Günümüz dünyasında teknoloji tabanlı ortamların pek çok alanda
vazgeçilmez bir konumda kabul edildiği bilinmektedir. Yabancı dil öğretimi de
bu alanlardan biridir. Özellikle ‘hayat boyu öğrenme’ kavramı ve öğrenen
özerkliği noktasında öğrenicilerin çokça tercih ettiği web 2.0 araçları bu
bağlamda ele alınan materyallerin başında gelmektedir. Yabancı dil olarak
Türkçenin öğretilmesi amacıyla oluşturulmuş web 2.0 araçları da mevcuttur. 3
Dakikada Türkçe bu araçlardan biridir. Web 2.0 araçlarının yabancı dil olarak
Türkçe öğrenen bireylerin akademik başarısına olan etkisinin araştırıldığı bu
çalışmada; gerçekleştirilen uygulamalar neticesinde ulaşılan sonuçlar, bir web
2.0 aracı olan 3 Dakikada Türkçe ile ‘belirtme durumu’ konusunu öğrenenlerin
geleneksel yöntemle öğrenenlere oranla daha yüksek akademik başarı elde
ettiğini ortaya koymuştur.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi web 2.0 araçları ikinci dil öğreniminde web 2.0 araçları
Günümüz dünyasında teknoloji tabanlı ortamların pek çok alanda
vazgeçilmez bir konumda kabul edildiği bilinmektedir. Yabancı dil öğretimi de
bu alanlardan biridir. Özellikle ‘hayat boyu öğrenme’ kavramı ve öğrenen
özerkliği noktasında öğrenicilerin çokça tercih ettiği web 2.0 araçları bu
bağlamda ele alınan materyallerin başında gelmektedir. Yabancı dil olarak
Türkçenin öğretilmesi amacıyla oluşturulmuş web 2.0 araçları da mevcuttur. 3
Dakikada Türkçe bu araçlardan biridir. Web 2.0 araçlarının yabancı dil olarak
Türkçe öğrenen bireylerin akademik başarısına olan etkisinin araştırıldığı bu
çalışmada; gerçekleştirilen uygulamalar neticesinde ulaşılan sonuçlar, bir web
2.0 aracı olan 3 Dakikada Türkçe ile ‘belirtme durumu’ konusunu öğrenenlerin
geleneksel yöntemle öğrenenlere oranla daha yüksek akademik başarı elde
ettiğini ortaya koymuştur.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi web 2.0 araçları ikinci dil öğreniminde web 2.0 araçları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics, Studies on Education |
Journal Section | Turkish Language Education |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |
TURKOPHONE | 2014 | ISSN: 2148-6808
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.