Bu çalışma iki temel amacı gerçekleştirmek üzere yapılmıştır: İlki, uzmanların iletişim koşullarındaki sözlükbilimsel ihtiyaçlarını anlamak ve tahmin etmek, ikincisi ise uzman sözlüklerini uzmanların gözünden, onların bilgi yeterliliklerini de hesaba katarak ve öncelikle uzmanların uzman sözlüklerine olan ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak değerlendirmektir. Bu makale iki ana bölümden oluşmaktadır: birinci bölümde uzmanların ihtiyaçlarıyla ilgili kuramsal bir zemin oluşturulacak, bunlar, sözlükbiliminin işlevsel kuramına1 (Bergenholtz, Tarp, Nielsen ve Kauffman) ve yanı sıra terminolojinin iletişimsel kuramı2na (Cabré) dayanılarak tanıtılacak, ikinci bölümde ise uzmanlık sözlükleri hakkında uzmanların beklentileri deneysel araştırmalara dayanılarak gözden geçirilecektir. İkinci bölümde uzmanlara anket soruları yöneltilmiş ve her birine kendilerinin profesyonel işleri için en çok ihtiyaç duydukları bilgiler sorulmuş ve ayrıca var olan uzmanlık sözlüklerinin puanlanması istenmiştir
This study was performed with two main purposes in mind the first was to understand and predict the lexicographical needs of experts in communicative situations, while the second was to evaluate specialised dictionaries from experts’ point of view, considering their knowledge proficiency and the lack of dictionaries aimed primarily at experts. This paper consists of two main parts. The first presents the theorotical background on experts’ needs based on functional theory of lexicography (Bergenholtz, Tarp, Nielsen and Kauffman) as well as communicative theory of terminology (Cabré), while the second looks at experts’ expectations about specialised dictionaries based on empirical research. We conducted evaluation experiments where experts were asked to complete a questionnaire either for selecting the most needed information related to their proffesional tasks or for rating existing specialised dictionaries
Other ID | JA68EK33MM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Submission Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 21 Issue: 1 |