Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN MÜZE EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARI

Year 2015, Volume: 4 Issue: 7, 40 - 54, 15.12.2015

Abstract

Bu çalışmanın amacı Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin müze eğitimine
yönelik tutum ve uygulamalarını ortaya koymaktır. Bu çerçevede ilk
aşamada müze eğitimi kavramı ve müze eğitiminin önemi hakkında bilgi
verilmiştir. Araştırma bulguları için Kayseri ilinde çeşitli ortaokullardaki 8
öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Veriler betimsel
analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Elde edilen veriler ışığı altında,
sosyal bilgiler öğretmenlerinin müze eğitimi kavramı üzerinde yeterli bilgi
sahibi olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin, uygulamalarını daha
çok geleneksel yöntem olarak sürdürdükleri görülürken öğretmenlerin son
zamanlarda müze ziyaretleri düzenlemedikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin
müzeye ziyarete götürememelerinin sebebi olarak zamanı, maliyeti,
prosedürü, müfredat yoğunluğunu, öğrencilerin olumsuz tutumlarını, aile
gerekçelerini belirttikleri görülmüştür.

References

  • AKTEKİN, Semih. (2008).“Müze Uzmanlarının Okulların Eğitim Amaçlı Müze Ziyaretlerine İlişkin Görüşleri”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt: 9, Sayı: 2, ss.103-111. ARI, Çağnur. (2010). Müze Bilinci Öğrenme Alanı Etkinliklerinin Gerçekleşebilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. ATA, Bahri. (2002). “Müzelerle Ve Tarihî Mekanlarla Tarih Öğretimi :Tarih Öğretmenlerinin “Müze Eğitimine” İlişkin Görüşleri”. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. ÇENGELCİ, Tuba. (2013). “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf Dışı Öğrenmeye İlişkin Görüşleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimler. Educational Sciences: Theory & Practice, Cilt:13, Sayı: 3, ss. 1823-1841. GÜLEÇ, Selma; ALKIŞ, Seçil. (2003). “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Gezilerinin İletişimsel Boyutu”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: XVII, Sayı: 1, ss. 63-78. GÜRKAN, T. (2004). İlköğretim II. Kademede Müze Eğitiminin Önemi Üzerine Araştırma (Bursa Örneğinde).Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa. KABAPINAR, Yücel. (2012). Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi.Ankara: Pegem Akademi Yayınları. KISA, Yavuz. (2012). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Kullanimina İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Afyonkarahisar Müzeleri).Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon. KURU, T. (2011). İlköğretim 6.Sınıf Görsel Sanatlar Dersinde Müze Kaynaklı İşbirliğine Dayalı Öğretim Yönteminin Öğrenci Kazanımlarına Etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. SAFRAN, Mustafa; ATA, Bahri. (1998). “Okul Dışı Tarih Öğretimi”. G. Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1, ss. 87-94. YEŞİLBURSA, C.Cemil. (2008). “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihî Yerlerin Kullanımı”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:7, Sayı: 2, ss. 483-506. YILMAZ, Kaya. ve Şeker Mustafa. (2012). “İlköğretim Öğrencilerinin Müze Gezilerine ve Müzelerin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. İAÜ-FBD, Cilt: 1, Sayı:2, ss. 21-29.
Year 2015, Volume: 4 Issue: 7, 40 - 54, 15.12.2015

Abstract

References

  • AKTEKİN, Semih. (2008).“Müze Uzmanlarının Okulların Eğitim Amaçlı Müze Ziyaretlerine İlişkin Görüşleri”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt: 9, Sayı: 2, ss.103-111. ARI, Çağnur. (2010). Müze Bilinci Öğrenme Alanı Etkinliklerinin Gerçekleşebilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. ATA, Bahri. (2002). “Müzelerle Ve Tarihî Mekanlarla Tarih Öğretimi :Tarih Öğretmenlerinin “Müze Eğitimine” İlişkin Görüşleri”. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. ÇENGELCİ, Tuba. (2013). “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf Dışı Öğrenmeye İlişkin Görüşleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimler. Educational Sciences: Theory & Practice, Cilt:13, Sayı: 3, ss. 1823-1841. GÜLEÇ, Selma; ALKIŞ, Seçil. (2003). “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Gezilerinin İletişimsel Boyutu”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: XVII, Sayı: 1, ss. 63-78. GÜRKAN, T. (2004). İlköğretim II. Kademede Müze Eğitiminin Önemi Üzerine Araştırma (Bursa Örneğinde).Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa. KABAPINAR, Yücel. (2012). Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi.Ankara: Pegem Akademi Yayınları. KISA, Yavuz. (2012). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Kullanimina İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Afyonkarahisar Müzeleri).Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon. KURU, T. (2011). İlköğretim 6.Sınıf Görsel Sanatlar Dersinde Müze Kaynaklı İşbirliğine Dayalı Öğretim Yönteminin Öğrenci Kazanımlarına Etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. SAFRAN, Mustafa; ATA, Bahri. (1998). “Okul Dışı Tarih Öğretimi”. G. Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1, ss. 87-94. YEŞİLBURSA, C.Cemil. (2008). “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihî Yerlerin Kullanımı”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:7, Sayı: 2, ss. 483-506. YILMAZ, Kaya. ve Şeker Mustafa. (2012). “İlköğretim Öğrencilerinin Müze Gezilerine ve Müzelerin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. İAÜ-FBD, Cilt: 1, Sayı:2, ss. 21-29.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section MAKALELER
Authors

Kevser Solmaz

Publication Date December 15, 2015
Submission Date October 17, 2015
Acceptance Date December 3, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 7

Cite

APA Solmaz, K. (2015). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN MÜZE EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARI. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 40-54.