Bu çalışmanın amacı ülkemizde 2000-2024 yılları arasında 4MAT öğretim modeli uygulanan lisansüstü çalışmaların betimsel içerik analiz sonucunun bulunmasıdır. Bu amaçla YÖK Ulusal Tez Merkezinde yayınlanan 23 tane lisansüstü çalışma bu çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin incelenmesi için doküman incelemesi tekniği bu araştırmada uygulanmıştır. Çalışma kapsamında çalışmanın demografik ve metodolojik yapılarına göre incelenmiştir. 4MAT öğretim modeli uygulanan lisansüstü çalışmaların demografik yapısına bakıldığında lisansüstü çalışmaların 13 tanesi (%56,5) yüksek lisans çalışması olduğu görülürken yıl bazında ise en fazla 2018 yılında 3 tane (%12,9) yayınlanan çalışmanın olduğu görülmüştür. Lisansüstü çalışmaların yayınlandığı üniversitelere bakıldığında en fazla 10 tane (%43,4) ile Gazi Üniversitesinde yayınlandıkları görülürken en çok 17 tane (%74) çalışmanın Eğitim Bilimleri Enstitüsünde yayınlandığı bulunmuştur. 4MAT öğretim modeli uygulanan tezlerin metodolojik yapısına bakıldığında en fazla yarı deneysel yöntemin 10 tane (%35,7) ile kullanıldığı görülmüştür. Bu çalışmaların örneklem türleri içinde en çok öğrencilere yönelik 18 tane (%78,4) çalışmanın olduğu görülürken örneklem büyüklüğü olarak da 51 ile 100 arasında 8 tane (%34,7) çalışmanın en fazla tercih edildiği görülmüştür. Bununla birlikte çalışmalarda en çok başarı testi 19 tane (%28,3) kullanıldığı bulunurken veri analiz çeşitleri içerisinde 18 tane (%23) ile bağımlı ve bağımsız örneklemler için t-testinin en fazla tercih edildiği yapılan inceleme sonucunda görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Psychology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2024 |
Submission Date | June 15, 2024 |
Acceptance Date | December 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 2 |