Bu araştırmanın amacı, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Niğde ilinde görev yapan
kadrolu öğretmenlerin geleceğe yönelik mesleki beklentilerini ortaya
konmasıdır. Araştırma nitel
araştırma yönteminde ve Olgubilim deseni kullanılarak yapılmıştır. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme
yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında
Niğde ilinde görev yapan farklı mesleki deneyime sahip, merkez ve kırsalda
çalışan 30 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin büyük bir
çoğunluğu, geleceğe yönelik mevcut politikalar ve öğrenciler hakkında olumsuz
beklentilere sahip olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin; gelecekte haklarının
iyileştirilmesine, eğitim ve öğretmen niteliklerinin geliştirilmesine yönelik
beklentilerinin olduğu bulunmuştur. Özlük hakları konusunda ise iyileştirme
beklentilerinin olduğu görülmüştür.
Öğretmenlerin gelecekte sahip olması gereken özellikler ilgili
görüşlerde Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliliklerinde yer alan yeterlilik
alanlarının (mesleki bilgi, mesleki beceri, tutum ve değerler) genel olarak
öğretmenler tarafından ifade edildiği görülmüştür. Araştırmanın sonuçları, bulgular ve sınırlılıklar çerçevesinde
tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |