Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde görülen ahlaki uzaklaşma tutumunun incelenmesi ve çeşitli demografik değişkenler tarafından farklılaşıp farklılaşmadığının ele alınmasıdır. Çalışma grubu, 2019-2020 eğitim öğretim yılı Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nde (EBYÜ) öğrenim görmekte olan 235 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışma grubunun %61,7’sini kadın öğrenciler oluşturmakta iken %38,3’ünü erkek öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Bandura ve arkadaşları (1996) tarafından geliştirilen, Gezici Yalçın ve arkadaşları (2016) tarafından Türkçeye uyarlanan Ahlaki Uzaklaşma Ölçeği ile araştırmacılar tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma modeli nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelidir. Veri analizi için frekans ve betimleyici istatistikler, Kruskal Wallis testi ve Mann Whitney U testianalizleri uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre, üniversite öğrencilerinde ahlaki uzaklaşma tutumunun düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Çalışma grubunun ahlaki uzaklaşma ölçeğinden elde ettikleri puanların demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakıldığında, erkek öğrencilerde kadın öğrencilere göre ahlaki uzaklaşma tutumunun daha fazla görüldüğü tespit edilmiştir. Ancak ahlaki uzaklaşma tutumunun demografik değişkenlerden yaş, sosyo-ekonomik düzey, akademik başarı ve aile ikamet yerine göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar ilgili alan yazın ışığında tartışılmış ve gerekli önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |