Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2024, Volume: 11 Issue: 2, 195 - 222, 26.12.2024
https://doi.org/10.33907/turkjes.1501856

Abstract

References

  • Akyürek, M. İ. (2022). Eğitim Yönetimi Alanında Yayımlanan Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel İçerik Analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33), 324-341. https://doi.org/10.35675/befdergi.774620.
  • Alanazi, F.H. (2020). The effectiveness of the 4MAT teaching approach in enhancing conceptions of electricity in physics for female students in the kingdom of saudi arabia. Journal of Turkish Science Education, 17(2), 271-288.
  • Albayrak, E., ve Çiltaş, A. (2017). Türkiye’de Matematik Eğitimi Alanında Yayınlanan Matematiksel Model ve Modelleme Araştırmalarının Betimsel İçerik Analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 258-283.
  • Aliustaoğlu, F. (2018). Matematik öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgileri gelişiminin 4Mat modeli kapsamında incelenmesi. Doktora Tezi. Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Amaç, Z. (2021). Kapsayıcı eğitim ve ilkokul öğretmenleri: sistematik bir inceleme. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(19), 74-97.
  • Arı A. A. ve Demir B. (2020). Analysis of thesis in turkey between the years 2008-2020 on mathematics literacy. Sakarya University Journal of Education, 10(3), 667-685.
  • Ayvacı, H. Ş., ve Yamaçlı, S. (2022). Kapsayıcı eğitim konulu hizmet içi eğitim almış fen bilimleri öğretmenlerinin ders tasarımlarına bakış açısı. Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 203-220. https://doi.org/10.24315/tred.885951
  • Bahar, M.A. (2017). 4MAT öğretim düzenine göre gerçekleştirilen üstbilişsel okuma eğitiminin üstbilişsel okuma stratejisini kullanma ve olgusal bilgilendirici metinleri anlama düzeyine etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. https://doi.org/10.31592/aeusbed.598299.
  • Bülbül, H. (2013). Güzel sanatlar ve spor lisesi iki boyutlu sanat atölye dersinde 4Mat öğretim modelinin uygulanabilirliği. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk Ş., Kılıç E., Akgün Ö. E., Karadeniz Ş. ve Demirel F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Değirmençay, Ş. A., ve Cin, M. (2016). Türkiye’deki deprem eğitimi araştırmaları: betimsel içerik analizi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 301-314.
  • Demirkan, Ö. ve Saraçoğlu, G. (2016). Anadolu lisesi öğretmenlerinin derslerde kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri. The Journal of İnternational Lingual, Social and Educational Sciences, 2(1), 1-11.
  • Dikkartın Övez, F.T. (2012). The effect of the 4MAT model on student’s algebra achievements and level of reaching attainments. Int. J. Contemp. Math. Sciences, 7(45), 2197-2205.
  • Ergin, S. (2011). Fizik eğitiminde 4MAT öğretim yönteminin farklı öğrenme stillerine sahip lise öğrencilerinin iş, güç ve enerji konusundaki başarısına etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ergin, S. ve Sarı, M. (2016). Fizik eğitiminde 4MAT öğretim yönteminin öğrencilerin seçilmiş duyuşsal özelliklerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 212-230. DOI:10.16986/HUJE.2015014660.
  • Gray, D. ve Palmer, J. (2001). Learning styles and web-based learning: The 4MAT methodology. WebNet Journal: Internet Technologies, Applications & Issues, 3(2), 43-51.
  • Hendriyani, Y., Sukardi, Ambiyar ve Effendi, H. (2020). Learning style as a variable to develop a smart learning management system. International Journal of Engineering Research and Technology, 13(12), 5349-5353.
  • İnel, Y. (2018). The effect of using the 4MAT teaching method in 6th-grade social studies education on the academic achievement of students. Review of International Geographical Education Online (RIGEO), 8(3), 440-458.
  • Irfan, O.M., Almufadi, F.A. ve Brisha, A.M. (2016). Effect of using 4mat method on academic achievement and attitudes toward engineering economy for undergraduate students. International Journal of Vocational and Technical Education, 8(1), 1-11.
  • Kazu İ. Y. ve Çam H. (2019). Öğretmen yeterliği ve nitelikleri üzerine yapılmış lisansüstü çalışmaların incelenmesi: Bir içerik analizi çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(71), 1349-1367.
  • Kılınçaslan, H. ve Dökme, İ. (2022). Türkiye kapsamında fen okuryazarlığı: betimsel bir içerik analizi. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 911-925. https://doi.org/10.24315/tred.943835
  • Kösa, T. ve Ardıç, E.Ö. (2018). Geometrik cisimler konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modelinin etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 9(3), 536-562.
  • Köseoğlu S. ve Eroğlu-Doğan E. (2020). Türkiye’de 2010-2017 yılları arasında fen bilgisi öğretmenliği bilim dalında yapılmış olan lisansüstü tezlerin analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(75), 1122-1147.
  • Leon, L., Seal, K.C. ve Przasnyski, Z.H. (2006). Captivate your students' minds: developing interactive tutorials to support the teaching of spreadsheet modeling skills. INFORMS Transactions on Education, 7(1), 70-87. https://doi.org/10.1287/ited.7.1.70.
  • Maden, A. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe söz varlığını zenginleştirme ile ilgili makalelerin analizi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 583-596.
  • McCarthy, B. (2000). About teaching 4MAT in the classroom. Illionois: About Learning Inc.
  • McCarthy, B., Germain, C.S., ve Lippitt, L. (2006). The 4MAT research guide, reviews of literature on individual differences and hemispheric specialization and their influence on learning. Illinois: About Learning Incorporated, Wauconda.
  • Meço, G. ve Coştu, F. (2022). Eğitimde yapay zekanın kullanılması: betimsel içerik analizi çalışması. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 12(23), 171-193.
  • Mutlu, M. (2004). İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersinde fotosentez-hücresel solunum konusunun 4Mat öğretim modeli kullanarak öğretilmesinin öğrenci tutum ve başarısı üzerine etkisi. Doktora Tezi. Gazi üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nowacki, A.S. (2011). Using the 4MAT framework to design a problem-based learning biostatistics course. Journal of Statistics Education, 19(3), 1-24. DOI:10.1080/10691898.2011.11889622.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Price, L. (2004). Individual differences in learning: Cognitive control, cognitive style, and learning style. Educational psychology, 24(5), 681-698.
  • Obiajulu, O.Q. (2014). Effect of four mode application techniques on achievement, retention and multiple intelligences of students with different learning styles in biology (Doctoral Dissertation). Nsukka University, Nigeria.
  • Oğuzman, T., Metin, M. ve Kaya, H. (2021). Türkiye’deki astronomi eğitimi araştırmalarının incelenmesi: bir betimsel içerik analizi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 43-65. https://doi.org/10.46762/mamulebd.883360
  • Özen, E. (2021). Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılıklar olarak öğrenme hızı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 1-5.
  • Sabry, M.I., El-Baaly, E.A. ve Abu-Risk, O.E.M. (2021). Using 4MAT model to develop first primary pupils’ creative thinking skills in science. Journal of Research in Curriculum, Instruction and Educational Technology, 7(3), 15-35. DOI: 10.21608/JRCIET.2021.181570.
  • Sevencan A. (2019). Türkiye’de Matematik Eğitimi Alanında Yapılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Şahin, A. (2022). Oran ve orantı konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modeli kullanımının öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 6(3), 330-358.
  • Şahin, A. ve Bozkurt, A. (2022). Veri analizi ile olasılık konularının öğretiminde 4MAT öğretim modeli kullanımının ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilgilerin kalıcılığına etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(84), 1478-1494. https://doi.org/10.17755/esosder.1102800
  • Tavşanlı, Ö. F. ve Ulaş, P. (2023). Okuma çemberinin Türkçe eğitiminde kullanımı: bir betimsel içerik analizi. Milli Eğitim Dergisi, 52(237), 141-166. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1073569
  • Tatar, E. (2006). İkili işlem kavramı ile ilgili öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi ve 4MAT yönteminin başarıya etkisi. Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Tezcan, G. (2016). 4Mat öğretim modeli ve bütünsel beyin modeli’nin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve özyeterlik algısı üzerindeki etkisi. Doktora Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Türker, M.S. ve Genç, A. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde blogların öğretim amaçlı kullanımı üzerine öğrenci ve öğretmen görüşleri. SEFAD, 39, 251-266. https://doi.org/10.21497/sefad.443507.
  • Ubay, Ç. (2022). Batı medyasında islamofobi algısına ilişkin gazete ve dergi yazıları üzerine bir içerik analizi: Birleşik Krallık örneği. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Yanti, A.W., Budayasa, I.K., Sulaiman, R., Sutini, S. ve Hasanah, A. (2021). Statistical reasoning abilitiy analysis observed from 4MAT learning style system. AIP Conference Proceedings, 2330(1), 1-8.
  • Yıkmış A., Kot M., Terzioğlu N. K. ve Aktaş B. (2018). Türkiye’de özel eğitim alanında yapılan matematik araştırmalarının betimsel analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(4), 2475-2501. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

4MAT Öğretim Modeli Uygulanan Lisansüstü Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi

Year 2024, Volume: 11 Issue: 2, 195 - 222, 26.12.2024
https://doi.org/10.33907/turkjes.1501856

Abstract

Bu çalışmanın amacı ülkemizde 2000-2024 yılları arasında 4MAT öğretim modeli uygulanan lisansüstü çalışmaların betimsel içerik analiz sonucunun bulunmasıdır. Bu amaçla YÖK Ulusal Tez Merkezinde yayınlanan 23 tane lisansüstü çalışma bu çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin incelenmesi için doküman incelemesi tekniği bu araştırmada uygulanmıştır. Çalışma kapsamında çalışmanın demografik ve metodolojik yapılarına göre incelenmiştir. 4MAT öğretim modeli uygulanan lisansüstü çalışmaların demografik yapısına bakıldığında lisansüstü çalışmaların 13 tanesi (%56,5) yüksek lisans çalışması olduğu görülürken yıl bazında ise en fazla 2018 yılında 3 tane (%12,9) yayınlanan çalışmanın olduğu görülmüştür. Lisansüstü çalışmaların yayınlandığı üniversitelere bakıldığında en fazla 10 tane (%43,4) ile Gazi Üniversitesinde yayınlandıkları görülürken en çok 17 tane (%74) çalışmanın Eğitim Bilimleri Enstitüsünde yayınlandığı bulunmuştur. 4MAT öğretim modeli uygulanan tezlerin metodolojik yapısına bakıldığında en fazla yarı deneysel yöntemin 10 tane (%35,7) ile kullanıldığı görülmüştür. Bu çalışmaların örneklem türleri içinde en çok öğrencilere yönelik 18 tane (%78,4) çalışmanın olduğu görülürken örneklem büyüklüğü olarak da 51 ile 100 arasında 8 tane (%34,7) çalışmanın en fazla tercih edildiği görülmüştür. Bununla birlikte çalışmalarda en çok başarı testi 19 tane (%28,3) kullanıldığı bulunurken veri analiz çeşitleri içerisinde 18 tane (%23) ile bağımlı ve bağımsız örneklemler için t-testinin en fazla tercih edildiği yapılan inceleme sonucunda görülmüştür.

References

  • Akyürek, M. İ. (2022). Eğitim Yönetimi Alanında Yayımlanan Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel İçerik Analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33), 324-341. https://doi.org/10.35675/befdergi.774620.
  • Alanazi, F.H. (2020). The effectiveness of the 4MAT teaching approach in enhancing conceptions of electricity in physics for female students in the kingdom of saudi arabia. Journal of Turkish Science Education, 17(2), 271-288.
  • Albayrak, E., ve Çiltaş, A. (2017). Türkiye’de Matematik Eğitimi Alanında Yayınlanan Matematiksel Model ve Modelleme Araştırmalarının Betimsel İçerik Analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 258-283.
  • Aliustaoğlu, F. (2018). Matematik öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgileri gelişiminin 4Mat modeli kapsamında incelenmesi. Doktora Tezi. Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Amaç, Z. (2021). Kapsayıcı eğitim ve ilkokul öğretmenleri: sistematik bir inceleme. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(19), 74-97.
  • Arı A. A. ve Demir B. (2020). Analysis of thesis in turkey between the years 2008-2020 on mathematics literacy. Sakarya University Journal of Education, 10(3), 667-685.
  • Ayvacı, H. Ş., ve Yamaçlı, S. (2022). Kapsayıcı eğitim konulu hizmet içi eğitim almış fen bilimleri öğretmenlerinin ders tasarımlarına bakış açısı. Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 203-220. https://doi.org/10.24315/tred.885951
  • Bahar, M.A. (2017). 4MAT öğretim düzenine göre gerçekleştirilen üstbilişsel okuma eğitiminin üstbilişsel okuma stratejisini kullanma ve olgusal bilgilendirici metinleri anlama düzeyine etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. https://doi.org/10.31592/aeusbed.598299.
  • Bülbül, H. (2013). Güzel sanatlar ve spor lisesi iki boyutlu sanat atölye dersinde 4Mat öğretim modelinin uygulanabilirliği. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk Ş., Kılıç E., Akgün Ö. E., Karadeniz Ş. ve Demirel F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Değirmençay, Ş. A., ve Cin, M. (2016). Türkiye’deki deprem eğitimi araştırmaları: betimsel içerik analizi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 301-314.
  • Demirkan, Ö. ve Saraçoğlu, G. (2016). Anadolu lisesi öğretmenlerinin derslerde kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri. The Journal of İnternational Lingual, Social and Educational Sciences, 2(1), 1-11.
  • Dikkartın Övez, F.T. (2012). The effect of the 4MAT model on student’s algebra achievements and level of reaching attainments. Int. J. Contemp. Math. Sciences, 7(45), 2197-2205.
  • Ergin, S. (2011). Fizik eğitiminde 4MAT öğretim yönteminin farklı öğrenme stillerine sahip lise öğrencilerinin iş, güç ve enerji konusundaki başarısına etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ergin, S. ve Sarı, M. (2016). Fizik eğitiminde 4MAT öğretim yönteminin öğrencilerin seçilmiş duyuşsal özelliklerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 212-230. DOI:10.16986/HUJE.2015014660.
  • Gray, D. ve Palmer, J. (2001). Learning styles and web-based learning: The 4MAT methodology. WebNet Journal: Internet Technologies, Applications & Issues, 3(2), 43-51.
  • Hendriyani, Y., Sukardi, Ambiyar ve Effendi, H. (2020). Learning style as a variable to develop a smart learning management system. International Journal of Engineering Research and Technology, 13(12), 5349-5353.
  • İnel, Y. (2018). The effect of using the 4MAT teaching method in 6th-grade social studies education on the academic achievement of students. Review of International Geographical Education Online (RIGEO), 8(3), 440-458.
  • Irfan, O.M., Almufadi, F.A. ve Brisha, A.M. (2016). Effect of using 4mat method on academic achievement and attitudes toward engineering economy for undergraduate students. International Journal of Vocational and Technical Education, 8(1), 1-11.
  • Kazu İ. Y. ve Çam H. (2019). Öğretmen yeterliği ve nitelikleri üzerine yapılmış lisansüstü çalışmaların incelenmesi: Bir içerik analizi çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(71), 1349-1367.
  • Kılınçaslan, H. ve Dökme, İ. (2022). Türkiye kapsamında fen okuryazarlığı: betimsel bir içerik analizi. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 911-925. https://doi.org/10.24315/tred.943835
  • Kösa, T. ve Ardıç, E.Ö. (2018). Geometrik cisimler konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modelinin etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 9(3), 536-562.
  • Köseoğlu S. ve Eroğlu-Doğan E. (2020). Türkiye’de 2010-2017 yılları arasında fen bilgisi öğretmenliği bilim dalında yapılmış olan lisansüstü tezlerin analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(75), 1122-1147.
  • Leon, L., Seal, K.C. ve Przasnyski, Z.H. (2006). Captivate your students' minds: developing interactive tutorials to support the teaching of spreadsheet modeling skills. INFORMS Transactions on Education, 7(1), 70-87. https://doi.org/10.1287/ited.7.1.70.
  • Maden, A. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe söz varlığını zenginleştirme ile ilgili makalelerin analizi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 583-596.
  • McCarthy, B. (2000). About teaching 4MAT in the classroom. Illionois: About Learning Inc.
  • McCarthy, B., Germain, C.S., ve Lippitt, L. (2006). The 4MAT research guide, reviews of literature on individual differences and hemispheric specialization and their influence on learning. Illinois: About Learning Incorporated, Wauconda.
  • Meço, G. ve Coştu, F. (2022). Eğitimde yapay zekanın kullanılması: betimsel içerik analizi çalışması. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 12(23), 171-193.
  • Mutlu, M. (2004). İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersinde fotosentez-hücresel solunum konusunun 4Mat öğretim modeli kullanarak öğretilmesinin öğrenci tutum ve başarısı üzerine etkisi. Doktora Tezi. Gazi üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nowacki, A.S. (2011). Using the 4MAT framework to design a problem-based learning biostatistics course. Journal of Statistics Education, 19(3), 1-24. DOI:10.1080/10691898.2011.11889622.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Price, L. (2004). Individual differences in learning: Cognitive control, cognitive style, and learning style. Educational psychology, 24(5), 681-698.
  • Obiajulu, O.Q. (2014). Effect of four mode application techniques on achievement, retention and multiple intelligences of students with different learning styles in biology (Doctoral Dissertation). Nsukka University, Nigeria.
  • Oğuzman, T., Metin, M. ve Kaya, H. (2021). Türkiye’deki astronomi eğitimi araştırmalarının incelenmesi: bir betimsel içerik analizi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 43-65. https://doi.org/10.46762/mamulebd.883360
  • Özen, E. (2021). Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılıklar olarak öğrenme hızı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 1-5.
  • Sabry, M.I., El-Baaly, E.A. ve Abu-Risk, O.E.M. (2021). Using 4MAT model to develop first primary pupils’ creative thinking skills in science. Journal of Research in Curriculum, Instruction and Educational Technology, 7(3), 15-35. DOI: 10.21608/JRCIET.2021.181570.
  • Sevencan A. (2019). Türkiye’de Matematik Eğitimi Alanında Yapılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Şahin, A. (2022). Oran ve orantı konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modeli kullanımının öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 6(3), 330-358.
  • Şahin, A. ve Bozkurt, A. (2022). Veri analizi ile olasılık konularının öğretiminde 4MAT öğretim modeli kullanımının ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilgilerin kalıcılığına etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(84), 1478-1494. https://doi.org/10.17755/esosder.1102800
  • Tavşanlı, Ö. F. ve Ulaş, P. (2023). Okuma çemberinin Türkçe eğitiminde kullanımı: bir betimsel içerik analizi. Milli Eğitim Dergisi, 52(237), 141-166. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1073569
  • Tatar, E. (2006). İkili işlem kavramı ile ilgili öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi ve 4MAT yönteminin başarıya etkisi. Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Tezcan, G. (2016). 4Mat öğretim modeli ve bütünsel beyin modeli’nin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve özyeterlik algısı üzerindeki etkisi. Doktora Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Türker, M.S. ve Genç, A. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde blogların öğretim amaçlı kullanımı üzerine öğrenci ve öğretmen görüşleri. SEFAD, 39, 251-266. https://doi.org/10.21497/sefad.443507.
  • Ubay, Ç. (2022). Batı medyasında islamofobi algısına ilişkin gazete ve dergi yazıları üzerine bir içerik analizi: Birleşik Krallık örneği. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Yanti, A.W., Budayasa, I.K., Sulaiman, R., Sutini, S. ve Hasanah, A. (2021). Statistical reasoning abilitiy analysis observed from 4MAT learning style system. AIP Conference Proceedings, 2330(1), 1-8.
  • Yıkmış A., Kot M., Terzioğlu N. K. ve Aktaş B. (2018). Türkiye’de özel eğitim alanında yapılan matematik araştırmalarının betimsel analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(4), 2475-2501. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Psychology
Journal Section Research Article
Authors

Ali Şahin 0000-0003-1389-670X

Publication Date December 26, 2024
Submission Date June 15, 2024
Acceptance Date December 16, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Şahin, A. (2024). 4MAT Öğretim Modeli Uygulanan Lisansüstü Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi. Turkish Journal of Educational Studies, 11(2), 195-222. https://doi.org/10.33907/turkjes.1501856