Bu makale, okul sosyal hizmet uzmanlarının ve öğretmenlerin İsveç okullarındaki öğrencilerin refahı konusunda birbirleriyle olan iş birliğini nasıl algıladıklarını açıklamaktadır. Öğretmenler ve okul sosyal hizmet uzmanlarından oluşan örnekleme toplam 23 kişi alınarak nitel görüşme yapılmıştır. Görüşme verilerinin analizi, Andrew Abbott'un meslekler sistemi teorisine dayanmaktadır. Çalışmada iki meslek grubunun iş birliği ve sınırlarıyla ilgili çalışmalar ve yetki alanındaki çatışmalar “kültürel sistemler” açısından tartışılmıştır. Analiz, genel düzeyde hem okul sosyal hizmet uzmanlarının hem de öğretmenlerin okul sosyal hizmetine duyulan ihtiyaç konusunda hemfikir olduklarını, ancak günlük işlerindeki kültürel sistemi araştırırken gerginliklerin ve farklı görüşlerin ortaya çıktığını göstermiştir. Bu çalışma, bu meslek gruplarının her ikisinin de kendi yetki alanlarının sınırlarını nasıl koruduğunu, aynı zamanda sosyal hizmet uzmanları ve öğretmenlerin birlikte günlük sorunları çözmeye çalıştıklarında bu sınırların nasıl gevşetildiğini göstermektedir. Anahtar kelimeler: Kültürel sistem, okul sosyal hizmeti, işyeri asimilasyonu, öğrenci sağlığı hizmetleri.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Publication Date | August 5, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 1 |