Bu çalışmanın amacı, ortaokul altıncı
sınıf öğrencilerinin ambalaj atıklarının geri dönüşümüne yönelik görüşlerini
cinsiyetleri, anne-baba öğrenim durumları, derslerindeki başarı düzeyleri ve
ambalaj atıkları ile ilgili eğitim alıp almama durumları bakımından
incelemektir. Çalışma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Niğde İl’inde
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırma yöntemi olarak, genel tarama yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmaya okulları rastgele belirlenen 477 ortaokul altıncı sınıf
öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından
geliştirilen ‘ambalaj atıkların geri dönüşümü’ anket formu kullanılmıştır.
Araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ambalaj atıkları ve geri dönüşüm konusunda
Türkçe ve Matematik derslerinde başarılı olan öğrencilerin ve daha önceki dönemlerde çevre eğitimi
almayan öğrencilerin doğru bilgi düzeylerini yüksek olduğu sonuçlarına
ulaşılmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 1 |