The use
of blog is increasing day by day and blogs have
become one of the preferred web tools in different disciplines of education. In this study, it is aimed to present the theoretical
information about the use of blogs in teaching Turkish as a foreign language. In
the scope of the study, blogs are introduced first and the basic information
about them was given. Then, the educational reflections of blogs are mentioned. Finally, the use of blogs in teaching Turkish as a
foreign language is discussed. It is
thought that this theoretical work will contribute to the field of teaching
Turkish as a foreign language through spreading the idea of using blogs as a
useful web tool.
Günümüzde blog kullanımı git gide artmakta ve bloglar eğitimin farklı disiplinlerinde tercih edilen web araçlarından biri olmaktadır. Bu çalışmada yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde blogların kullanımına yönelik kuramsal bilgi sunulması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında önce bloglar tanıtılmakta ve bu bölümde bloglarla ilgili temel bilgilere yer verilmektedir. Daha sonra blogların eğitime yansımalarına değinilmektedir. Çalışmada son olarak blogların yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanımı ele alınmaktadır. Bu kuramsal çalışmanın, yararlı bir web aracı olan blogların kullanım fikrini geniş kitlelere ulaştırarak yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Turkish Language Education |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 1 |
TURKOPHONE | 2014 | ISSN: 2148-6808
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.