Dissertation
BibTex RIS Cite

Uzaktan Eğitimin Oluşturduğu Fırsatlar/Tehditler Hakkındaki Öğretmen ve Okul Yöneticisi Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2024, Volume: 11 Issue: 1, 41 - 64, 18.07.2024
https://doi.org/10.33907/turkjes.1373094

Abstract

Bu araştırmada öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre pandemi sürecinde uzaktan eğitimin oluşturduğu fırsatlar ve tehditlerin incelenmesi, uzaktan eğitimin uygulanmasında karşılaşılan sorunların tespit edilmesi ve bu sorunlara çözüm önerisi getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile yürütülmüştür. Veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın evrenini Kahramanmaraş ili merkez ilçelerinden Onikişubat ve Dulkadiroğlu ilçelerinde görev yapan öğretmenler ve yöneticiler oluşturmuştur. Çalışma grubu ise ölçüt örnekleme yöntemiyle her okul düzeyinden uzaktan eğitimde görev almış 30 öğretmen ve 20 okul yöneticisi belirlenerek oluşturulmuştur. Araştırma sonuçları; uzaktan eğitimde internet ve teknolojik alt yapı yetersizliğinden kaynaklı erişim sorunu ile eğitimde fırsat eşitsizliğini artırdığını göstermektedir. Öğrencilerin derslere katılım sağlayamaması, ders takibinin yapılmaması, ailelerin bilinçsiz olması, uygulanan programın uzaktan eğitime uygun olmaması, dijital içeriğin azlığı, öğretmen ve öğrencilerin teknoloji kullanım yeterliliğinin az olması gibi nedenler uzaktan eğitimin verimliliğini etkilemiştir. EBA sistemi ve internet altyapısının güçlendirilmesi, Teknolojik altyapı eksikliğinin giderilmesi için kurum ve kuruluşlarla COVID-19 pandemisinin eğitimdeki etkilerini en aza indirebilmek amacıyla bazı önerilerde bulunulmuştur.

Ethical Statement

Belge eklendi

References

  • Agbele, A. T., & Oyelade, E. A. (2020). Impact of COVID-19 on the Nigerian educational system: strengths and challenges of online/virtual education. Asian Journal of Education and Social Studies, 13(1), 26-35. https://doi.org/10.9734/ajess/2020/v13i130322
  • Akbulut, P. Y. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. P. A. ŞİMŞEK içinde, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (s.186-187). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M., & Yıldız, M. (2020). COVID-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Akyavuz, E. K., & Çakın, M. (2020). COVID-19 Salgınının Eğitime Etkisi Konusunda Okul Yöneticilerinin Görüşleri. Turkish Studies, 15(4),723-737. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44140
  • Antalyalı, Ö. L. (2004). Uzaktan eğitim algısı ve yöneylem araştırması dersinin uzaktan eğitim ile verilebilirliği (Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Asandaş, N., & Hacıcaferoğlu, D. (2021). Koranavirüs (COVID 19) Döneminde Uzaktan Eğitim Süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 213-223.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED), 5(2),368-388.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koranavirüs(COVID- 19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkiliği Üzerine Bir Çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bayındır, N. (2021). Öğretmenlerin Pandemi Sonrası Rezilyans Düzeylerine İlişkin Algıları. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2),353-362.
  • Bayır, T. (2021). Koronavirüs (COVID-19) ile Yeni Dijital Dünyada Değişen Tüketici Tercihleri. OPUS International Journal of Society Researches, 17 (Pandemi Özel Sayısı), 3621-3640. https://doi.org/10.26466/opus.829515
  • Bayram, E., Bıyık, Z., & Gölbaşı, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitimle gerçekleştirilen Türkçe dersine yönelik algıları. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(Özel sayı 1), 28-41.
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T., & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345. https://doi.org/10.31680/gaunjss.586113
  • Belay, D. G. (2020). COVID-19, Distance Learning and Educational Inequality in Rural Ethiopia. Pedagogical research, 5(4). https://doi.org/10.29333/pr/9133
  • Bir, A. A. (1999). Sosyal Bilgiler Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Bojović, Ž., Bojović, P. D., Vujošević, D., & Šuh, J. (2020). Education in times of crisis: Rapid transition to distance learning. Computer Applications in Engineering Education, 28(6), 1467-1489. https://doi.org/10.1002/cae.22318
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigmas. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Budak, F. & Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Genel Bir Değerlendirme: Türkiye Örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1),62-79. https://doi.org/10.35375/sayod.738657
  • Chakraborty, I., & Maity, P. (2020). COVID-19 outbreak: Migration, effects on society, global environment and prevention. Science of the Total Environment, 728, https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2020.138882
  • Çaykuş, Ö. G. & Çaykuş, D. Ö. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecinde Çocukların Psikolojik Dayanıklılığını Güçlendirme Yolları: Ailelere, Öğretmenlere ve Ruh Sağlığı Uzmanlarına Öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5),95-113.
  • Çetin, M., Yılmaz, S. H., & İlhan, l. (2021). Koronavirüs(COVID 19)Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri Perspektifinden Nitel Bir Araştırma. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 136-161. https://doi.org/10.31680/gaunjss.882057
  • Çiçek, İ., Tanhan, A., & Tanrıverdi, S. (2020). COVID-19 ve Eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 1091-1104. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787736
  • Demir, F., & Özdaş, F. (2020). COVİD-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. https://doi.org/10.37669/milliegitim.775620 Devran, Y., & Elitaş, T. (2016). Uzaktan eğitim: Fırsatlar ve tehditler. Online Academic Journal of Information Technology, 31-40.
  • Elitas, T., & Devran, Y. (2017). Yeni iletişim teknolojilerinin uzaktan eğitime entegrasyon sürecinde sanal sınıf ortamları: ATAUZEM Örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 213-225.
  • Dikmen, S., & Bahçeci, F. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Turkish Journal of Educational Studies, 7(2), 78-98. https://doi.org/10.33907/turkjes.721685
  • Ekiz, M. A. (2020). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Karantina Dönemindeki Uzaktan Eğitim İle İlgili Görüşleri (Nitel Bir Araştırma). Journal of Sport and Recreation Researches, 2 (Özel Sayı 1),1-13.
  • Genç, M. F., Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43798
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (COVID-19) Sürecindeki Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Lisansüstü Öğrenci Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 134-158. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.782142
  • Gençoğlu, C. & Çiftçi, M. (2020). Covid-19 Salgınında Eğitim: Türkiye Üzerinden Bir Analiz. Journal of History School, 46, 1648-1673. http://dx.doi.org/10.29228/Joh44212
  • Hammoumi, A., & Qesmi, R. (2020). Impact assessment of containment measure against COVID-19 spread in Morocco. Chaos, Solitons & Fractals, 140, https://doi.org/10.1016/j.chaos.2020.110231
  • İmamoğlu, H. V., & İmamoğlu, F. S. (2020). Coronavirüs Salgını ve Uzaktan Eğitim Süreci Hakkında Öğretmen Görüşleri: Şehit Bülent Yalçın Spor Lisesi ve Şehit. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(4),742-761.
  • Karaca, Ş., & Kelam, D. (2020). COVID-19 Gölgesinde Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesinin İncelenmesi. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi,(5), 7-18.
  • Karakuş, İ., & Yelken, T. Y. (2020). Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk ile İşlemsel Uzaklıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1),186-201. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3506
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık 23. Basım.
  • Keskin, M., & Kaya, D. Ö. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Larsen, L., Helland, M. S., & Holt, T. (2022). The impact of school closure and social isolation on children in vulnerable families during COVID-19: a focus on children’s reactions. European child & adolescent psychiatry, 31(8), 1-11. https://doi.org/10.1007/s00787-021-01758-x
  • MEB. (2020). COVID-19 da uzaktan eğitim. http://19.meb.gov.tr/covid19.html?catNo=11 Erişim tarihi: 25.07.2020
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Turan, S.). Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Özdemir, M., & Doğruöz, E. (2020). Bilimsel Araştırma Desenleri. N. Cemaloğlu içinde, Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etik (2. baskı ) (s. 66-102). Ankara: Pegem Akademi.
  • Rao, N., & Fisher, P. A. (2021). The impact of the COVID‐19 pandemic on child and adolescent development around the world. Child development, 92(5), e738. https://doi.org/10.1111/cdev.13653
  • Saygı, H. (2021). COVID-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2),109-129.
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Journal of International Social Sciences Academic Researches, 4(1),40-53.
  • Sertdemir, A. (2020). Türkiye’nin Koronavirüsle Mücadele Performansı Üzerine Bir Değerlendirme. Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 15-26.
  • Singhal, T. A. (2020). Review of Coronavirus Disease-2019 (COVID-19). Indian J Pediatr 87, 281–286 https://doi.org/10.1007/s12098-020-03263-6
  • Solak, H. İ., Ütebay, G., & Yalçın, B. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1),41-52.
  • Sözen, N. (2020). COVID-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(12), 302-319.
  • Şimşek, P. A. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Taş, H. (2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uygulamaya Konan Uzaktan Eğitimin Paydaş Görüşleri Bağlamında Değerlendirilmesi. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi, 12(23), 23-49.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2021). Coronavirus (Covid-19) Pandemisi Döneminde Çevrimiçi Öğrenme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(2), 90-107. https://doi.org/10.32329/uad.916837
  • Ünal, B. B. (2017). Web tabanlı uzaktan eğitimin fen bilimleri konularında öğrenci başarısına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9),481-490.
  • Yaman, B. (2021). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Türkiye Ve Çin’de Uzaktan Eğitim Süreç Ve Uygulamalarının İncelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırma Dergisi, 144-157. https://doi.org/10.26466/opus.857131
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yirci, R., & Özdemir, T. Y. (2021). COVID-19 Pandemisinin Sosyoekonomik Ve Psikolojik Göstergeleri İle Türk Eğitim Sistemi Üzerindeki Etkileri1. Journal of History School,53, 2440-2466. http://dx.doi.org/10.29228/Joh.52016
Year 2024, Volume: 11 Issue: 1, 41 - 64, 18.07.2024
https://doi.org/10.33907/turkjes.1373094

Abstract

References

  • Agbele, A. T., & Oyelade, E. A. (2020). Impact of COVID-19 on the Nigerian educational system: strengths and challenges of online/virtual education. Asian Journal of Education and Social Studies, 13(1), 26-35. https://doi.org/10.9734/ajess/2020/v13i130322
  • Akbulut, P. Y. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. P. A. ŞİMŞEK içinde, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (s.186-187). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M., & Yıldız, M. (2020). COVID-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Akyavuz, E. K., & Çakın, M. (2020). COVID-19 Salgınının Eğitime Etkisi Konusunda Okul Yöneticilerinin Görüşleri. Turkish Studies, 15(4),723-737. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44140
  • Antalyalı, Ö. L. (2004). Uzaktan eğitim algısı ve yöneylem araştırması dersinin uzaktan eğitim ile verilebilirliği (Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Asandaş, N., & Hacıcaferoğlu, D. (2021). Koranavirüs (COVID 19) Döneminde Uzaktan Eğitim Süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 213-223.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED), 5(2),368-388.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koranavirüs(COVID- 19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkiliği Üzerine Bir Çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bayındır, N. (2021). Öğretmenlerin Pandemi Sonrası Rezilyans Düzeylerine İlişkin Algıları. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2),353-362.
  • Bayır, T. (2021). Koronavirüs (COVID-19) ile Yeni Dijital Dünyada Değişen Tüketici Tercihleri. OPUS International Journal of Society Researches, 17 (Pandemi Özel Sayısı), 3621-3640. https://doi.org/10.26466/opus.829515
  • Bayram, E., Bıyık, Z., & Gölbaşı, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitimle gerçekleştirilen Türkçe dersine yönelik algıları. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(Özel sayı 1), 28-41.
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T., & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345. https://doi.org/10.31680/gaunjss.586113
  • Belay, D. G. (2020). COVID-19, Distance Learning and Educational Inequality in Rural Ethiopia. Pedagogical research, 5(4). https://doi.org/10.29333/pr/9133
  • Bir, A. A. (1999). Sosyal Bilgiler Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Bojović, Ž., Bojović, P. D., Vujošević, D., & Šuh, J. (2020). Education in times of crisis: Rapid transition to distance learning. Computer Applications in Engineering Education, 28(6), 1467-1489. https://doi.org/10.1002/cae.22318
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigmas. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Budak, F. & Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Genel Bir Değerlendirme: Türkiye Örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1),62-79. https://doi.org/10.35375/sayod.738657
  • Chakraborty, I., & Maity, P. (2020). COVID-19 outbreak: Migration, effects on society, global environment and prevention. Science of the Total Environment, 728, https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2020.138882
  • Çaykuş, Ö. G. & Çaykuş, D. Ö. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecinde Çocukların Psikolojik Dayanıklılığını Güçlendirme Yolları: Ailelere, Öğretmenlere ve Ruh Sağlığı Uzmanlarına Öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5),95-113.
  • Çetin, M., Yılmaz, S. H., & İlhan, l. (2021). Koronavirüs(COVID 19)Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri Perspektifinden Nitel Bir Araştırma. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 136-161. https://doi.org/10.31680/gaunjss.882057
  • Çiçek, İ., Tanhan, A., & Tanrıverdi, S. (2020). COVID-19 ve Eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 1091-1104. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787736
  • Demir, F., & Özdaş, F. (2020). COVİD-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. https://doi.org/10.37669/milliegitim.775620 Devran, Y., & Elitaş, T. (2016). Uzaktan eğitim: Fırsatlar ve tehditler. Online Academic Journal of Information Technology, 31-40.
  • Elitas, T., & Devran, Y. (2017). Yeni iletişim teknolojilerinin uzaktan eğitime entegrasyon sürecinde sanal sınıf ortamları: ATAUZEM Örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 213-225.
  • Dikmen, S., & Bahçeci, F. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Turkish Journal of Educational Studies, 7(2), 78-98. https://doi.org/10.33907/turkjes.721685
  • Ekiz, M. A. (2020). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Karantina Dönemindeki Uzaktan Eğitim İle İlgili Görüşleri (Nitel Bir Araştırma). Journal of Sport and Recreation Researches, 2 (Özel Sayı 1),1-13.
  • Genç, M. F., Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43798
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (COVID-19) Sürecindeki Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Lisansüstü Öğrenci Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 134-158. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.782142
  • Gençoğlu, C. & Çiftçi, M. (2020). Covid-19 Salgınında Eğitim: Türkiye Üzerinden Bir Analiz. Journal of History School, 46, 1648-1673. http://dx.doi.org/10.29228/Joh44212
  • Hammoumi, A., & Qesmi, R. (2020). Impact assessment of containment measure against COVID-19 spread in Morocco. Chaos, Solitons & Fractals, 140, https://doi.org/10.1016/j.chaos.2020.110231
  • İmamoğlu, H. V., & İmamoğlu, F. S. (2020). Coronavirüs Salgını ve Uzaktan Eğitim Süreci Hakkında Öğretmen Görüşleri: Şehit Bülent Yalçın Spor Lisesi ve Şehit. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(4),742-761.
  • Karaca, Ş., & Kelam, D. (2020). COVID-19 Gölgesinde Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesinin İncelenmesi. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi,(5), 7-18.
  • Karakuş, İ., & Yelken, T. Y. (2020). Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk ile İşlemsel Uzaklıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1),186-201. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3506
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık 23. Basım.
  • Keskin, M., & Kaya, D. Ö. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Larsen, L., Helland, M. S., & Holt, T. (2022). The impact of school closure and social isolation on children in vulnerable families during COVID-19: a focus on children’s reactions. European child & adolescent psychiatry, 31(8), 1-11. https://doi.org/10.1007/s00787-021-01758-x
  • MEB. (2020). COVID-19 da uzaktan eğitim. http://19.meb.gov.tr/covid19.html?catNo=11 Erişim tarihi: 25.07.2020
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Turan, S.). Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Özdemir, M., & Doğruöz, E. (2020). Bilimsel Araştırma Desenleri. N. Cemaloğlu içinde, Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etik (2. baskı ) (s. 66-102). Ankara: Pegem Akademi.
  • Rao, N., & Fisher, P. A. (2021). The impact of the COVID‐19 pandemic on child and adolescent development around the world. Child development, 92(5), e738. https://doi.org/10.1111/cdev.13653
  • Saygı, H. (2021). COVID-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2),109-129.
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Journal of International Social Sciences Academic Researches, 4(1),40-53.
  • Sertdemir, A. (2020). Türkiye’nin Koronavirüsle Mücadele Performansı Üzerine Bir Değerlendirme. Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 15-26.
  • Singhal, T. A. (2020). Review of Coronavirus Disease-2019 (COVID-19). Indian J Pediatr 87, 281–286 https://doi.org/10.1007/s12098-020-03263-6
  • Solak, H. İ., Ütebay, G., & Yalçın, B. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1),41-52.
  • Sözen, N. (2020). COVID-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(12), 302-319.
  • Şimşek, P. A. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Taş, H. (2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uygulamaya Konan Uzaktan Eğitimin Paydaş Görüşleri Bağlamında Değerlendirilmesi. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi, 12(23), 23-49.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2021). Coronavirus (Covid-19) Pandemisi Döneminde Çevrimiçi Öğrenme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(2), 90-107. https://doi.org/10.32329/uad.916837
  • Ünal, B. B. (2017). Web tabanlı uzaktan eğitimin fen bilimleri konularında öğrenci başarısına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9),481-490.
  • Yaman, B. (2021). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Türkiye Ve Çin’de Uzaktan Eğitim Süreç Ve Uygulamalarının İncelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırma Dergisi, 144-157. https://doi.org/10.26466/opus.857131
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yirci, R., & Özdemir, T. Y. (2021). COVID-19 Pandemisinin Sosyoekonomik Ve Psikolojik Göstergeleri İle Türk Eğitim Sistemi Üzerindeki Etkileri1. Journal of History School,53, 2440-2466. http://dx.doi.org/10.29228/Joh.52016
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Psychology
Journal Section Research Article
Authors

Ramazan Yirci 0000-0003-1143-6291

Seval Öğüt 0000-0003-0368-9205

Publication Date July 18, 2024
Submission Date October 9, 2023
Acceptance Date June 10, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Yirci, R., & Öğüt, S. (2024). Uzaktan Eğitimin Oluşturduğu Fırsatlar/Tehditler Hakkındaki Öğretmen ve Okul Yöneticisi Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 11(1), 41-64. https://doi.org/10.33907/turkjes.1373094