Yaya bölgeleri, kent merkezlerinde araç trafiğini yaya trafiğinden ayrıştırmak, yaya konforunu sağlamak, sürdürülebilir mekanlar oluşturmak amacıyla planlanırlar. Kentsel alanlarda yaya bölgelerinin planlanmasında kullanıcıların planlama ve tasarım sürecine doğrudan ya da dolaylı olarak katılımı önem arz etmektedir. Yürütülen çalışmada Kahramanmaraş Trabzon Bulvarında anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Yayalar, Esnaf ve Apartman sakinleriyle gerçekleştirilen anket çalışmasında katılımcılara alan mevcudunda bulunan kent mobilyaları, yeşil alanlar, yaya yolları ve yol döşemelerinin fonksiyonelliği, işlevselliği ve fonksiyonelliği gibi sorular yöneltilmiştir. Anket sorularına verilen yanıtlar ve çıkan netice itibarıyla yaya bölgeleri ve içinde barındırdığı birçok kentsel donatının, yaya ve yaya konforu için önemi ortaya çıkmıştır. Elde edilen veriler ışığında çalışma alanı olan Trabzon Bulvarı için tasarım önerileri getirilmiştir.
Pedestrian zones are planned in order to separate vehicle traffic from pedestrian traffic in urban centers, to provide pedestrian comfort and to create sustainable spaces. In the planning of pedestrian zones in urban areas, direct or indirect participation of users in the planning and design process is important. The survey was carried out at Kahramanmaraş Trabzon Boulevard. The survey, conducted with pedestrians, tradesmen and residents of the apartment, asked participants about the adequacy, functionality and availability of urban furniture, Yesil spaces, pedestrian paths and road pavements. As a result of the responses to the survey questions, the importance of pedestrian zones and the many urban facilities they contain for pedestrian and pedestrian comfort has emerged. In the light of the data obtained, design proposals for Trabzon Boulevard, which is a working area, have been introduced.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Environmental Sciences |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |