Research Article
BibTex RIS Cite

CUSTOMER-ORIENTED APPROACH IN THE NEW PRODUCT DEVELOPMENT PROCESS: TV UNIT DESIGN

Year 2020, Volume: 4 Issue: 2, 207 - 216, 24.10.2020
https://doi.org/10.32328/turkjforsci.701087

Abstract

Rapidly developing technology and constantly changing customer demands require production companies to give importance to research and development. In this research, it is aimed to determine what needs to be done for the design of television units and what kind of product is requested for customer requests and needs. In order to reach this goal, consumers were interviewed with the face-to-face survey method in Sakarya, which has an important place in the furniture sector. Using the survey data obtained, the points to be considered in the new product design for the television unit were determined. The study was carried out in Sakarya province in 2016. Within the scope of the study, 393 participants were reached. As a result of the study, it was determined that the television unit should be designed in an eye-free manner. The participants wants the TV unit not to reflect the lights coming from the environment. Participants demand more use of pattern less, solid colors in the design of the television unit.

References

  • Akyüz, B. (2007) Ürün geliştirme çalışmalarında kullanılan araç ve teknikler: Türk seramik sektöründe bir uygulama, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Akyüz, B., & Yayla, A. Y. (2005) Tasarımda DFX metodolojileri, 1.Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Teknolojileri Kongresi –MTET, İstanbul,1088-1093.
  • Akyüz, İ. (1998) Mobilya tercihinde tüketici davranışlarının cinsiyet açısından araştırılması (Trabzon ili merkez ilçe örneği), Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Akyüz, İ. (2004) Mobilya satış Mağazalarında müşteri ilişkileri yönetimi üzerine bir araştırma. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 3(4), 113-123.
  • Akyüz, İ. (2006) Mobilya satın almada tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik, sosyo-psikolojik ve sosyo-kültürel faktörlerin incelenmesi, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Akyüz, İ., Bayram, B. Ç., & Ersen, N. (2019) Factors affecting consumer-based brand equity from the perspective of Turkish consumers, Drvna Industrija, 70(2), 115-127.
  • Akyüz, İ., Ersen, N., & Tiryak, S. (2016) Consumer preferences for flooring in Turkey in terms of purchasing and use. Drewno, 98(59), 131-146.
  • Andaç, T. (2008) Kayseri ili mobilya tüketici tercihleri üzerinde bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002) Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32(32), 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005) Anket geliştirme, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Cengiz, E., Ayyıldız, H. & Kırkbir, F. (2005) Yeni ürün geliştirme sürecinin başarısında etkili olan faktörler, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24, 133-147.
  • Çabuk, Y. (2000) Mobilya tercihinde tüketici davranışlarının cinsiyet açısından araştırılması (Ordu ili merkez ilçe örneği), Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Dülgeroğlu, K. (2011) Mobilya seçiminde tüketici tercihlerinin belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Erdinler, E. S., & Koç. K. H., (2015) Mobilyada tüketici tercihleri ve tasarım beklentileri, 3. Ulusal Mobilya Kongresi (UMK-2015), Konya.
  • Hayran, M., & Özdemir, O. (1995) Bilgisayar, istatistik ve tıp, Ankara, Hekimler Yayın Birliği Medikal Araştırma Grubu, Medikomat Basım Yayın.
  • İlhan, F. (2006) Yeni ürün geliştirme süreci ve yeni ürünün pazara sunulmasında markanın etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kalaycı, Ş. (2009) SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ankara, Asil Basın Yayın Dağıtım.
  • Kızılyazı, İ. (2006) Ürün geliştirme sürecinde müşteri odaklı yönetim ve Kayseri’de kanepe sektörü üzerine bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Koçer, M. (2013) Televizyon izleme alışkanlıkları ve motivasyonları: Kayseri örneği. Humanities Sciences, 8(2), 207-225.
  • Kotler, P. (2000) Marketing management the millennium edition, New Jersey, USA: Prentice Hall International Editions.
  • Lemeshow, S., Hosmer, Jr. D. W., Janelle, K., & Lwanga, S. K. (1990) Adequacy of sample size in health studies, Published by World Healt Organization. Tiptree, Colchester, Courier International Ltd.
  • MacQueen, J. (1967) Some methods for classification and analysis of multivariate observations. In Proceedings of the fifth Berkeley symposium on mathematical statistics and probability, 1(14), 281-297.
  • Neil, T. H. (2002) Applied multivariate analysis. Secaucus, NJ, New York USA: Springer-Verlag.
  • Önöz, E. (1997) Müşteri memnuniyeti ölçüm anketi uygulaması, 6. Ulusal Kalite Kongresi, TKY ve Ekonomi Yönetiminde Kalite, Bildiri Kitabı Cilt II.
  • Özdamar, K. (2002) Paket programlar ile istatistiksel veri analizi, Ankara, Kaan Kitabevi.
  • TUİK, (2016) Türkiye İstatistik Kurumu Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi 2016 yılı Sakarya İli Kayıtları.
  • Türer, N. (2015) Televizyon merkezli tasarlanan mobilyalar üzerine bir kullanıcı araştırması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yalçın, S. (2005) Müşteri odaklı yeni ürün geliştirme aracı olarak hedef maliyetleme ve kalite fonksiyon yayılımının mobilya sektöründe uygulanabilirliğinin analizi, Doktora Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Zeyyat, H. (1993) Temel pazarlama, İstanbul, Beta Yayıncılık.

YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIM: TV ÜNİTESİ TASARIMI

Year 2020, Volume: 4 Issue: 2, 207 - 216, 24.10.2020
https://doi.org/10.32328/turkjforsci.701087

Abstract

Hızla gelişen teknoloji ve sürekli değişen müşteri istekleri, üretim işletmelerinin araştırma geliştirmeye önem düzeyinin artmasını sağlamaktadır. Yapılan bu araştırmada, televizyon ünitelerinin tasarımı için neler yapılması gerektiği ve müşteri istek ve ihtiyaçlarına yönelik olarak nasıl bir ürün istendiğinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaca ulaşmak için mobilya sektörü açısından önemli bir yere sahip olan Sakarya ilinde yüz yüze anket yöntemi ile tüketicilerle görüşülmüş, elde edilen anket verilerinden yararlanılarak televizyon ünitesi için yeni ürün tasarımında dikkat edilmesi gereken noktalar belirlenmiştir. Çalışma 2016 yılında Sakarya ilinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında 393 katılımcıya ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda televizyon ünitesinin gözü yormayan bir şekilde tasarımlanması gerektiği belirlenmiştir. Televizyon ünitesinin çevreden gelen ışıkları yansıtmaması gerektiği katılımcılarca istenmektedir. Katılımcılar televizyon ünitesi tasarımında desensiz, düz renklerin daha fazla kullanılmasını talep etmektedirler.

References

  • Akyüz, B. (2007) Ürün geliştirme çalışmalarında kullanılan araç ve teknikler: Türk seramik sektöründe bir uygulama, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Akyüz, B., & Yayla, A. Y. (2005) Tasarımda DFX metodolojileri, 1.Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Teknolojileri Kongresi –MTET, İstanbul,1088-1093.
  • Akyüz, İ. (1998) Mobilya tercihinde tüketici davranışlarının cinsiyet açısından araştırılması (Trabzon ili merkez ilçe örneği), Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Akyüz, İ. (2004) Mobilya satış Mağazalarında müşteri ilişkileri yönetimi üzerine bir araştırma. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 3(4), 113-123.
  • Akyüz, İ. (2006) Mobilya satın almada tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik, sosyo-psikolojik ve sosyo-kültürel faktörlerin incelenmesi, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Akyüz, İ., Bayram, B. Ç., & Ersen, N. (2019) Factors affecting consumer-based brand equity from the perspective of Turkish consumers, Drvna Industrija, 70(2), 115-127.
  • Akyüz, İ., Ersen, N., & Tiryak, S. (2016) Consumer preferences for flooring in Turkey in terms of purchasing and use. Drewno, 98(59), 131-146.
  • Andaç, T. (2008) Kayseri ili mobilya tüketici tercihleri üzerinde bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002) Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32(32), 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005) Anket geliştirme, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Cengiz, E., Ayyıldız, H. & Kırkbir, F. (2005) Yeni ürün geliştirme sürecinin başarısında etkili olan faktörler, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24, 133-147.
  • Çabuk, Y. (2000) Mobilya tercihinde tüketici davranışlarının cinsiyet açısından araştırılması (Ordu ili merkez ilçe örneği), Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Dülgeroğlu, K. (2011) Mobilya seçiminde tüketici tercihlerinin belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Erdinler, E. S., & Koç. K. H., (2015) Mobilyada tüketici tercihleri ve tasarım beklentileri, 3. Ulusal Mobilya Kongresi (UMK-2015), Konya.
  • Hayran, M., & Özdemir, O. (1995) Bilgisayar, istatistik ve tıp, Ankara, Hekimler Yayın Birliği Medikal Araştırma Grubu, Medikomat Basım Yayın.
  • İlhan, F. (2006) Yeni ürün geliştirme süreci ve yeni ürünün pazara sunulmasında markanın etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kalaycı, Ş. (2009) SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ankara, Asil Basın Yayın Dağıtım.
  • Kızılyazı, İ. (2006) Ürün geliştirme sürecinde müşteri odaklı yönetim ve Kayseri’de kanepe sektörü üzerine bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Koçer, M. (2013) Televizyon izleme alışkanlıkları ve motivasyonları: Kayseri örneği. Humanities Sciences, 8(2), 207-225.
  • Kotler, P. (2000) Marketing management the millennium edition, New Jersey, USA: Prentice Hall International Editions.
  • Lemeshow, S., Hosmer, Jr. D. W., Janelle, K., & Lwanga, S. K. (1990) Adequacy of sample size in health studies, Published by World Healt Organization. Tiptree, Colchester, Courier International Ltd.
  • MacQueen, J. (1967) Some methods for classification and analysis of multivariate observations. In Proceedings of the fifth Berkeley symposium on mathematical statistics and probability, 1(14), 281-297.
  • Neil, T. H. (2002) Applied multivariate analysis. Secaucus, NJ, New York USA: Springer-Verlag.
  • Önöz, E. (1997) Müşteri memnuniyeti ölçüm anketi uygulaması, 6. Ulusal Kalite Kongresi, TKY ve Ekonomi Yönetiminde Kalite, Bildiri Kitabı Cilt II.
  • Özdamar, K. (2002) Paket programlar ile istatistiksel veri analizi, Ankara, Kaan Kitabevi.
  • TUİK, (2016) Türkiye İstatistik Kurumu Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi 2016 yılı Sakarya İli Kayıtları.
  • Türer, N. (2015) Televizyon merkezli tasarlanan mobilyalar üzerine bir kullanıcı araştırması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yalçın, S. (2005) Müşteri odaklı yeni ürün geliştirme aracı olarak hedef maliyetleme ve kalite fonksiyon yayılımının mobilya sektöründe uygulanabilirliğinin analizi, Doktora Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Zeyyat, H. (1993) Temel pazarlama, İstanbul, Beta Yayıncılık.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Forest Industry Engineering
Journal Section Research Article
Authors

Tarık Gedik 0000-0001-7372-8295

Ahmet İlhan This is me 0000-0001-5182-9001

Publication Date October 24, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Gedik, T., & İlhan, A. (2020). YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIM: TV ÜNİTESİ TASARIMI. Turkish Journal of Forest Science, 4(2), 207-216. https://doi.org/10.32328/turkjforsci.701087
AMA Gedik T, İlhan A. YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIM: TV ÜNİTESİ TASARIMI. Turk J For Sci. October 2020;4(2):207-216. doi:10.32328/turkjforsci.701087
Chicago Gedik, Tarık, and Ahmet İlhan. “YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIM: TV ÜNİTESİ TASARIMI”. Turkish Journal of Forest Science 4, no. 2 (October 2020): 207-16. https://doi.org/10.32328/turkjforsci.701087.
EndNote Gedik T, İlhan A (October 1, 2020) YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIM: TV ÜNİTESİ TASARIMI. Turkish Journal of Forest Science 4 2 207–216.
IEEE T. Gedik and A. İlhan, “YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIM: TV ÜNİTESİ TASARIMI”, Turk J For Sci, vol. 4, no. 2, pp. 207–216, 2020, doi: 10.32328/turkjforsci.701087.
ISNAD Gedik, Tarık - İlhan, Ahmet. “YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIM: TV ÜNİTESİ TASARIMI”. Turkish Journal of Forest Science 4/2 (October 2020), 207-216. https://doi.org/10.32328/turkjforsci.701087.
JAMA Gedik T, İlhan A. YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIM: TV ÜNİTESİ TASARIMI. Turk J For Sci. 2020;4:207–216.
MLA Gedik, Tarık and Ahmet İlhan. “YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIM: TV ÜNİTESİ TASARIMI”. Turkish Journal of Forest Science, vol. 4, no. 2, 2020, pp. 207-16, doi:10.32328/turkjforsci.701087.
Vancouver Gedik T, İlhan A. YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIM: TV ÜNİTESİ TASARIMI. Turk J For Sci. 2020;4(2):207-16.