Öz
Bu çalışmanın amacı Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin müze eğitimine
yönelik tutum ve uygulamalarını ortaya koymaktır. Bu çerçevede ilk
aşamada müze eğitimi kavramı ve müze eğitiminin önemi hakkında bilgi
verilmiştir. Araştırma bulguları için Kayseri ilinde çeşitli ortaokullardaki 8
öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Veriler betimsel
analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Elde edilen veriler ışığı altında,
sosyal bilgiler öğretmenlerinin müze eğitimi kavramı üzerinde yeterli bilgi
sahibi olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin, uygulamalarını daha
çok geleneksel yöntem olarak sürdürdükleri görülürken öğretmenlerin son
zamanlarda müze ziyaretleri düzenlemedikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin
müzeye ziyarete götürememelerinin sebebi olarak zamanı, maliyeti,
prosedürü, müfredat yoğunluğunu, öğrencilerin olumsuz tutumlarını, aile
gerekçelerini belirttikleri görülmüştür.