Bu çalışmada, okul öncesi eğitim kurumlarına eğitim materyali olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ücretsiz gönderilen “El Ele Okul Öncesi Eğitime 1, 2, 3” kitaplarının MEB 2013 OÖEP’yi destekleme durumu incelenmiştir. Araştırmada MEB 2013 OÖEP’de çocukların eğitimleri için belirlenen kazanımlar ile kavramlara yer verme düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verilerine nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ve görüşme sorularıyla ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan “Kazanım ve Göstergeler Değerlendirme Formu’’ ve “Öğretmen Görüşme Formu’’ araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak hazırlanmıştır. Bu kitapları sınıflarında kullanmış 20 okul öncesi öğretmenine Ocak 2021- Şubat 2021 tarihleri arasında görüşme formu uygulanmıştır. Çalışmanın doküman analizi bulgularına göre “El Ele Okul Öncesi Eğitime 1, 2, 3” kitapları MEB 2013 OÖEP’deki kazanımları karşılama düzeyinde bilişsel alan (% 66) oranında yeterli olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre kitaplarda motor gelişim alanı (% 27) , dil gelişimi alanı (% 3,6), sosyal ve duygusal gelişim alanı kazanımlara (% 0,36) olarak yetersiz düzeyde yer verilmiştir. Kavramları karşılama düzeyinin ise yeterli düzeyde (% 78) olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen görüşleri sonuçları da ( n= 15) doküman analizi sonuçlarıyla kavramlara ve kazanımlara yer verme açısından örtüşmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2022 |
Submission Date | March 26, 2021 |
Acceptance Date | February 2, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |