Research Article
BibTex RIS Cite

ISPARTA KENT MERKEZİNDEKİ EĞİTİM KURUMLARI VE ÇEVRELERİNDEKİ GÜRÜLTÜLERİN ANALİZİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2022, Volume: 6 Issue: 2, 457 - 479, 31.10.2022
https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1131300

Abstract

Bu çalışmada; Isparta kent merkezinde bulunan ve gözlemler ve yetkililerle yapılan görüşmeler sonucunda belirlenmiş kriterlere göre seçilmiş 4 ilkokul, 4 ortaokul ve 2 lise olmak üzere toplam 10 okul örneğinde bahçe içi ve bahçe dışında, teneffüs ve ders saatlerinde gürültü ölçümleri yapılmıştır. Yapılan ölçümlerle, okul bahçelerinde ve çevrelerinde bulunan gürültü seviyesini etkileyebilecek değişkenler doğrultusunda elde edilen veriler, SPSS istatistik programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Belirlenen değişkenlerin gürültü seviyesini artırmada veya azaltmadaki etkisi ortaya konulmuştur. Yapılan gürültü ölçümlerine göre; derste bahçe dışı gürültü düzeyinin en yüksek olduğu okul grubunun liseler (66,48 dB), en düşük okul grubunun ise ilkokullar (62,48 dB) olduğu, okulların eğitim düzeylerine göre aylık genel ortalama değerlerine göre ise derste bahçe dışı gürültü ölçümleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte teneffüste bahçe dışı gürültü düzeyi en yüksek olan okul grubunun ilkokullar (71,67 dB) ve en düşük ise liseler (62,25 dB) olduğu, okulların eğitim düzeylerine göre aylık genel ortalamada, teneffüste bahçe dışı gürültü ölçümleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca teneffüste bahçe içi gürültü düzeyi en yüksek olduğu okul grubu ise ilkokullar (75,84 dB) olarak belirlenirken, en düşük ise liselerin (62 dB) olduğu, okulların eğitim düzeylerine göre aylık genel ortalamada teneffüste bahçe içi gürültü ölçümleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın bulunduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak okulların bahçelerinde ve yakın çevrelerinde olan gürültünün Dünya Sağlık Örgütü tarafından belirlenen standartların üzerinde kaldığı görülmüştür.

Supporting Institution

Süleyman Demirel Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeler Birimi

Project Number

FDK-2018-6873

Thanks

Bu çalışma; Süleyman Demirel Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeler Birimince “FDK-2018-6873” nolu proje tarafından desteklenmiştir

References

  • Akabay, H., & Bulunuz, M. (2018) Okul İçi ve Okul Dışı Gürültü Düzeylerinin Karşılaştırılması, Academy Journal of Educational Sciences, 2(1), 53-65.
  • Anonim, 2010. Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği. Çevre ve Orman Bakanlığı, Ankara
  • Atmaca, E. (1997). Sivas’ta Trafik ve Endüstriden Kaynaklanan Gürültü Kirliliğinin Araştırılması. Cumhuriyet Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 93s, Sivas.
  • Avsar, Y., & Gonullu, M. T. (2005) Determination of Safe Distance Between Roadway and School Buildings to Get Acceptable School Outdoor Noise Level by Using Noise Barriers. Building and Environment, 40, 1255-1260.
  • Aydın, M.E., & Ateş, N. (1997). Konya’da Trafik Gürültüsü ve Bazı Öneriler. Pamukkale Üniversitesi, Mühendislik Bilimleri Dergisi, 3(3), 447-456.
  • Banerjee, D., Chakraborty, S. K., Bhattacharyya, S., & Gangopadhyay, A. (2009). Appraisal and Mapping The Spatial-Temporal Distribution Of Urban Road Traffic Noise., Int. J. Environ. Sci. Tech., 6(2), 325-335.
  • Bayazıt, N. T., Küçükçifçi, S., & Şan, B. (2013) İlköğretim Okullarında Gürültüden Rahatsızlığın Alan Çalışmalarına Bağlı Olarak Saptanması, TTMD Dergisi, 37-48.
  • Bhardwaj, M., Baum, U., Markevych, I., Mohamed, A., Weinmann, T., Nowak, D., & Radon, K. (2013) Are Primary School Students Exposed to Higher Noise Levels than Secondary School Students in Germany, International Journal of Occupational and Environmental Medicine, 4(1), 1-11.
  • Bulunuz, N., Bulunuz, M., Orbak, A. Y., Mutlu, N., & Tavşanlı, Ö. F. (2017) An Evaluation of Primary School Students’ Views About Noise Levels in School, International Electronic Journal of Elementary Education, 9(4), 725-740.
  • Cansaran, D. (2019). Gürültü Kirliliği Düzeyini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Amasya Örneği. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 74(1), 89-108.
  • Demir, S. (2013). İstanbul’un Beşiktaş İlçe Merkezinde Gürültü Düzeyleri Belirlenerek Gürültü Haritasının Oluşturulması. Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 65s, İstanbul.
  • Demirci, D. (2011). Isparta Evleri. Isparta Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Isparta.
  • Ebrahim, S. E., Al-Naseri, S. K., & Ali, S. H. (2017) Noise Pollution Assessment and Control in Selected Schools in Baghdad City, Association of Arab Universities Journal of Engineering Sciences, 3(24), 33-42.
  • Görmez, K. (2015). Çevre Sorunları (3.Basım). Nobel Yayınları, Ankara.
  • Güremen, L. (2012a) İlköğretim Okullarında İç ve Dış Ortam İşitsel Konfor Koşullarının Kullanıcılardaki Etkisinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Çalışma Amasya Kenti Örneği, E-Journal of New World Sciences Academy, 7(3), 580-604.
  • Güremen, L. (2012b) Amasya Kentinde İlköğretim Okullarında İç ve Dış Çevre Gürültü Koşullarının Değerlendirilmesi, E-Journel of New World Sciences Academy – Engineering Science, 7(2), 415-435.
  • Hamamcı, S.F. (2015). Coğrafi Bilgi Sistemlerinde Gürültü Düzeyi Katmanı Oluşturma Çalışması Antalya Örneği. İstanbul Teknik Üniversitesi, Bilişim Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 61s, İstanbul.
  • Kahraman, Y. (2002). Adana İli Merkezinde Gürültü Kirliliğinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi, Uzmanlık Tezi, 100s, Adana. Karadayı, S., 2001. Bursa İlinin Trafik Kaynaklı Gürültü Haritasının Hazırlanması. Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 107s, Sakarya.
  • Keleş, R. (1980) Kentbilim Terimleri Sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları. 474, 196s.
  • Köse, S. (2010) Havaalanı Çevresindeki Okullarda Gürültüden Rahatsızlığın ve Sınıfların İç Akustik Koşullarının Saptanması. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 127s.
  • Kumar, B., Oberoi, S.V., & Goenka, A. (2004). A Brief Review of the Legislative Aspects of Noise Pollution. Workshop on Environmental Pollution: Perspectives and Practices, organized by Institute of Engineering and Technology, Lucknow, April 30, India, 53-65.
  • Kurra, S. (2009) Çevre Gürültüsü ve Yönetimi. Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Kuş Şahin, C. (2008) Isparta Kent Merkezi Konut Bahçelerindeki Bitkisel Materyalin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi Isparta, 287s.
  • Maraş, E.E. (2011). Coğrafi Bilgi Sistemi Desteğinde Kentlerin Avrupa Birliği Standartlarında Gürültü Haritalarının Üretimi: Samsun İli Örneği. Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 162s, İstanbul.
  • Merkit, M. (2019) İlkokul Dördüncü Sınıflarda Gürültü Kirliliği Farkındalık Eğitimi Uygulamalarının Etkisinin İncelenmesi: İzmir Örneklemi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 99s.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2022). Isparta İl Milli Eğitim Müdürlüğü. Erişim Tarihi: 27.07.2022, https://isparta.meb.gov.tr/
  • Murphy E., & King, E.A. (2014). Environmental Noise Pollution Noise Mapping, Public Health, and Policy. Elsevier, 283s, USA.
  • Ögel, C. (2015). Isparta Şehrinde Trafik Kaynaklı Gürültü Kirliliği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 129s, Samsun.
  • Özer, S. (1998). Peyzaj Mimarlığı Açısından Erzurum Kenti Gürültü Kirliliğinin Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 91s, Erzurum.
  • Polat, S. & Buluş Kırıkkaya, E. (2004) Gürültünün Eğitim-Öğretim Ortamına Etkileri, XIII Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz Malatya.
  • Şahin, K., Şahin, A., & Bağcı, H. R. (2014) Sinop Şehri ve Yakın Çevresindeki Bazı Okullarda Gürültü Kirliliği, Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları, 4(6), 20- 31.
  • Şan, B. (2010) İlköğretim Okullarında Gürültüden Rahatsızlığın Alan Araştırması İle Belirlenmesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 501s.
  • Sarantopoulos, G., Lykoudis, S., & Kassomenos, P. (2014). Noise levels in primary schools of medium sized city in Greece. Science of the Total Environment, 482(483), 493-500.
  • Sarı, E. (2015). Şehirlerarası Yol Güzergahındaki Yerleşim Yerlerinin Gürültü ve Hava Kirliliği Sorunu (Havza-Samsun Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 125s, Samsun.
  • Şener, E., Morova, N., Polat, E., Terzi, S., & Serin, S. (2008). Kentiçi Trafikten Kaynaklanan Gürültülerin Coğrafi Bilgi Sistemleri İle Haritalandırılması: Isparta Kenti Örneklemesi. 2. Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri Sempozyumu UZAL-CBS 2008, Kayseri, 656-667.
  • Tsai, K.T., Lin, M.D., & Chen, Y.H. (2009). Noise Mapping in Urban Environments: A Taiwan Study. Applied Acoustic, 964-972.
  • Türk Standartları Enstitüsü 12014 (TSE) (1996) Çevre Sağlığı - Okullar. TSE, 1. Baskı, Ankara.
  • Ünver, E. (2008). Trafik ve Rekreasyonel Kullanım Kaynaklı Gürültü Kirliliğinin Belirlenmesi: Çorlu Örneği. Namık Kemal Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 90s, Tekirdağ.
  • Uskun, E., Nayir, T., Turkoglu, H., Kilinç, S., Kisioglu, A. N., & Ozturk, M. (2007) Outdoor noise levels of primary schools in Isparta, Turkish Journal of Public Health, 5(1): 23-30.
  • Yerli, Ö. (2012). Kentsel Alan Kullanım Kaynaklı Gürültünün Düzce Kenti Örneğinde İrdelenmesi. Düzce Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 240s. Düzce.
  • Yılmaz, M. (2019) İlkokul 3. ve 4. Sınıflarda Okulda Gürültü Kirliliği Eğitimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 130s.
  • Zannin, P.H.T., Diniz, F.B., & Barbosa, W.A. (2002). Environmental Noise Pollution in the City of Curitiba, Brazil. Applied Acoustics, 63, 351-358.

A STUDY ON THE ANALYSIS OF NOISES FOR EDUCATIONAL INSTITUTIONS AND THEIR NEAR ENVIRONMENTS IN ISPARTA CITY CENTER

Year 2022, Volume: 6 Issue: 2, 457 - 479, 31.10.2022
https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1131300

Abstract

In this study; Noise measurements were made in and out of the garden, during break and class hours, in a total of 10 school samples, 4 primary schools, 4 secondary schools and 2 high schools, located in the city center of Isparta and selected according to the criteria determined as a result of observations and interviews with the authorities. The collected data from measurements and the variables that may affect the noise level in and near environment of the school gardens were analyzed with the SPSS statistical program. The effect of the variables effects on increasing or decreasing the noise levels has been revealed. According to the general average noise measurements of during class hours from outside schoolyards, it was determined that the highest noise level (66,48 dB), was found for high school groups while the lowest for primary school groups (62,48 dB). However, it has been found that there is no statistically meaningful differences in terms of monthly general average noise level to the educational level of the schools. Moreover, it has been realized that the highest level of noise from outside of the schoolyard during break was primary schools (71,67 dB) (62,25 dB), and the lowest was high schools (). There are statistically significant differences in terms of monthly general average noise level to the educational level of the schools. In addition, the highest level of noise in the schoolyard during break was measured for primary schools (75,84 dB), while the lowest was the selected high schools (62 dB). There was a statistically significant differences between the monthly average measured noise in the schoolyard during break time for educational level of the schools. As a result, it has been observed that the noise in the gardens of the schools and their immediate surroundings is above the standards set by the World Health Organization.

Project Number

FDK-2018-6873

References

  • Akabay, H., & Bulunuz, M. (2018) Okul İçi ve Okul Dışı Gürültü Düzeylerinin Karşılaştırılması, Academy Journal of Educational Sciences, 2(1), 53-65.
  • Anonim, 2010. Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği. Çevre ve Orman Bakanlığı, Ankara
  • Atmaca, E. (1997). Sivas’ta Trafik ve Endüstriden Kaynaklanan Gürültü Kirliliğinin Araştırılması. Cumhuriyet Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 93s, Sivas.
  • Avsar, Y., & Gonullu, M. T. (2005) Determination of Safe Distance Between Roadway and School Buildings to Get Acceptable School Outdoor Noise Level by Using Noise Barriers. Building and Environment, 40, 1255-1260.
  • Aydın, M.E., & Ateş, N. (1997). Konya’da Trafik Gürültüsü ve Bazı Öneriler. Pamukkale Üniversitesi, Mühendislik Bilimleri Dergisi, 3(3), 447-456.
  • Banerjee, D., Chakraborty, S. K., Bhattacharyya, S., & Gangopadhyay, A. (2009). Appraisal and Mapping The Spatial-Temporal Distribution Of Urban Road Traffic Noise., Int. J. Environ. Sci. Tech., 6(2), 325-335.
  • Bayazıt, N. T., Küçükçifçi, S., & Şan, B. (2013) İlköğretim Okullarında Gürültüden Rahatsızlığın Alan Çalışmalarına Bağlı Olarak Saptanması, TTMD Dergisi, 37-48.
  • Bhardwaj, M., Baum, U., Markevych, I., Mohamed, A., Weinmann, T., Nowak, D., & Radon, K. (2013) Are Primary School Students Exposed to Higher Noise Levels than Secondary School Students in Germany, International Journal of Occupational and Environmental Medicine, 4(1), 1-11.
  • Bulunuz, N., Bulunuz, M., Orbak, A. Y., Mutlu, N., & Tavşanlı, Ö. F. (2017) An Evaluation of Primary School Students’ Views About Noise Levels in School, International Electronic Journal of Elementary Education, 9(4), 725-740.
  • Cansaran, D. (2019). Gürültü Kirliliği Düzeyini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Amasya Örneği. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 74(1), 89-108.
  • Demir, S. (2013). İstanbul’un Beşiktaş İlçe Merkezinde Gürültü Düzeyleri Belirlenerek Gürültü Haritasının Oluşturulması. Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 65s, İstanbul.
  • Demirci, D. (2011). Isparta Evleri. Isparta Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Isparta.
  • Ebrahim, S. E., Al-Naseri, S. K., & Ali, S. H. (2017) Noise Pollution Assessment and Control in Selected Schools in Baghdad City, Association of Arab Universities Journal of Engineering Sciences, 3(24), 33-42.
  • Görmez, K. (2015). Çevre Sorunları (3.Basım). Nobel Yayınları, Ankara.
  • Güremen, L. (2012a) İlköğretim Okullarında İç ve Dış Ortam İşitsel Konfor Koşullarının Kullanıcılardaki Etkisinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Çalışma Amasya Kenti Örneği, E-Journal of New World Sciences Academy, 7(3), 580-604.
  • Güremen, L. (2012b) Amasya Kentinde İlköğretim Okullarında İç ve Dış Çevre Gürültü Koşullarının Değerlendirilmesi, E-Journel of New World Sciences Academy – Engineering Science, 7(2), 415-435.
  • Hamamcı, S.F. (2015). Coğrafi Bilgi Sistemlerinde Gürültü Düzeyi Katmanı Oluşturma Çalışması Antalya Örneği. İstanbul Teknik Üniversitesi, Bilişim Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 61s, İstanbul.
  • Kahraman, Y. (2002). Adana İli Merkezinde Gürültü Kirliliğinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi, Uzmanlık Tezi, 100s, Adana. Karadayı, S., 2001. Bursa İlinin Trafik Kaynaklı Gürültü Haritasının Hazırlanması. Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 107s, Sakarya.
  • Keleş, R. (1980) Kentbilim Terimleri Sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları. 474, 196s.
  • Köse, S. (2010) Havaalanı Çevresindeki Okullarda Gürültüden Rahatsızlığın ve Sınıfların İç Akustik Koşullarının Saptanması. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 127s.
  • Kumar, B., Oberoi, S.V., & Goenka, A. (2004). A Brief Review of the Legislative Aspects of Noise Pollution. Workshop on Environmental Pollution: Perspectives and Practices, organized by Institute of Engineering and Technology, Lucknow, April 30, India, 53-65.
  • Kurra, S. (2009) Çevre Gürültüsü ve Yönetimi. Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Kuş Şahin, C. (2008) Isparta Kent Merkezi Konut Bahçelerindeki Bitkisel Materyalin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi Isparta, 287s.
  • Maraş, E.E. (2011). Coğrafi Bilgi Sistemi Desteğinde Kentlerin Avrupa Birliği Standartlarında Gürültü Haritalarının Üretimi: Samsun İli Örneği. Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 162s, İstanbul.
  • Merkit, M. (2019) İlkokul Dördüncü Sınıflarda Gürültü Kirliliği Farkındalık Eğitimi Uygulamalarının Etkisinin İncelenmesi: İzmir Örneklemi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 99s.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2022). Isparta İl Milli Eğitim Müdürlüğü. Erişim Tarihi: 27.07.2022, https://isparta.meb.gov.tr/
  • Murphy E., & King, E.A. (2014). Environmental Noise Pollution Noise Mapping, Public Health, and Policy. Elsevier, 283s, USA.
  • Ögel, C. (2015). Isparta Şehrinde Trafik Kaynaklı Gürültü Kirliliği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 129s, Samsun.
  • Özer, S. (1998). Peyzaj Mimarlığı Açısından Erzurum Kenti Gürültü Kirliliğinin Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 91s, Erzurum.
  • Polat, S. & Buluş Kırıkkaya, E. (2004) Gürültünün Eğitim-Öğretim Ortamına Etkileri, XIII Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz Malatya.
  • Şahin, K., Şahin, A., & Bağcı, H. R. (2014) Sinop Şehri ve Yakın Çevresindeki Bazı Okullarda Gürültü Kirliliği, Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları, 4(6), 20- 31.
  • Şan, B. (2010) İlköğretim Okullarında Gürültüden Rahatsızlığın Alan Araştırması İle Belirlenmesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 501s.
  • Sarantopoulos, G., Lykoudis, S., & Kassomenos, P. (2014). Noise levels in primary schools of medium sized city in Greece. Science of the Total Environment, 482(483), 493-500.
  • Sarı, E. (2015). Şehirlerarası Yol Güzergahındaki Yerleşim Yerlerinin Gürültü ve Hava Kirliliği Sorunu (Havza-Samsun Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 125s, Samsun.
  • Şener, E., Morova, N., Polat, E., Terzi, S., & Serin, S. (2008). Kentiçi Trafikten Kaynaklanan Gürültülerin Coğrafi Bilgi Sistemleri İle Haritalandırılması: Isparta Kenti Örneklemesi. 2. Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri Sempozyumu UZAL-CBS 2008, Kayseri, 656-667.
  • Tsai, K.T., Lin, M.D., & Chen, Y.H. (2009). Noise Mapping in Urban Environments: A Taiwan Study. Applied Acoustic, 964-972.
  • Türk Standartları Enstitüsü 12014 (TSE) (1996) Çevre Sağlığı - Okullar. TSE, 1. Baskı, Ankara.
  • Ünver, E. (2008). Trafik ve Rekreasyonel Kullanım Kaynaklı Gürültü Kirliliğinin Belirlenmesi: Çorlu Örneği. Namık Kemal Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 90s, Tekirdağ.
  • Uskun, E., Nayir, T., Turkoglu, H., Kilinç, S., Kisioglu, A. N., & Ozturk, M. (2007) Outdoor noise levels of primary schools in Isparta, Turkish Journal of Public Health, 5(1): 23-30.
  • Yerli, Ö. (2012). Kentsel Alan Kullanım Kaynaklı Gürültünün Düzce Kenti Örneğinde İrdelenmesi. Düzce Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 240s. Düzce.
  • Yılmaz, M. (2019) İlkokul 3. ve 4. Sınıflarda Okulda Gürültü Kirliliği Eğitimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 130s.
  • Zannin, P.H.T., Diniz, F.B., & Barbosa, W.A. (2002). Environmental Noise Pollution in the City of Curitiba, Brazil. Applied Acoustics, 63, 351-358.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Environmental Sciences, Architecture
Journal Section Research Article
Authors

Büşra Onay 0000-0003-3126-2276

Candan Şahin 0000-0002-0413-2380

Project Number FDK-2018-6873
Publication Date October 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Onay, B., & Şahin, C. (2022). ISPARTA KENT MERKEZİNDEKİ EĞİTİM KURUMLARI VE ÇEVRELERİNDEKİ GÜRÜLTÜLERİN ANALİZİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Turkish Journal of Forest Science, 6(2), 457-479. https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1131300
AMA Onay B, Şahin C. ISPARTA KENT MERKEZİNDEKİ EĞİTİM KURUMLARI VE ÇEVRELERİNDEKİ GÜRÜLTÜLERİN ANALİZİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Turk J For Sci. October 2022;6(2):457-479. doi:10.32328/turkjforsci.1131300
Chicago Onay, Büşra, and Candan Şahin. “ISPARTA KENT MERKEZİNDEKİ EĞİTİM KURUMLARI VE ÇEVRELERİNDEKİ GÜRÜLTÜLERİN ANALİZİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Turkish Journal of Forest Science 6, no. 2 (October 2022): 457-79. https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1131300.
EndNote Onay B, Şahin C (October 1, 2022) ISPARTA KENT MERKEZİNDEKİ EĞİTİM KURUMLARI VE ÇEVRELERİNDEKİ GÜRÜLTÜLERİN ANALİZİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Turkish Journal of Forest Science 6 2 457–479.
IEEE B. Onay and C. Şahin, “ISPARTA KENT MERKEZİNDEKİ EĞİTİM KURUMLARI VE ÇEVRELERİNDEKİ GÜRÜLTÜLERİN ANALİZİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Turk J For Sci, vol. 6, no. 2, pp. 457–479, 2022, doi: 10.32328/turkjforsci.1131300.
ISNAD Onay, Büşra - Şahin, Candan. “ISPARTA KENT MERKEZİNDEKİ EĞİTİM KURUMLARI VE ÇEVRELERİNDEKİ GÜRÜLTÜLERİN ANALİZİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Turkish Journal of Forest Science 6/2 (October 2022), 457-479. https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1131300.
JAMA Onay B, Şahin C. ISPARTA KENT MERKEZİNDEKİ EĞİTİM KURUMLARI VE ÇEVRELERİNDEKİ GÜRÜLTÜLERİN ANALİZİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Turk J For Sci. 2022;6:457–479.
MLA Onay, Büşra and Candan Şahin. “ISPARTA KENT MERKEZİNDEKİ EĞİTİM KURUMLARI VE ÇEVRELERİNDEKİ GÜRÜLTÜLERİN ANALİZİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Turkish Journal of Forest Science, vol. 6, no. 2, 2022, pp. 457-79, doi:10.32328/turkjforsci.1131300.
Vancouver Onay B, Şahin C. ISPARTA KENT MERKEZİNDEKİ EĞİTİM KURUMLARI VE ÇEVRELERİNDEKİ GÜRÜLTÜLERİN ANALİZİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Turk J For Sci. 2022;6(2):457-79.