Araştırmanın amacı 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Bilnet matbaacılık tarafından basılan beşinci sınıf sosyal bilgiler ders kitabını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Tokat ili, merkeze bağlı ilçeleri ve beldelerinde görev yapan 149 sosyal bilgiler öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verileri ders kitabının fiziksel tasarım, içerik, görsel tasarım, dil ve anlatım ile ölçme ve değerlendirme öğelerinden oluşan toplam 45 maddeden oluşan beşinci sınıf sosyal bilgiler ders kitabına ilişkin öğretmen görüşleri ölçeği ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 22,0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, çarpıklık, basıklık, standart sapma ve parametrik testlerden oluşan t testi ve ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde “Yeterli” ve “Oldukça Yeterli” sonuçlarının daha yüksek olduğu görülmektedir.
Sosyal bilgiler sosyal bilgiler ders kitabı sosyal bilgiler eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1 |