Bu çalışmanın amacı, psikolojik danışmanların, psikolojik danışma ve rehberlik faaliyetlerini yürütürken karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Araştırma verileri ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında çalışan psikolojik danışmanlarla yüz yüze ve uzaktan görüşülerek elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen 68 psikolojik danışman oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Görüşme formunda, öğretmenlerin, okul idaresi, okul öğretmen ve öğrencileri ile velilerin rehberlik servisine yönelik görüşlerinin neler olduğu, şeklinde altı açık uçlu soru yer almaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde; psikolojik danışmanların, okul yönetimi ile çok yüksek oranda olumlu ilişkiler içinde oldukları, idarenin işbirlikçi ve yardım edici, destekleyici olduğu sonucu belirlenmiştir. Araştırmaya konu olan diğer 5 alanın 2 alanında yüksek oranda olumsuz görüşler bildirilmiştir. Bunlar, veliler ve öğrenciler boyutudur. Psikolojik danışma rehberlik programı konusunda ise olumlu ve olumsuz görüşler birbirine yakındır.
Anahtar Kelimeler: Psikolojik Danışmanların Sorunları, Psikolojik Danışman, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri, PDR, Okullarda Karşılaşılan Sorunlar
Psikolojik Danışmanların Sorunları Psikolojik Danışman Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri PDR Okullarda Karşılaşılan Sorunlar
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Psychology |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2024 |
Submission Date | December 9, 2023 |
Acceptance Date | December 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 2 |