Research Article
BibTex RIS Cite

Öğrenci Refahına Yönelik Çalışmalarda Okul Sosyal Hizmet Uzmanları ve Öğretmenlerin Yetki Sınırları

Year 2021, Volume: 6 Issue: 1, 79 - 92, 05.08.2021

Abstract

Bu makale, okul sosyal hizmet uzmanlarının ve öğretmenlerin İsveç okullarındaki öğrencilerin refahı konusunda birbirleriyle olan iş birliğini nasıl algıladıklarını açıklamaktadır. Öğretmenler ve okul sosyal hizmet uzmanlarından oluşan örnekleme toplam 23 kişi alınarak nitel görüşme yapılmıştır. Görüşme verilerinin analizi, Andrew Abbott'un meslekler sistemi teorisine dayanmaktadır. Çalışmada iki meslek grubunun iş birliği ve sınırlarıyla ilgili çalışmalar ve yetki alanındaki çatışmalar “kültürel sistemler” açısından tartışılmıştır. Analiz, genel düzeyde hem okul sosyal hizmet uzmanlarının hem de öğretmenlerin okul sosyal hizmetine duyulan ihtiyaç konusunda hemfikir olduklarını, ancak günlük işlerindeki kültürel sistemi araştırırken gerginliklerin ve farklı görüşlerin ortaya çıktığını göstermiştir. Bu çalışma, bu meslek gruplarının her ikisinin de kendi yetki alanlarının sınırlarını nasıl koruduğunu, aynı zamanda sosyal hizmet uzmanları ve öğretmenlerin birlikte günlük sorunları çözmeye çalıştıklarında bu sınırların nasıl gevşetildiğini göstermektedir. Anahtar kelimeler: Kültürel sistem, okul sosyal hizmeti, işyeri asimilasyonu, öğrenci sağlığı hizmetleri.

References

  • Abbott, A. (1981). Status and Status Strain in the Professions. American Journal of Sociology, 86 (4), 819–835.
  • Abbott, A. (1988). The System of Professions: An Essay on the Division of Expert Labour. Chicago and London: University of Chicago Press.
  • Ada, S., ve Baysal, N. (2012). Eğitim Yapıları ve Yönetimleri Açısından Çeşitli Ülkelere Bir Bakış. Ankara: Pegem Akademi
  • Ada, Ş., Üstün, A. (2008). İsveç Eğitim Sisteminin İncelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (17).
  • Ahlstrand, E. (1995). Lärares samarbete - en verksamhet på två arenor: Studier av fyra arbetslag på grundskolans högstadium. Linköping: Linköpings universitet. Altshuler, S. J. & Webb, J. (2009). School Social Work: Increasing the Legitimacy of the Profession. Children & Schools, 31(4), 207–218.
  • Anand, M. (2010). Practicing Social Work in Schools: Reflections from Delhi. Practice, 22(4), 233–244.
  • Andresen, A., Gardarsdóttir, O., Janfelt, M., Lindgren, C., Markkola, P. & Söderlind, I. (2011). Barnen och välfärdspolitiken. Nordiska barndomar 1900–2000. Stockholm: Dialogos Förlag. Antonovsky, A. (1996). The Salutogenic Model as a Theory to Guide Health Promotion. Health Promotion International, 11(1), 11–18.
  • Backlund, Å. (2007). Elevvård i grundskolan -Resurser, organisering och praktik. Diss. Stockholm: Stockholms universitet.
  • Blomqvist, S. (2004). ”Ju mer vi är tillsammans?” Mångprofessionellt teamarbete i vården. (FOGreport no 50). Linköping: Linköpings universitet.
  • Bolin, A. (2011). Shifting Subordination: Co-located Interprofessional Collaboration between Teachers and Social Workers. Diss. Göteborg: Göteborgs Universitet.
  • Brante, T. (2014). Den professionella logiken: hur vetenskap och praktik förenas i det moderna kunskapssamhället. (1. uppl.) Stockholm: Liber. Bronfenbrenner, U. (1996). The Ecology of Human Development: Experiments by Nature and Design. Cambridge: Harvard University Press.
  • Carr, D. (2000). Professionalism and Ethics in Teaching. London: Routledge . Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches (3. ed.). Thousand Oaks, Calif.: Sage.
  • Ekornes, S., Hauge, T. & Lund, I. (2012). Teachers as Mental Health Promoters: A Study of Teachers’ Understanding of the Concept of Mental Health. International Journal of Mental Health Promotion, 14(5), 289–310.
  • Erdoğan, İ. (2015). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sümer Kitapevi.
  • Fjellström, R. (2006). Lärares yrkesetik. Lund: Studentlitteratur.
Year 2021, Volume: 6 Issue: 1, 79 - 92, 05.08.2021

Abstract

References

  • Abbott, A. (1981). Status and Status Strain in the Professions. American Journal of Sociology, 86 (4), 819–835.
  • Abbott, A. (1988). The System of Professions: An Essay on the Division of Expert Labour. Chicago and London: University of Chicago Press.
  • Ada, S., ve Baysal, N. (2012). Eğitim Yapıları ve Yönetimleri Açısından Çeşitli Ülkelere Bir Bakış. Ankara: Pegem Akademi
  • Ada, Ş., Üstün, A. (2008). İsveç Eğitim Sisteminin İncelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (17).
  • Ahlstrand, E. (1995). Lärares samarbete - en verksamhet på två arenor: Studier av fyra arbetslag på grundskolans högstadium. Linköping: Linköpings universitet. Altshuler, S. J. & Webb, J. (2009). School Social Work: Increasing the Legitimacy of the Profession. Children & Schools, 31(4), 207–218.
  • Anand, M. (2010). Practicing Social Work in Schools: Reflections from Delhi. Practice, 22(4), 233–244.
  • Andresen, A., Gardarsdóttir, O., Janfelt, M., Lindgren, C., Markkola, P. & Söderlind, I. (2011). Barnen och välfärdspolitiken. Nordiska barndomar 1900–2000. Stockholm: Dialogos Förlag. Antonovsky, A. (1996). The Salutogenic Model as a Theory to Guide Health Promotion. Health Promotion International, 11(1), 11–18.
  • Backlund, Å. (2007). Elevvård i grundskolan -Resurser, organisering och praktik. Diss. Stockholm: Stockholms universitet.
  • Blomqvist, S. (2004). ”Ju mer vi är tillsammans?” Mångprofessionellt teamarbete i vården. (FOGreport no 50). Linköping: Linköpings universitet.
  • Bolin, A. (2011). Shifting Subordination: Co-located Interprofessional Collaboration between Teachers and Social Workers. Diss. Göteborg: Göteborgs Universitet.
  • Brante, T. (2014). Den professionella logiken: hur vetenskap och praktik förenas i det moderna kunskapssamhället. (1. uppl.) Stockholm: Liber. Bronfenbrenner, U. (1996). The Ecology of Human Development: Experiments by Nature and Design. Cambridge: Harvard University Press.
  • Carr, D. (2000). Professionalism and Ethics in Teaching. London: Routledge . Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches (3. ed.). Thousand Oaks, Calif.: Sage.
  • Ekornes, S., Hauge, T. & Lund, I. (2012). Teachers as Mental Health Promoters: A Study of Teachers’ Understanding of the Concept of Mental Health. International Journal of Mental Health Promotion, 14(5), 289–310.
  • Erdoğan, İ. (2015). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sümer Kitapevi.
  • Fjellström, R. (2006). Lärares yrkesetik. Lund: Studentlitteratur.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Makaleler
Publication Date August 5, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Öğrenci Refahına Yönelik Çalışmalarda Okul Sosyal Hizmet Uzmanları ve Öğretmenlerin Yetki Sınırları. (2021). Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 79-92.