. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/34066/377100
- Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2006). Sosyal Bilimler için İstatistik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Dalyan, O. ve Pişkin, M. (2020). İşyerlerinde Ramak Kala Bildirimlerinin İş Kazalarına Etkisi ve İnşaat Sektöründe Uygulama. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 133-143. https://doi.org/10.28979/comufbed.609675
- Dalyan, O., Özkaya, N., Öztürk, Ö. F. ve Pişkin, M. (2021). Investigation and Comparison of Some Laboratories in Terms of Occupational Health and Safety by ELMERI Observation Method. Çanakkale Onsekiz Mart University Journal of Advanced Research in Natural and Applied Sciences, 7(2), 282-294. https://doi.org/10.28979/jarnas.903664
- Elcil, Ş. ve Şahiner, D. S. (2014). Uzaktan Eğitimde İletişimsel Engeller. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6(1), 21-33. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sobiadsbd/issue/35980/403685
- Etlican, G. (2012). X ve Y Kuşaklarının Online Eğitim Teknolojilerine Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Eygü, H. ve Karaman, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/19375/205547
- Eymen, E. (2007). SPSS 15.0 Veri Analiz Yöntemleri, Ankara: İstatistik Merkezi.
- Kaçan, A. ve Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki Uzaktan Eğitim Programlarına Bir Bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uebt/issue/53891/713456
- Karakeçili, V. (2019). Y ve Z Kuşaklarının Online Eğitim Teknolojilerine Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Kayri, M. (2009). Araştırmalarda Gruplar Arası Farkın Belirlenmesine Yönelik Çoklu Karşılaştırma (Post-Hoc) Teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 51-64. https://www.researchgate.net/publication/286282915_Arastirmalarda_gruplar_arasi_farkin_belirlenmesine_yonelik_coklu_karsilastirma_post-hoc_teknikleri
- Kılıç, S. (2014). Etki büyüklüğü. Journal Of Mood Disorders, 4(1), 44-46. doi: https://doi.org/10.5455/jmood.20140228012836
- Koç, E. S. (2021). Nasıl Bir Uzaktan Eğitim? 1 Yılın Sonunda Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7(2), 13-26. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaaoj/issue/60800/892227
- Koloğlu, T., Mantar, M. ve Doğan, M. (2016). Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitimde Hazır Bulunuşluklarının Önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 52-70. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/34011/376515
- Krejcie, V. R. ve Morgan, W. D. (1970). Determining Sample Size for Research Activities, Educational and Psychological Measurement, 30(3), 607-610. doi: https://doi.org/10.1177/001316447003000308
- Özdamar, K., Odabaşı, Y., Hoşcan, Y., Bir, A. A., Kırcaali-İftar, G., Özmen, A. ve Uzuner, Y. (1999). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Yadigar, G. (2010). Uzaktan Eğitim Programlarının Etkinliliğinin Değerlendirilmesi (G.Ü. Bilişim Sistemleri Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans Programı Örneği) (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Yıldız, S. (2017). Sosyal Bilimlerde Örnekleme Sorunu: Nicel ve Nitel Paradigmalardan Örnekleme Kuramına Bütüncül Bir Bakış. Kesit Akademi Dergisi, 3(11), 421-442. doi: https://doi.org/10.18020/kesit.1279
Çevrimiçi Eğitimin Lise Düzeyindeki Öğrencilerin Tutumlarına Etkisi: Çanakkale Örneği
Year 2022,
Volume: 9 Issue: 2, 355 - 372, 31.05.2022
Leyla Yeşilçinar
,
Orkun Dalyan
,
Hatice Dalyan
,
Mehmet Pişkin
Abstract
COVID-19 salgını nedeniyle eğitim sistemimiz hem bireysel hem de toplumsal olarak değişime uğramıştır. Pandemi döneminin başında online eğitimin nasıl ilerleyeceği tam olarak bilinmese de zamanla düzene oturmuş ve insanların rutinlerinden biri olmaya başlamıştır. Bu çalışmada; Çanakkale'de yaşayan lise öğrencilerinin bakış açıları incelenerek çevrimiçi eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çanakkale Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü'nde öğrenim gören 235 lise öğrencisine uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler SPSS 24.0 ile analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin 183'ü (%77,9) kız, 162'si (%68,9) ise 15-19 yaş aralığındadır. Katılımcıların 57'si (%24.3) 9. sınıf öğrencisi, 74'ü (%31,5) mezundur. Araştırma sonucuna göre, kadın, 14 yaş grubu ve 11. sınıf öğrencilerinin Çanakkale ilindeki lise öğrencilerinin çevrimiçi eğitime yönelik tutum ve davranışlarının incelenmesi konusunda diğer gruplara göre daha olumlu yanıt verdikleri belirlenmiştir. Ayrıca online eğitim sisteminin tercih edilmesinde cinsiyet değişkeninin küçük (az), yaş değişkeninin orta, öğrenim düzeyi değişkeninin yüksek düzeyde etkili olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmada elde edilen sonuçlar literatürde daha önce yapılmış çalışmaların sonuçları ile karşılaştırılmış ve lise öğrencilerinin online eğitim sisteminde karşılaştıkları sorunları aşmalarına yardımcı olacak öneriler sunulmuştur.
References
- Ayan, F. (2020). Video Destekli Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Akademik Performansa Etki Eden Faktörler: İngilizce Dersi Örneği (Yüksek Lisans Tezi). Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
- Boz Yüksekdağ, B. (2016). Açık ve Uzaktan Eğitimde Öğrenme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 127-138. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/34066/377100
- Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2006). Sosyal Bilimler için İstatistik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Dalyan, O. ve Pişkin, M. (2020). İşyerlerinde Ramak Kala Bildirimlerinin İş Kazalarına Etkisi ve İnşaat Sektöründe Uygulama. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 133-143. https://doi.org/10.28979/comufbed.609675
- Dalyan, O., Özkaya, N., Öztürk, Ö. F. ve Pişkin, M. (2021). Investigation and Comparison of Some Laboratories in Terms of Occupational Health and Safety by ELMERI Observation Method. Çanakkale Onsekiz Mart University Journal of Advanced Research in Natural and Applied Sciences, 7(2), 282-294. https://doi.org/10.28979/jarnas.903664
- Elcil, Ş. ve Şahiner, D. S. (2014). Uzaktan Eğitimde İletişimsel Engeller. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6(1), 21-33. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sobiadsbd/issue/35980/403685
- Etlican, G. (2012). X ve Y Kuşaklarının Online Eğitim Teknolojilerine Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Eygü, H. ve Karaman, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/19375/205547
- Eymen, E. (2007). SPSS 15.0 Veri Analiz Yöntemleri, Ankara: İstatistik Merkezi.
- Kaçan, A. ve Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki Uzaktan Eğitim Programlarına Bir Bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uebt/issue/53891/713456
- Karakeçili, V. (2019). Y ve Z Kuşaklarının Online Eğitim Teknolojilerine Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Kayri, M. (2009). Araştırmalarda Gruplar Arası Farkın Belirlenmesine Yönelik Çoklu Karşılaştırma (Post-Hoc) Teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 51-64. https://www.researchgate.net/publication/286282915_Arastirmalarda_gruplar_arasi_farkin_belirlenmesine_yonelik_coklu_karsilastirma_post-hoc_teknikleri
- Kılıç, S. (2014). Etki büyüklüğü. Journal Of Mood Disorders, 4(1), 44-46. doi: https://doi.org/10.5455/jmood.20140228012836
- Koç, E. S. (2021). Nasıl Bir Uzaktan Eğitim? 1 Yılın Sonunda Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7(2), 13-26. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaaoj/issue/60800/892227
- Koloğlu, T., Mantar, M. ve Doğan, M. (2016). Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitimde Hazır Bulunuşluklarının Önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 52-70. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/34011/376515
- Krejcie, V. R. ve Morgan, W. D. (1970). Determining Sample Size for Research Activities, Educational and Psychological Measurement, 30(3), 607-610. doi: https://doi.org/10.1177/001316447003000308
- Özdamar, K., Odabaşı, Y., Hoşcan, Y., Bir, A. A., Kırcaali-İftar, G., Özmen, A. ve Uzuner, Y. (1999). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Yadigar, G. (2010). Uzaktan Eğitim Programlarının Etkinliliğinin Değerlendirilmesi (G.Ü. Bilişim Sistemleri Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans Programı Örneği) (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Yıldız, S. (2017). Sosyal Bilimlerde Örnekleme Sorunu: Nicel ve Nitel Paradigmalardan Örnekleme Kuramına Bütüncül Bir Bakış. Kesit Akademi Dergisi, 3(11), 421-442. doi: https://doi.org/10.18020/kesit.1279