Amaç: Bu araştırmanın amacı ön lisans ameliyathane hizmetleri bölümünde okuyan öğrencilerin COVID-19 pandemi döneminde nomofobi düzeylerini incelemektir.
Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmanın örneklemini, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Batı Karadeniz’de bulunan bir üniversitenin Ameliyathane Hizmetleri bölümünde okuyan 106 öğrenci oluşturmuştur. Veriler “Kişisel Tanıtıcı Bilgi Formu” ve “Nomofobi Ölçeği” ile toplanmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20,02±1,10 olup, %87,7’si kadın, tümü bekâr, %58,5’i birinci sınıf öğrencisidir. COVID-19 pandemisi sürecinde öğrencilerin %92,5’i günlük telefon kullanma süresinde artış olduğunu belirtmiş ve %77,6’sı bu artıştan rahatsızlık duyduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin Nomofobi Ölçeği toplam puan ortalaması 83,14±26,82 olup, alt boyutlardan en yüksek puanı iletişim kuramama alt boyutundan (27,61±10,48) aldıkları ve %51,9’unda orta düzeyde nomofobik olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: COVID-19 pandemi döneminde akıllı telefon kullanma süresinde artış olmakla birlikte öğrencilerin orta düzeyde nomofobik olduğu belirlenmiştir. Pandemi sürecinde öğrencilerin nomofobi riskinin fazla olduğunun farkında olunması ve telefon bağımlılığının önüne geçilmesi amacıyla girişimler planlaması önerilir.
Destekleyen kurum bulunmamaktadır.
-
Aim: The aim of this study is to examine the nomophobia levels of the students in the department of surgery services during the COVID-19 pandemic period.
Method: The sample of this descriptive study consisted of 106 students studying in the Department of Surgery Services at a university in the Western Black Sea Region in the 2020-2021 academic year. Data were collected with the "Personal Descriptive Information Form" and the "Nomophobia Scale".
Results: The mean age of the students participating in the study was 20,02±1,10, 87,7% of students were female, all of students were single, and 58,5% were first year students. During the COVID-19 pandemic, 92,5% of the students stated that there was an increase in the daily phone usage time, and 73,6% stated they were uncomfortable with this increase. It was determined that the total score of the students on the Nomophobia Scale was 83,14±26,82, the highest score among the sub-dimensions was the inability to communicate (27,61±10,48), and 51,9% of students had moderate nomophobia.
Conclusions: Although there has been an increase in the duration of smartphone use during the COVID-19 pandemic period, it has been determined that students are moderately nomophobic. It is recommended to plan interventions in order to be aware of the fact that students are at a risk of nomophobia during the pandemic process and to prevent phone addiction.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |