Research Article
BibTex RIS Cite

TEKNİK PERSONELİN İŞ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ELAZIĞ ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ SONUÇLARI

Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 161 - 173, 30.04.2022
https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1048575

Abstract

Yapılan çalışmada; Elazığ Orman Bölge Müdürlüğü ve bağlı birimlerinde görev yapan teknik personellerin iş memnuniyeti ile iş memnuniyet düzeylerinin bazı sosyo-demografik özellikler açısından farklı olup olmadığı denetlenmiştir. Bu amaçla iki kısımdan (sosyo-demografik, iş memnuniyet kısmı) meydana gelen anket formu oluşturulmuştur. Anket 2019 yılında alınan izin doğrultusunda tam alanda uygulanmış ancak 70 kişi gönüllü olarak katılım sağlamıştır. Oluşturulan anketin faktör dağılımlarının ve faktör yüklerinin tespit edilmesi için açıklayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Faktör analizine tabi tutulan 20 yargı 15 yargıya indirgenmiş ve 2 faktör altında toplanmıştır. Bununla birlikte teknik personelin iş memnuniyet düzeyinin kararsızım seçeneğinde yoğunlaştığı görülmüştür. 

References

  • Abuhashesh, M., & Al-Dmour, R., Masa’deh, R.E (2019) Factors that affect employees job satisfaction and performance to increase customers’ satisfactions. Journal of Human Resources Management Research, 1-23.
  • Ağdaş Okul, A. (2019) Zonguldak Orman Bölge Müdürlüğü Çalışanlarının İş Doyumu Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Mühendisliği Ana Bilim Dalı, 76s.
  • Alpar, R. (2012). Uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik: spor, sağlık ve eğitim bilimlerinden örneklerle. Detay Yayıncılık.
  • Akyüz, K.C., Koçak, S., Balaban, Y., Yıldırım, İ., & Gedik, T. (2011) Investigating job satisfaction level of employees (the case of Muğla Forest District Directorate). Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 12 (1), 20-26.
  • Aziri, B. (2011) Job satisfaction: a literature review. Management Research & Practice, 3(4).
  • Kök, S.B. (2006) İş tatmini ve örgütsel bağliliğin incelenmesine yönelik bir araştirma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 291-317.
  • Bayram, H. (2014) Çalışanlarda iş doyumu (Perfüzyonistler Örneği), Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, 133 s
  • Bayram, B. Ç. (2016) Tüketici temelli marka değeri yaratmada en rasyonel stratejinin analitik hiyerarşi prosesi yardımıyla belirlenmesi üzerine bir araştırma: panel mobilya sektörü ve batı karadeniz bölgesi örneği, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Orman Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, 138s.
  • Bozkurt, A., Daşdemir, İ., & Balcı, K.K.K. (2020). Kavak odunu işleyen sanayi işletmeleri çalışanlarının iş doyumunu etkileyen faktörler. Turkish Journal of Forestry, 21(3), 294-303.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: istatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. (7. Baskı), Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Chen, L. H. (2008) Job satisfaction among information system (IS) personnel. Computers in human behavior, 24(1), 105-118.
  • Cherecheş, C., Toader, R., & Toader, C. (2013) Analysis of motivational factors in forestry units. Review of Management and Economic Engineering, 12(2), 107¬112.
  • Çok, N., Göksu, E., Doğaner, A., Kalkan, B., & Güneş, Ö. (2017) Elazığ Orman Bölge Müdürlüğü çalışanlarının iş doyumu ve bazı bireysel özelliklerinin iş doyumuna etkisi. Turkish Journal of Forest Science, 1(2), 155-168.
  • Daşdemir, İ. (1996). Orman işletmelerinin başarı düzeylerinin belirlenmesi (Kuzey Anadolu ve Doğu Karadeniz Bölgesi örneği). Doğu Anadolu Ormancılık Araştırma Müdürlüğü Teknik Bülten, 1, 1-161.
  • Durukan Selvi, E. (2013) İş doyumu ve performans algısı: Ankara trafik denetleme şube müdürlüğü çalışanları örneği, Yüksek Lisans Tezi, Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Enstitüsü Ceza Adaleti Anabilim Dalı, 189 s.
  • Dziuba, S. T., Ingaldi, M., & Zhuravskaya, M. (2020) Employees' job satisfaction and their work performance as elements influencing work safety. System Safety: Human-Technical Facility-Environment, 2(1).
  • Eğinli, A.T. (2009) Çalışanlarında iş doyumu: kamu ve özel sektör çalışanlarının iş doyumuna yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23 (3), 35-52.
  • Erkan, M. S. (2019). Özel kesim ve kamu kesimi kurum yönetiminde yönetici ve çalışan ilişkilerinin incelenmesine yönelik bir deneme, Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 76s.
  • Eroğluer, K. (2011). The relationship between organizational communication and the aspects of job satisfaction: A theoretical study. Ege Academic Review, 11(1), 121-136.
  • Eren, E. (2008). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Erol, S.Y. (2016) Comprehensive analysis of some job-related attitudes on expectation and satisfaction among forestry staff: case results from a Turkish regional forestry organization. International Forestry Review, 18(2), 161-179.
  • Erol, S.Y., Köse, M. (2017) Ormancı teknik personelin iş memnuniyeti: İstanbul Orman Bölge Müdürlüğü örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 273-286.
  • Green, F. (2010). Well-being, job satisfaction and labour mobility. Labour Economics, 17, 897-903
  • Jelacic, D., Grladinovic, T., Sujova, A., & Galajdova, V. (2008) Motivation factors in wood processing and furniture manufacturing. Drvna industrija: Znanstveni casopis za pitanja drvne tehnologije, 59 (1), 11-21.
  • Kaliski, B.S. (2007) Encyclopedia of Business and Finance, (Second edition), Thompson Gale, Detroit, p. 446.
  • Koçak, S. (2009) Devlet orman işletmelerinde çalışanların iş tatmin düzeylerinin incelenmesi (Muğla Orman Bölge Müdürlüğü Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, 143s.
  • Kök, M., & Çakıcı, A. (2016) Fabrika çalışanlarının iş memnuniyetini etkileyen etmenler. İnsan & İnsan, 7, 40-63. Köse, M., Daşdemir, İ., Erol, S.Y., &Yıldırım, H.T. (2020) Factors affecting job satisfaction in Turkish forestry. Türkiye Ormancılık Dergisi, 21(3), 304-317.
  • Kuzu, L. (2019) İşveren markasının çalışanların iş memnuniyetine etkisi: kobilerde bir araştırma. Doktora Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 133 s.
  • Locke, EA, Cartledge, N., & Koeppel, J. (1968) Sonuç bilgisinin motive edici etkileri: bir hedef belirleme fenomeni mi? Psikolojik Bülten, 70 (6p1), 474.
  • Mullins, J.L. (2005). Management and organizational behavior. (Seventh Edition), Pearson Education Limited, Essex, p. 700.
  • Murat, G., & Çevik, E.İ. (2008). İç paydaş olarak akademik personel memnuniyetini etkileyen faktörlerin analizi: Zonguldak Karaelmas Üniversitesi örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 4(8), 1¬18.
  • Öğer, C. B. (2009). İnsan kaynaklarında çalışan memnuniyeti ve bir örnek olay. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 96 s.
  • Özpehlivan, M. (2018). İş tatmini: kavramsal gelişimi, bireysel ve örgütsel etkileri, yararları ve sonuçları. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 43-70
  • Öztürk Başol, R. (2016). Pazarlama halkla ilişkileri kavramına dair teorik bir değerlendirme, Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5, 2: 138-146.
  • Porter, L.W., Steers, R.M., Mowday, R.T., & Boulian, P.V. (1974). Organizational commitment, job satisfaction, and turnover among psychiatric technicians. Journal of Applied Psychology, 59(5), 603–609.
  • Saldamlı, A. (2009). İşletmelerde örgütsel bağlılık ve işgören performansı. Detay Yayıncılık. 160s.
  • Spector, P. E. (1997). The role of frustration in antisocial behavior at work. In R. A. Giacalone & J. Greenberg (Eds.), Antisocial behavior in organizations (pp. 1–17). Sage Publications, Inc.
  • Taylor, J., & Westover, J.H. (2011). Job satisfaction in the public service: The effects of public service motivation, workplace attributes and work relations. Public Management Review, 13(5), 731-751.
  • Telman, P., & Ünsal, P. (2004). Çalışan memnuniyeti, Epsilon Yayıncılık. İstanbul. 262 s.
  • Top, Y., Akyüz İ., Özdemir T., & Akyüz K.C. (2012). Sürdürülebilirlik ve yerel ekonomiye katkısı yönlerinden orman ürünleri sanayi. Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 1, 2,12-19.
  • Üçüncü, K., & Acar, H.H. (2020). Ergonomi, ISBN: 978-605-033-164-6, s.612.
  • UNEP Forests in a Green Economy. (2011). Nairobi.www.unep.org/greeneconomy/Accessed 19.12.2021. Cancer Research UK. Cancer statistics reports for the UK. (2003). http://www.cancerresearchuk.org/aboutcancer/statistics/cancerstatsreport/ Accessed 13.03.03.
  • Yıldız Çırak, N. (2014). Yetenek yönetimi bileşenlerinin çalışan memnuniyetine etkisi üzerine finans sektöründe bir uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 111s.
  • Yılmaz, E., & Koçak, Z., (2008). Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü çalışanlarına yönelik iş doyumu araştırması. Çevre ve Orman Bakanlığı, Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü Yayın No: 364/48, Çeşitli Yayın No: 8, 56 s., Tarsus
  • Yılmaz, E., Daşdemir, İ., Karabulut, S., Koçak, Z., Polat, O. (2009). Orman Genel Müdürlüğü taşra teşkilatı çalışanlarının iş doyumunu etkileyen faktörler: Mersin Orman Bölge Müdürlüğü ve buna bağlı orman işletme müdürlükleri örneği. Çevre ve Orman Bakanlığı, Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü Yayın No: 387/52, Teknik Bülten No: 30, ISBN 978-605-393-056-3, 65 s., Tarsus
  • Yurdakul, S. (2005). Personnel management problems and results in forestry organization (discussing sample cases). Journal of the Faculty of Forestry, University of İstanbul, Series A 55(1), 161-18.
  • Yurdugül, H. (2021). Faktör analizinde KMO ve Bartlett testleri neyi ölçer, http://yunus.hacettepe.edu.tr/~yurdugul/3/indir/Kuresellik.pdf, Accessed 20.02.2021.

ASSESSMENT OF TECHNICAL STAFF'S JOB SATISFACTION LEVEL: CASE STUDY RESULTS FROM ELAZIĞ FOREST REGIONAL DIRECTORATE

Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 161 - 173, 30.04.2022
https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1048575

Abstract

In this study, it was checked whether the job satisfaction and job satisfaction levels of the technical personnel working in Elazığ Regional Directorate of Forestry and its affiliated units differ in terms of some socio-demographic characteristics. For this aim, a survey form consisting of two parts (socio-demographic, job satisfaction) was prepared. The survey was conducted in full in line with the permission obtained in 2019, but 70 people participated voluntarily. Descriptive factor analysis was applied to determine the factor distributions and factor loads of the survey. 20 judgments subjected to factor analysis were reduced to 15 judgments and gathered under 2 factors. However, it has been observed that the job satisfaction level of the technical personnel is concentrated in the undecided option.

References

  • Abuhashesh, M., & Al-Dmour, R., Masa’deh, R.E (2019) Factors that affect employees job satisfaction and performance to increase customers’ satisfactions. Journal of Human Resources Management Research, 1-23.
  • Ağdaş Okul, A. (2019) Zonguldak Orman Bölge Müdürlüğü Çalışanlarının İş Doyumu Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Mühendisliği Ana Bilim Dalı, 76s.
  • Alpar, R. (2012). Uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik: spor, sağlık ve eğitim bilimlerinden örneklerle. Detay Yayıncılık.
  • Akyüz, K.C., Koçak, S., Balaban, Y., Yıldırım, İ., & Gedik, T. (2011) Investigating job satisfaction level of employees (the case of Muğla Forest District Directorate). Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 12 (1), 20-26.
  • Aziri, B. (2011) Job satisfaction: a literature review. Management Research & Practice, 3(4).
  • Kök, S.B. (2006) İş tatmini ve örgütsel bağliliğin incelenmesine yönelik bir araştirma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 291-317.
  • Bayram, H. (2014) Çalışanlarda iş doyumu (Perfüzyonistler Örneği), Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, 133 s
  • Bayram, B. Ç. (2016) Tüketici temelli marka değeri yaratmada en rasyonel stratejinin analitik hiyerarşi prosesi yardımıyla belirlenmesi üzerine bir araştırma: panel mobilya sektörü ve batı karadeniz bölgesi örneği, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Orman Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, 138s.
  • Bozkurt, A., Daşdemir, İ., & Balcı, K.K.K. (2020). Kavak odunu işleyen sanayi işletmeleri çalışanlarının iş doyumunu etkileyen faktörler. Turkish Journal of Forestry, 21(3), 294-303.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: istatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. (7. Baskı), Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Chen, L. H. (2008) Job satisfaction among information system (IS) personnel. Computers in human behavior, 24(1), 105-118.
  • Cherecheş, C., Toader, R., & Toader, C. (2013) Analysis of motivational factors in forestry units. Review of Management and Economic Engineering, 12(2), 107¬112.
  • Çok, N., Göksu, E., Doğaner, A., Kalkan, B., & Güneş, Ö. (2017) Elazığ Orman Bölge Müdürlüğü çalışanlarının iş doyumu ve bazı bireysel özelliklerinin iş doyumuna etkisi. Turkish Journal of Forest Science, 1(2), 155-168.
  • Daşdemir, İ. (1996). Orman işletmelerinin başarı düzeylerinin belirlenmesi (Kuzey Anadolu ve Doğu Karadeniz Bölgesi örneği). Doğu Anadolu Ormancılık Araştırma Müdürlüğü Teknik Bülten, 1, 1-161.
  • Durukan Selvi, E. (2013) İş doyumu ve performans algısı: Ankara trafik denetleme şube müdürlüğü çalışanları örneği, Yüksek Lisans Tezi, Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Enstitüsü Ceza Adaleti Anabilim Dalı, 189 s.
  • Dziuba, S. T., Ingaldi, M., & Zhuravskaya, M. (2020) Employees' job satisfaction and their work performance as elements influencing work safety. System Safety: Human-Technical Facility-Environment, 2(1).
  • Eğinli, A.T. (2009) Çalışanlarında iş doyumu: kamu ve özel sektör çalışanlarının iş doyumuna yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23 (3), 35-52.
  • Erkan, M. S. (2019). Özel kesim ve kamu kesimi kurum yönetiminde yönetici ve çalışan ilişkilerinin incelenmesine yönelik bir deneme, Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 76s.
  • Eroğluer, K. (2011). The relationship between organizational communication and the aspects of job satisfaction: A theoretical study. Ege Academic Review, 11(1), 121-136.
  • Eren, E. (2008). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Erol, S.Y. (2016) Comprehensive analysis of some job-related attitudes on expectation and satisfaction among forestry staff: case results from a Turkish regional forestry organization. International Forestry Review, 18(2), 161-179.
  • Erol, S.Y., Köse, M. (2017) Ormancı teknik personelin iş memnuniyeti: İstanbul Orman Bölge Müdürlüğü örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 273-286.
  • Green, F. (2010). Well-being, job satisfaction and labour mobility. Labour Economics, 17, 897-903
  • Jelacic, D., Grladinovic, T., Sujova, A., & Galajdova, V. (2008) Motivation factors in wood processing and furniture manufacturing. Drvna industrija: Znanstveni casopis za pitanja drvne tehnologije, 59 (1), 11-21.
  • Kaliski, B.S. (2007) Encyclopedia of Business and Finance, (Second edition), Thompson Gale, Detroit, p. 446.
  • Koçak, S. (2009) Devlet orman işletmelerinde çalışanların iş tatmin düzeylerinin incelenmesi (Muğla Orman Bölge Müdürlüğü Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, 143s.
  • Kök, M., & Çakıcı, A. (2016) Fabrika çalışanlarının iş memnuniyetini etkileyen etmenler. İnsan & İnsan, 7, 40-63. Köse, M., Daşdemir, İ., Erol, S.Y., &Yıldırım, H.T. (2020) Factors affecting job satisfaction in Turkish forestry. Türkiye Ormancılık Dergisi, 21(3), 304-317.
  • Kuzu, L. (2019) İşveren markasının çalışanların iş memnuniyetine etkisi: kobilerde bir araştırma. Doktora Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 133 s.
  • Locke, EA, Cartledge, N., & Koeppel, J. (1968) Sonuç bilgisinin motive edici etkileri: bir hedef belirleme fenomeni mi? Psikolojik Bülten, 70 (6p1), 474.
  • Mullins, J.L. (2005). Management and organizational behavior. (Seventh Edition), Pearson Education Limited, Essex, p. 700.
  • Murat, G., & Çevik, E.İ. (2008). İç paydaş olarak akademik personel memnuniyetini etkileyen faktörlerin analizi: Zonguldak Karaelmas Üniversitesi örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 4(8), 1¬18.
  • Öğer, C. B. (2009). İnsan kaynaklarında çalışan memnuniyeti ve bir örnek olay. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, 96 s.
  • Özpehlivan, M. (2018). İş tatmini: kavramsal gelişimi, bireysel ve örgütsel etkileri, yararları ve sonuçları. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 43-70
  • Öztürk Başol, R. (2016). Pazarlama halkla ilişkileri kavramına dair teorik bir değerlendirme, Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5, 2: 138-146.
  • Porter, L.W., Steers, R.M., Mowday, R.T., & Boulian, P.V. (1974). Organizational commitment, job satisfaction, and turnover among psychiatric technicians. Journal of Applied Psychology, 59(5), 603–609.
  • Saldamlı, A. (2009). İşletmelerde örgütsel bağlılık ve işgören performansı. Detay Yayıncılık. 160s.
  • Spector, P. E. (1997). The role of frustration in antisocial behavior at work. In R. A. Giacalone & J. Greenberg (Eds.), Antisocial behavior in organizations (pp. 1–17). Sage Publications, Inc.
  • Taylor, J., & Westover, J.H. (2011). Job satisfaction in the public service: The effects of public service motivation, workplace attributes and work relations. Public Management Review, 13(5), 731-751.
  • Telman, P., & Ünsal, P. (2004). Çalışan memnuniyeti, Epsilon Yayıncılık. İstanbul. 262 s.
  • Top, Y., Akyüz İ., Özdemir T., & Akyüz K.C. (2012). Sürdürülebilirlik ve yerel ekonomiye katkısı yönlerinden orman ürünleri sanayi. Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 1, 2,12-19.
  • Üçüncü, K., & Acar, H.H. (2020). Ergonomi, ISBN: 978-605-033-164-6, s.612.
  • UNEP Forests in a Green Economy. (2011). Nairobi.www.unep.org/greeneconomy/Accessed 19.12.2021. Cancer Research UK. Cancer statistics reports for the UK. (2003). http://www.cancerresearchuk.org/aboutcancer/statistics/cancerstatsreport/ Accessed 13.03.03.
  • Yıldız Çırak, N. (2014). Yetenek yönetimi bileşenlerinin çalışan memnuniyetine etkisi üzerine finans sektöründe bir uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 111s.
  • Yılmaz, E., & Koçak, Z., (2008). Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü çalışanlarına yönelik iş doyumu araştırması. Çevre ve Orman Bakanlığı, Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü Yayın No: 364/48, Çeşitli Yayın No: 8, 56 s., Tarsus
  • Yılmaz, E., Daşdemir, İ., Karabulut, S., Koçak, Z., Polat, O. (2009). Orman Genel Müdürlüğü taşra teşkilatı çalışanlarının iş doyumunu etkileyen faktörler: Mersin Orman Bölge Müdürlüğü ve buna bağlı orman işletme müdürlükleri örneği. Çevre ve Orman Bakanlığı, Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü Yayın No: 387/52, Teknik Bülten No: 30, ISBN 978-605-393-056-3, 65 s., Tarsus
  • Yurdakul, S. (2005). Personnel management problems and results in forestry organization (discussing sample cases). Journal of the Faculty of Forestry, University of İstanbul, Series A 55(1), 161-18.
  • Yurdugül, H. (2021). Faktör analizinde KMO ve Bartlett testleri neyi ölçer, http://yunus.hacettepe.edu.tr/~yurdugul/3/indir/Kuresellik.pdf, Accessed 20.02.2021.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Forest Industry Engineering
Journal Section Research Article
Authors

Korhan Enez 0000-0001-7526-0032

Havva Bulut This is me 0000-0003-4164-5369

Publication Date April 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Enez, K., & Bulut, H. (2022). TEKNİK PERSONELİN İŞ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ELAZIĞ ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ SONUÇLARI. Turkish Journal of Forest Science, 6(1), 161-173. https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1048575
AMA Enez K, Bulut H. TEKNİK PERSONELİN İŞ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ELAZIĞ ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ SONUÇLARI. Turk J For Sci. April 2022;6(1):161-173. doi:10.32328/turkjforsci.1048575
Chicago Enez, Korhan, and Havva Bulut. “TEKNİK PERSONELİN İŞ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ELAZIĞ ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ SONUÇLARI”. Turkish Journal of Forest Science 6, no. 1 (April 2022): 161-73. https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1048575.
EndNote Enez K, Bulut H (April 1, 2022) TEKNİK PERSONELİN İŞ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ELAZIĞ ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ SONUÇLARI. Turkish Journal of Forest Science 6 1 161–173.
IEEE K. Enez and H. Bulut, “TEKNİK PERSONELİN İŞ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ELAZIĞ ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ SONUÇLARI”, Turk J For Sci, vol. 6, no. 1, pp. 161–173, 2022, doi: 10.32328/turkjforsci.1048575.
ISNAD Enez, Korhan - Bulut, Havva. “TEKNİK PERSONELİN İŞ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ELAZIĞ ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ SONUÇLARI”. Turkish Journal of Forest Science 6/1 (April 2022), 161-173. https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1048575.
JAMA Enez K, Bulut H. TEKNİK PERSONELİN İŞ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ELAZIĞ ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ SONUÇLARI. Turk J For Sci. 2022;6:161–173.
MLA Enez, Korhan and Havva Bulut. “TEKNİK PERSONELİN İŞ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ELAZIĞ ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ SONUÇLARI”. Turkish Journal of Forest Science, vol. 6, no. 1, 2022, pp. 161-73, doi:10.32328/turkjforsci.1048575.
Vancouver Enez K, Bulut H. TEKNİK PERSONELİN İŞ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ELAZIĞ ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ SONUÇLARI. Turk J For Sci. 2022;6(1):161-73.