Bu çalışmada kamu ve özel okullarda görev yapan öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini 2018- 2019 akademik yılında Konya’nın merkez ilçeleri, Karatay, Meram ve Selçuklu’da bulunan kamu ve özel okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Veriler nicel araştırma yaklaşımı çerçevesinde 420 öğretmenden random yoluyla ölçek tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Yaklaşık 500 ölçek bizzat araştırmacı tarafından okullara dağıtılmış olup, öğretmenler tarafından doldurulması ve geri dönüşü sağlanmıştır. Ölçekler tek tek incelenip, eksik ve doldurulmayan ölçekler çıkarıldıktan sonra analizi yapılmak üzere 420 ölçek sisteme aktarılmıştır. Yapılan analiz sonucunda kamu ve özel okul öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin genelde çok yüksek olmadığı ve motivasyonun tüm boyutlarında anlamlı farklılaşmanın olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmen motivasyonun içsel, dışsal ve yönetsel faktörler alt boyutları bağlamında kamuda görev yapan öğretmenlerin motivasyon algı düzeyi puan ortalamaları özelde görev yapan öğretmenlerin puan ortalamalarından daha yüksek bulunmuştur.
Bu çalışmada kamu ve özel okullarda görev yapan öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini 2018- 2019 akademik yılında Konya’nın merkez ilçeleri, Karatay, Meram ve Selçuklu’da bulunan kamu ve özel okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Veriler nicel araştırma yaklaşımı çerçevesinde 420 öğretmenden random yoluyla ölçek tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Yaklaşık 500 ölçek bizzat araştırmacı tarafından okullara dağıtılmış olup, öğretmenler tarafından doldurulması ve geri dönüşü sağlanmıştır. Ölçekler tek tek incelenip, eksik ve doldurulmayan ölçekler çıkarıldıktan sonra analizi yapılmak üzere 420 ölçek sisteme aktarılmıştır. Yapılan analiz sonucunda kamu ve özel okul öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin genelde çok yüksek olmadığı ve motivasyonun tüm boyutlarında anlamlı farklılaşmanın olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmen motivasyonun içsel, dışsal ve yönetsel faktörler alt boyutları bağlamında kamuda görev yapan öğretmenlerin motivasyon algı düzeyi puan ortalamaları özelde görev yapan öğretmenlerin puan ortalamalarından daha yüksek bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 28, 2023 |
Submission Date | May 31, 2021 |
Acceptance Date | December 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 1 |